2014-09-05, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
Eftersom hon är 17 vid tillfället är det en skitsak och jag tycker det är oansvarigt av media att förstöra en ung kvinnas tillvaro. Det hade varit mer ansvarstagande om, de på grund av hennes ålder, skickat över bilderna till henne/sd och sagt detta finns. Så hade situationen kunnat hanteras på ett mer mänskligt sätt.

För det första. Politik är inte mänskligt. Var kommer den märkliga föreställningen ifrån?

För det andra. Det är väl inget konstigt med att hon bara hoppar av och börjar studera, bildar familj och gör en politisk comeback vid säg 35 års ålder. Ingen blir förstörd av att få sig en rejäl åthutning eller markering ibland. Oftast gör det bara gott.

Det är inte en skitsak vad man har gjort endast några år tillbaka.
Är man dessutom ett förstanamn på en kommunlista i en relativt stor kommun så måste man också visa på ett moget ansvarstagande och ett fläckfritt förflutet.

(OT, Jag skulle vilja ha en betydligt större utrensning bland alla politiker som har erkänt att de har rökt hasch, varit småkriminella tidigare etc. etc. Det finns t.o.m svenska ministrar och partiledare som erkänner haschrökande! Det är så att man vill spy.)

Att det flyger spån när man hyvlar är för mig självklart!
Citera
2014-09-05, 09:34
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Men helt ärligt alla ni som gråter ut nu.
Ser ni inte problemet i att en politiker till ett av allmänheten rasist stämplat parti springer omkring med en armbindel med hakkors på ? Allt är expressen och aftonbladets fel ?
Hon springer inte omkring. Håll dig till sanningen. Det är i ett privat hem, på en privat fest. Förmodligen ingen djupare mening med det hela.

Men du och dina gelikar försöker blåsa upp det i syfte att skada. Är det inte lika bra du erkänner det?
Citera
2014-09-05, 09:34
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolaget
Nu kommer det vi alla gott och väntat på.
Finmedia går i vanlig ordning in och bildar opinion istället för bedriva journalistik. Givetvis i den politiska riktningen dom själva är. Sen frågar dom sig varför förtroendet är i botten.
Sparat på sig skit i åratal på ett visst parti och sedan släppa det dagarna innan valet för påverka Svenssons för naiva att syna journalisternas självgodhet.

Aftonblaskan, Expo och Expressen: Har dom denna taktik mot alla partier eller är det endast meningsmotståndare journalistikens strategi fungerar på detta sätt?

Som tur är finns Avpixlat och Fria Tider. För oss fritt tänkande med öppensinnat intellekt.

Tar förgivet att du tänkte samma sak i dreven mot Jurholt, Gudrun osv.
Citera
2014-09-05, 09:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oaklandraiders
Vad man gör hemma vare sig det är fest eller inte borde rimligtvis få stanna där. Hade hon gått offentligt i SS uniform med armbindel då hade vi kunnat diskutera lämpligheten i det hela.

Det beror på i vilket sammanhang.

Citat;
Tingsrätten anser att mannen inte haft uppsåt att sprida hot eller missaktning genom att bära hakkorset. Innan maskeraden började drogs det lott i ett kompisgäng om vem som skulle spela en viss roll. 24-åringen "drog nitlotten" och fick spela nazist, skriver tingsrätten i sin dom. 24-åringen har därmed utan någon egen påverkan fått rollen tilldelad och enligt rätten framgår det inte att mannen sympatiserar med den nazistiska ideologin.

http://www.sydsvenskan.se/sverige/frias-for-hakkors-pa-maskerad/

CS drog kanske nitlotten i SD årliga fylleröj.
Citera
2014-09-05, 09:36
Medlem
JoeBidens avatar
Handlar väl om en dum fyllegrej. Själv har jag heilat och skrikigt Hitler på fyllan. Finns det en film på mig så kommer den givetvis att användas emot mig ifall jag blir politiker, trots att jag är fyllblodsliberal.

I vilket fall som helst så tror jag inte att SD-väljarna bryr sig ett jota samtidigt som de hårdnackade anti-SDarna blir än mer hårdföra.
Citera
Medlem
drickerintekaffes avatar
Avslöjandena duggar tätt nu... Fortsätter det såhär kanske man inte ens klarar 4% spärren

F! 2014
Citera
Medlem
Droidlifes avatar
Nu skall vi bara ha med Tila Tequila i SD också så är bollen hemma!

http://jezebel.com/tila-tequila-is-a-nazi-sympathizer-who-calls-herself-h-1480040352
Citera
2014-09-05, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helveteskyrka
Men helt ärligt alla ni som gråter ut nu.
Ser ni inte problemet i att en politiker till ett av allmänheten rasist stämplat parti springer omkring med en armbindel med hakkors på ? Allt är expressen och aftonbladets fel ?
Det är klart det är ett stort problem, men hon springer inte omkring. Det har skett inom hemmets fyra väggar, så håll tillbaka ditt förakt lite i alla fall. Det faktum att hon sedan haft den på sig förminskas inte av att det är inom hemmet, men det är fortfarande inte offentligt som du tidigare skrivit.

Dock så skulle jag vilja ha svar på hur länge Expo hållit på detta, för de lär inte ha fått tag på bilderna nyligen, det har jag svårt att tro. För frågan blir också lite om hur länge det kan anses vara etiskt korrekt av media att hålla inne med uppgifter som de tydligen anser att allmänheten behöver veta. Fick de bilderna förra veckan så okej då, men det har jag enormt svårt att att det skulle vara så. Förmodligen har de suttit på dem mycket längre tid, och väljer att publicera först nu när valet ligger runt hörnet.
Citera
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Tycker det ser korrekt ut. Vad tycker du inte stämmer då?

Det är ingen idé, han har bestämt sig för sin version. Det är inget i dessa bilder som får det att se fejkat ut, det är mer ideologiskt att se något annat. Kritik mot det stora Partiet tolereras inte.
Citera
Medlem
helveteskyrkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Hon springer inte omkring. Håll dig till sanningen. Det är i ett privat hem, på en privat fest. Förmodligen ingen djupare mening med det hela.

Men du och dina gelikar försöker blåsa upp det i syfte att skada. Är det inte lika bra du erkänner det?

Gelikar ? Den största anledningen till att jag är emot er Sverigedemokrater är att ni är totalt insnöade på er själva. Ni ser inte att ni begår precis samma misstag som era motståndare men ni är så djupt nedknullade i ert eget hat emot samhället att ni missar det.

När ruset lagt sig och ni blivit lite äldre kommer ni se tillbaka och se att ni var PRECIS likadana som expressen, aftonbladet, kulturmarxisterna osv fast tvärtom..

Samma skit olika budskap..
Citera
Medlem
.-.-.s avatar
Det här ser ytterst skumt ut, nån expert som kan uttala sig närmare?
http://fotoforensics.com/analysis.php?id=e93fb93a16af3fd5373baae53db49e738c af5ad5.106504

Det ser ut som att bilden och kroppen kommer från helt olika foton
Citera
2014-09-05, 09:38
Medlem
Strutgodiss avatar
Med missnöjespartier kommer alltid "skandaler" allt som oftast från partier grundat i främlingsfientlighet. History repeats itself. När fasaden spricker och fakta uppdagas är det heller inget nytt att peka och utesluta individen med ett: "Det här står inte vi för, vi rensar upp". Efter 10 gånger börjar det bli lite tjatigt. De som orkar tänka synar den glättiga fasaden och går vidare i livet. För de som inte orkar tänka är det skygglappar på och allt är en komplott.

SD kommer synas i sömmarna likväl som Ny demokrati synades, där orkade pöbeln till slut tänka. History repeats itself.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in