2014-09-05, 17:34
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Och du överdriver problemet för att framställa det som något det inte är. Ingen har gått runt med hakkors-bindel "mest hela tiden", bilderna kommer från en enda fest.
det är ett problem. särskilt när det rör en politiker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone
Bilden visar faktiskt tecken på att vara manipulerad , men det kan vara så enkelt som att man förbättrat kontrast och ljus runt märket.

Nej, den visar inga tecken på det. Om du ny syftar på fotoforensic. Kolla mitt inlägg några sidor bak, där visar jag väldigt enkelt att den är äkta. Man måste förstå hur fotoforensics funktion fungerar innan man kommer med en bestämd åsikt.
Citera
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
MOTREAKTION:

"Här dansar S-toppen med Mein Kampf"

Citat:
- En bild som sprids på sociala medier visar hur den högprofilerade Malmöpolitikern Jens Ohlsson (S) poserar med ett exemplar av Adolf Hitlers självbiografi "Mein Kampf". Men Socialdemokraterna på högsta ort vägrar helt att uttala sig om fallet.
– Vi medverkar inte i Fria Tider av princip, säger Stefan Löfvens presskontakt Erik Nises, som är tidigare journalist på konkurrenten Aftonbladet.

"Jens löser Mein kampf och dansar" (sic), står det i ett inlägg som postades på Facebook av partikamraten Daniel Hedén, personalpolitisk talesperson för Socialdemokraterna i Region Skåne.

Den bifogade bilden visar en leende och dansande Jens Ohlsson med Hitlers självbiografi i högsta hugg. Ohlsson är förste ersättare i gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden i Malmö stad och var tidigare ordförande för SSU Malmö.

Dansbilden med Mein Kampf laddades upp den 18 november 2012, mitt under sjudagarskonflikten mellan Hamas och Israel – något som har fått flera bedömare att misstänka antisemitiska motiv.

"Privat middag"
När Fria Tider ringer upp Jens Ohlsson så vill han inte svara på några frågor utan hänvisar till en kommentar han tidigare skrivit på kristdemokraten Ardavan Khoshnoods blogg.

"Bilden i fråga är tagen på en privat middag, hemma hos en vän. I samförstånd lades den upp på Facebook, och väckte där inga större reaktioner", skriver Jens Ohlsson där och hänvisar till att han under sina "16 år som aktiv i SSU" alltid har "bekämpat rasism och främlingsfientlighet, i alla dess former".

Stefan Löfvens presskontakt Erik Nises säger att han inte har hört talas om skandalbilden på partiets toppersättare i gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden.

– Det känner jag inte till, men vi ska naturligtvis kolla upp det.

När han får höra att det är Fria Tider som ringer så ändrar sig Erik Nises plötsligt och slår fast att han inte tänker uttala sig till om fallet över huvud taget. Han försöker också vända det till att det skulle vara Fria Tider som sysslade med att sprida rasism.

– Jag medverkar inte i Fria Tider av princip. Jag tycker att ni är en rasistisk tidskrift så jag vill inte ha med er att göra, avslutar Erik Nises.

http://www.friatider.se/h-r-dansar-s-toppen-med-mein-kampf

Hoppsan! Inte samma media-intresse, när en egen "rasism" avslöjas. Hahaha... vänsterpatrasket patetiskt, totalt genomskådade.
Citera
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Game-Set-Match
Haller med dig Fred Friendly.

Din avatar (Klaus Kinski) var en lysande skadespelare, men tyvarr pedofil.

Las hans dotters sjalvbiografi "Kindermund", skrammande lasning.
Om du fortfarande vill ha hans bild som avatar efter det...
det kände jag inte till. trist, då jag uppskattat hans arbete. har haft denna avatar sedan 2007 så det är dags att byta.
Citera
Medlem
jadrapatrissors avatar
Verkar vara början på ett mediakrig nu då på friatider http://www.friatider.se/h-r-dansar-s-toppen-med-mein-kampf är en så kallad S-topp, ingen aning om det stämmer. Men hursomhelst han håller i boken Mein Kampf och dansar.
Citera
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackman1891
Så du menar att Peter Stormare stödjer nazismen?

http://www.empireonline.com/images/image_index/original/70997.jpg

Det är skillnad när man inom filmen gör detta för att gestalta nazisternas förtryck, vilket är positivt. Ingen rolig uppgift men det görs ur ett nobelt syfte.

Detta handlar om en politiker som drar på sig en nazistisk armbindel.

Jag hoppas du är tillräckligt begåvad att du begriper skillnaden.
Citera
2014-09-05, 17:35
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
När människor är så rabiata som du kring "nazismen", hur kan man då inte förstå sprängkraften och humorpotentialen i symbolerna? Det är bland annat just därför att människor som du tycker att det är så fruktansvärt som det är roligt.

Du tycker alltså det är roligt med en rörelse som mördat och förtryckt människor? Det får stå för dig.
Citera
2014-09-05, 17:36
Medlem
MrSkargards avatar
En allmän reflektion: Unga människors förhållande till gamla nazi-symboler är i regel inte alls lika laddat som äldre människors dito. Det är så det är, oavsett vad vissa i denna tråden och Expos lögnmakare inbillar sig.
Citera
2014-09-05, 17:36
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
du försöker bara att relativisera problemet för att få det att gå bort.

hon företräder ett parti som väldigt många anser rasistiska så då är sannolikheten större att det nog ligger något i det, det råkar inte bara bli så. Precis som det inte bara råkar bli som så att man bär nazistiska kepsar som förbjudits i tyskland.

på landet kanske ni går runt bärande hakkors-bindel mest hela tiden när ni får en snedfylla men jag har aldrig stött på det.
Definiera ordet "rasist" för mej, det har ju omdefinierats flera gånger.

Skulle jag se någon bära en tröja som nu i dagsläget står för organiserad terrorism och massmord så skulle jag då ringa Säpo.

Men om jag ser en full kvinna på 19 år bärandes Hitlertysklands svastika, på en privat fyllefest, så skulle jag bara ruska på huvudet!
Citera
2014-09-05, 17:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
MOTREAKTION:

"Här dansar S-toppen med Mein Kampf"

Hoppsan! Inte samma media-intresse, när en egen "rasism" avslöjas. Hahaha... vänsterpatrasket patetiskt, totalt genomskådade.
hoppas att han avgår och blir utesluten!

"Totalt genomskådade" <- Inte riktigt va?
Citera
2014-09-05, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Men om jag ser en full kvinna på 19 år bärandes Hitlertysklands svastika, på en privat fyllefest, så skulle jag bara ruska på huvudet!

Det gjorde inte SD
Citera
2014-09-05, 17:38
Medlem
juholt69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Var du sosse?
Vad tycker du om att Juholt får chansen att bli partiledare och det första han gör är att sätta igång med sitt bostadsfiffel.
Eller vad tycker du om hans fru som förskingrade 150.000kr från sin arbetsgivare?
Tänk att alla sossar är av samma skrot och korn.

-------------

Statsminister Olof Palme anklagades under valrörelsen 1985 för skattefusk.
Enligt beslut av skattemyndigheterna skulle Palme ha fått ett talararvode vid Harvard University utbytt mot ett stipendium för sin son Joakim. Palme överklagade beslutet,
men samtliga handlingar i ärendet stals vid ett inbrott vid länsrätten i samband med mordet på Olof Palme.

-----------

Mona Sahlin:
Använde statens privata kontokort för sitt toblerone-fiffel. Vi alla har väl sätt Utube-klippet med denna räpa.

Jag är ingen ohederlig person, jag är ingen fifflare

-----

"Nej, bättre klädda flickor och reflex till neger!!".
Så skrev socialdemokraten Fredrik Norén, ledamot i Noras kommunfullmäktige, på sin Facebooksida i lördags. Han hade delat en bild med följande text:

"När afrikaner säger att svenska tjejer får skylla sig själva om de blir våldtagna, för att de är så lätt klädda (sic). Är det då okej att köra över en neger om det är mörkt ute?".

Lite lustigt att du behöver gå tillbaka till 80-talet för att hitta skandaler och du lyckades endast finna ett exempel på en rasistisk kommentar från en socialdemokrat. Sammanträffande? I Think not.

Du får ju hålla dig till samma tidsperiod om du vill vara trovärdig, men eftersom jag är snäll kan du få några år extra så presentera gärna lite rasistiska skandaler från SAP mellan 2000-2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in