Citat:
Det borde det vara. Och att det inte är det är ett bevis för att vi lever i ett kulturmarxistiskt influerat samhälle. Kommunismen har dödat och plågat betydligt fler än nazismen. Jag säger inte att nazism är OK. Men kommunismen är etter värre.
Och vad den här tjejen beträffar, hur vet du att hon tycker att nazismen är "ball" bara för att hon eventuellt råkar ha på sig en bindel på en fest? Förmodligen var det bara en ploj, som händer på många privata fester, utan någon djupare mening. Det hela blåses som vanligt upp till orimliga proportioner.
Nu kan jag inte HMF-lagstiftningen till 100 %, men är det verkligen olagligt att bära en armbindel med hakkorset i ett privat hem? Det handlar inte om någon försök till spridning och eftersom det är i ett privat hem kan ingen bli ofrivilligt utsatt för det heller.
Och vad den här tjejen beträffar, hur vet du att hon tycker att nazismen är "ball" bara för att hon eventuellt råkar ha på sig en bindel på en fest? Förmodligen var det bara en ploj, som händer på många privata fester, utan någon djupare mening. Det hela blåses som vanligt upp till orimliga proportioner.
Nu kan jag inte HMF-lagstiftningen till 100 %, men är det verkligen olagligt att bära en armbindel med hakkorset i ett privat hem? Det handlar inte om någon försök till spridning och eftersom det är i ett privat hem kan ingen bli ofrivilligt utsatt för det heller.
Det borde det kanske vara, men är det inte. Oavsett vilket ska man hålla sig till den lag som gäller, tycker du inte? Och det blir ju knappast mer OK att använda en nazistsymbol om kommunistsymboler skulle vara olagliga, så vi kan ju släppa det spåret.
Ploj, ball. Vad är det för skillnad? Hon tyckte det var en kul grej. Det var det inte. Se nedan.
Nej, det är inte olagligt att bära armbindel i hemmet. Alltså kommer hon inte att bli anklagad för hets mot folkgrupp. Det är dock fortfarande ett olämpligt beteende och politiker "fälls" och får avgå för sådana beteenden. Som jag påpekat tidigare i tråden, föreställ dig om en liknande bild på Reinfeldt skulle komma ut. Skulle han kunna sitta kvar? Skulle inte tro det. Även t ex en centerpartistisk landstingspolitiker eller vänsterpartistisk kommunpolitiker skulle bli arbetslös.