2006-02-11, 05:33
Medlem
Boende I Tensta

Jag är Serb o har bott i Tensta. Hatar stället. för mkt somalier. Man kan ju rekomendera andra ställen än tensta. Jag har ALDRIG blivit slagen,hotad.blablabla d där e överdrivet från medias håll o vettskrämda svenskar. Ni har säkert misstolkat situationen. Välj bort tensta för att det bor för mkt invandrare där o dina barn om du har/får några ska få en bra uppväxt. Caaaoooosss
Citera
2006-02-11, 11:31
Medlem
Frangsters avatar
Några kompisar besökte Rissne (en station innan Rinkeby). De hamnade direkt i tjaffs och blev lite tilltygade. Området rekommenderas starkt

Själv skulle jag aldrig få för mig att dra till Tensta/Rinkeby. Jag har inget emot invandrare som uppför sig, men att dra ditt känns bara dumdristigt.
Citera
2006-02-11, 12:10
Medlem
roadrashs avatar
Alltså sååå farligt är det inte i Tensta. Dagtid är det helt lugnt att glida omkring där. Visserligen kommer du bara se en massa utlänningar med slöjor etc var du än tittar men det betyder inte att du blir överfallen på plats.

Tycker det mer är overall-känslan (betong, så mycket arbetslöshet, socialfall och bidragstagare, sen muslimer för att nämna en jobbig folkgrupp, ett svenskt a-lag har dom faktiskt också i centrum) som gör så att man inte vill vistas i Tensta, inte det inbillade våldet/hotkänslan som vissa pratar om.
Citera
2006-02-11, 12:14
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLAKT
minns inte vad han sa dock vevade han med en kniv. Invandrare 8-10 år gammal.

Springer man för 8-10 åringar då är man faan värd att bli rånad.
Citera
2006-02-12, 12:45
Medlem
buikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hajkuu
Håller med , taxi vägrar åka dit kvälls och nattetid. Mitt råd är att flytta vart som helst i Stockholmsområdet utom dit eller Rinkeby.

jag körde taxi och hade endel körningar dit, men jag tog aldrig nån körning därifrån. Tyckte att Rinkeby var något mer Afrika än Tensta. Det kändes väldigt mycket utomlands att vara där. Sen ser man många 12 åringar som kör omkring på crossar helt olagligt utan hjälm, dessutom gott om zigenare som står och hänger vid sina mercor. Ingen verkar jobba där...gott om folk som "hänger" eller står i grupper och pratar. Rinkeby låter faktiskt värre än tensta. Tensta är nog en aningen bättre. Lite mer alko-svenskar där än i Rinkeby. Bodde själv i Alby runt 1995-96, det var snäppet bättre än grannförorten fittja. Minns förresten att det skedde ett mord i trappuppgången i samma hus där jag bodde. Jag var nog aldrig rädd på dagarna, men när jag kom hem från tunnelbanan efter kl 19.00 eller senare brukade jag vara väldigt försiktig och gick alltid raka vägen hem. På kvällarna i såna här förorter ska man aldrig svara på tilltal, bara gå raskt väg. Många ligister frågar nåt om cigg eller klockan för att sen hoppa på folk och råna dem. Skulle hellre satsa på att pendla än att hamna i Tensta. Flytta hellre till Märsta/Nynäshamn istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Madchild
Vårberg och Bredäng verkar ganska trevligt till exempel.

bredäng är väl hyffsat, ligger ju nära mälarhöjden iaf. men Vårberg??? tjena
Citera
2006-02-12, 23:38
Medlem
dhcs avatar
kortfattat så kan man säga såhär

Om du är svensk eller har ett svenskt utseende,skulle jag inte rekommendera att flytta dit

om du är invandrare eller har ett utländskt utseende,varför inte?

detta gäller då överfalls aspekten av det hela sen om du vill bo i ett sånt skithål är en annan fråga.

Bor själv i akalla,över fältet men jobbar i tensta
Citera
2006-02-13, 12:26
Medlem
alice underlands avatar
snick snack haijku

Håller med , taxi vägrar åka dit kvälls och nattetid

Det där är skitsnack, har åkt taxi både dit och beställt taxi därifrån hur många gånger som helst.
Många här bara pratar rakt ut i luften ju, utan att veta något om området.
Citera
2006-02-13, 12:28
Medlem
Håller med

Citat:
Ursprungligen postat av alice underland
Håller med , taxi vägrar åka dit kvälls och nattetid

Det där är skitsnack, har åkt taxi både dit och beställt taxi därifrån hur många gånger som helst.
Många här bara pratar rakt ut i luften ju, utan att veta något om området.

Precis.. som sagt jag e trygg där. MEn vill inte att mina barn (om jag får) ska bo där pga segregationen m.m
Citera
2006-02-13, 12:32
Bannlyst
Det är dyrt att bo i Tensta, du måste köpa ny mobil o jacka varje vecka. Ta med det i beräkningen
Citera
2006-02-13, 13:35
Medlem
BushwickBills avatar
Ähh vafan snackar ni för skit egentligen? Finns ingenstans i Sverige det är direkt farligt att bo om man har lite förnuft. Gå på krogen i city är mycket mer farligt ur överfalls synpunkt.
Citera
2006-02-13, 13:50
Medlem
jagvetdetduintes avatar
Om du ser ut som en jävla roffare eller är invandrare själv är det klart att det är relativt säkert. Invandrare rånar sällan andra invandrare och roffare har inget att råna. Jag har inte särskillt stor koll på STHLMs förorter men kan säga att jag aldrig skulle bosätta mig i liknande orter i Gbg p.g.a. att jag tillhör den målgrupp som utsätts för trakasserier av kulturberikare. Sen så blir det ju lika dyrt med boendet om du måste åka Taxi/Tunnelbana/Buss varje dag istället för att bo i centrum.

Jag har dock varit i dem, jag skulle däremot aldrig sätta min fot i Rosengård! Det verkar ju helt livsfarligt!
Citera
2006-02-13, 14:06
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagvetdetduinte
Sen så blir det ju lika dyrt med boendet om du måste åka Taxi/Tunnelbana/Buss varje dag istället för att bo i centrum.

Ja det där stämmer inte riktigt in på sthlm...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in