2014-09-05, 10:20
Medlem
thedarkdefenders avatar
Att sexchatta har blivit ett riktigt beroende för mig, det är jättejobbigt för jag känner alltid ett behov av att behöva göra det och även fast jag på många sätt har försökt att sluta så är jag tillbaka där i skiten.

Skulle behöva hjälp av en psykolog men den hjälp jag fått av landstinget har inte varit till någon nytta, då hamnade jag i en gruppterapi med 3 st andra som hade mycket grövre problem såsom; köp av sex, blottning osv.
Citera
2014-09-05, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thedarkdefender
Att sexchatta har blivit ett riktigt beroende för mig, det är jättejobbigt för jag känner alltid ett behov av att behöva göra det och även fast jag på många sätt har försökt att sluta så är jag tillbaka där i skiten.

Skulle behöva hjälp av en psykolog men den hjälp jag fått av landstinget har inte varit till någon nytta, då hamnade jag i en gruppterapi med 3 st andra som hade mycket grövre problem såsom; köp av sex, blottning osv.

Du skriver ingenting om negativa sidor så vad är problemet?
Citera
2014-09-05, 10:53
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Var bestämd med dig själv och radera alla appar, program spel hemsidor och vad det kan tänkas vara för slag du använder. Om du bryter detta ändå kan du ha en bestraffning redo, som att bli superfeminist som älskar orangea hellyhansentröjor och hänger wunderbaum runt pillesnoppen inför varje ligg resten av ditt liv. Givetvis ska inte skämmas mer för din svaghet för hello kitty utan lägga upp bilder på facebook varje dag på "dagens hello kitty".

Men känns alla dessa grejerna okej att köra varje dag resten av ditt liv så, varsegod och idka sex i text.. :P
Citera
2014-09-05, 11:17
Medlem
Skaffa en annan hobby så du varje gång du får upp tanken gör något annat, preparera en extra god smörgås eller nåt.
Citera
2014-09-05, 14:03
Medlem
Detta är ett väldigt tufft och svårt missbruk och det är ( i vissa fall) även kopplad till Porr.
Utlösningen som människor kan få efter dessa chattar och tittande är bland de starkaste belöningarna ( rent kemiskt i hjärnan) som en människa kan få och därefter är de väldigt svåra att stå emot. Att sexchatta för många är inget konstigt eller problem men det finns människor som inte kan sluta som gör att de kan sitta hela dagar i sträck, eller att de exempelvis inte kan stå emot fast de har en partner vilket ger dem stor skam.

Jag hade självproblem några år tillbaka med både porr och chatt och det kostade mig nästan min relation med den kvinnan jag älskar mest, den gjorde mig till ett perverst svin som var konstant upphetsad och raggade på allt och alla och den tog upp så gott som hela mina dagar (och nätter). Det har tagit väldigt långt tid att bryta det men man fick ta små steg och så gick jag även och pratade med en kvinna en gång i månaden ungefär som hjälpte mig sätta upp mål.

Mina rent konkreta tips till dig (pma om du vill snacka) är:

1. Byt ner din telefon till en utan surf, kan kännas lite surt i början men du får fundera på vad som är mest värt; att kunna surfa lite eller att må dåligt för du inte kan stå emot appar osv.

2. Skaffa adblock i webbläsaren så blir du inte lika proviserad av all sex reklam som sidor har

3. Skaffa nya vanor, det som är jobbigast är ofta kampen i huvudet som säger ja och nej, man vinner aldrig den. Så det är bättre att inte ha någon kamp och göra något helt annat!

4. Fixa sömn vanorna. Börja lägga dig i tid, förmodar att du sexchattar mycket sena nätter? Jag brukade starta 11 och avsluta runt 3 på en skolnatt, var alltid helt död och sur på morgonen. Sätt en regel exempelvis ingen dator efter 11.

5. Låt sovrum vara sovrum, ett ställe av frid och där du ska sova. Ta inte med all teknik som mobiler och datorer in, det blir bara en plåga.

6.Berätta för någon om problemet i din närhet. En bror eller syster, mamma eller pappa eller nära vän kanske? Det gör hemskt mycket att få av det från ditt bröst om det väger tungt.

7. Tillåt dig själv att misslyckas. Ett vanligt problem är att folk försöker stå emot, sen misslyckas de en gång och då blir de så besvikna att de låter sig själva falla ner i missären igen. Misslyckas du efter en vecka, var stolt att du ha klarat en vecka!! Sen hoppa upp på hästen taggad och glad igen.

Har fler tips men måste kila nu lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in