2006-02-09, 17:05
Medlem
Madchilds avatar
Jag skulle nog inte själv flytta dit, men jag tror nog det är rätt överdrivet... Har kompisar som bott i Norsborg, Alby, Fittja, Vårberg, Bredäng, Ronna, Skärholmen etc utan att råka ut för några problem. Men vad vet jag, Tensta kanske är 'värre' och det kanske är värt att satsa på något annat billigt alternativ. Vårberg och Bredäng verkar ganska trevligt till exempel.
Citera
2006-02-09, 17:07
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Som vanligt verkar det vara folk som "varit på besök någon gång" eller "inte själv bott där" som raljerar högst över vilket eländes elände området är...

Om du bor/bott där så fram med sanningen då.
Citera
2006-02-09, 17:39
Medlem
har varit där en gång dagtid. Blev utsatt för rånförsök och mordhotad med kniv men jag sprang Så jag kan rekommendera det!
Citera
2006-02-09, 17:45
Medlem
alice underlands avatar
slakt

det var ju jättetråkigt. Hm undrar hur det kan vara så olika?
Citera
2006-02-09, 17:55
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLAKT
har varit där en gång dagtid. Blev utsatt för rånförsök och mordhotad med kniv men jag sprang Så jag kan rekommendera det!

Berätta lite mer, vad sades? Hur såg dom ut?
Citera
2006-02-09, 17:58
Medlem
JAG skulle aldrig flytta dit själv. Har haft en kompis som bodde där (grek för övrigt), han trivs där.

Det känns lite "mörkt" där.
Citera
2006-02-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Berätta lite mer, vad sades? Hur såg dom ut?
minns inte vad han sa dock vevade han med en kniv. Invandrare 8-10 år gammal.
Citera
2006-02-09, 20:05
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Man blir ju om möjligt ännu mer deprimerad än vad man redan var när man ser området, och detta utan att tänka på människorna som bor där. Flytta inte dit.
Citera
2006-02-09, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alice underland
...
Har man stark integritet och ett trevligt sätt ...
.. som de flesta Flashbackare?

I övrigt har du rätt...
Citera
2006-02-09, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SLAKT
minns inte vad han sa dock vevade han med en kniv. Invandrare 8-10 år gammal.
Om du hade varit trevlig så hade det inte hänt
Citera
2006-02-09, 20:25
Medlem
hajkuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenskrap
Som vanligt verkar det vara folk som "varit på besök någon gång" eller "inte själv bott där" som raljerar högst över vilket eländes elände området är...

Det tragiska är att jag faktiskt varit där och jag har dessutom i stor utsträckning haft kontakt med invånarna genom mitt f.d. jobb och det är ju inte så att det är ett säkert och trevligt ställe. Men du verkar ju ha absolut nollkoll, har du själv varit där innan du "raljerar" över andras uppfattning? Det är ett riktigt skitområde med mycket våld, hög arbetslöshet och väldigt extrema åsikter, men gillar man rån och "burka" så är det klockrent...
Citera
2006-02-10, 11:00
Medlem
Bottenskraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Om du bor/bott där så fram med sanningen då.

Jag har inte bott där, faktiskt aldrig ens besökt stället. Poängen är att jag inte heller utgett mig för att veta hur det är att bo i Tensta, vilket en del folk här som inte heller verkar ha så stor erfarenhet uppenbarligen vill göra sken av att veta. Jag menar, en krigszon...

Till trådskaparen: Åk dit själv en sväng och kolla in stället. Jag kan nästan garantera att du inte blir kidnappad av galna muslimer med kroksablar och offrad till Allah det första som händer när du kliver av bussen..

hajkuu: Som sagt, jag har aldrig utgett mig för att ha någon koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in