Citat:
Ursprungligen postat av hajkuu
Håller med , taxi vägrar åka dit kvälls och nattetid. Mitt råd är att flytta vart som helst i Stockholmsområdet utom dit eller Rinkeby.
jag körde taxi och hade endel körningar dit, men jag tog aldrig nån körning därifrån. Tyckte att Rinkeby var något mer Afrika än Tensta. Det kändes väldigt mycket utomlands att vara där. Sen ser man många 12 åringar som kör omkring på crossar helt olagligt utan hjälm, dessutom gott om zigenare som står och hänger vid sina mercor. Ingen verkar jobba där...gott om folk som "hänger" eller står i grupper och pratar. Rinkeby låter faktiskt värre än tensta. Tensta är nog en aningen bättre. Lite mer alko-svenskar där än i Rinkeby. Bodde själv i Alby runt 1995-96, det var snäppet bättre än grannförorten fittja. Minns förresten att det skedde ett mord i trappuppgången i samma hus där jag bodde. Jag var nog aldrig rädd på dagarna, men när jag kom hem från tunnelbanan efter kl 19.00 eller senare brukade jag vara väldigt försiktig och gick alltid raka vägen hem. På kvällarna i såna här förorter ska man aldrig svara på tilltal, bara gå raskt väg. Många ligister frågar nåt om cigg eller klockan för att sen hoppa på folk och råna dem. Skulle hellre satsa på att pendla än att hamna i Tensta. Flytta hellre till Märsta/Nynäshamn istället.
Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Vårberg och Bredäng verkar ganska trevligt till exempel.
bredäng är väl hyffsat, ligger ju nära mälarhöjden iaf. men Vårberg??? tjena