2014-09-04, 20:53
Medlem
DividendChamps avatar
Min bror köpte nyligen en dator på MediaMarkt. Han tog denna på avbetalning. De skrev under papper och allting och han har sparat kvitto och kontrakt. Han har inte fått datorn ännu för skärmen fanns inte på lager så de skulle höra av sig till honom.

Han har nu ångrat sig när jag visade beräkningar på hur dyrt det är att betala på avbetalning så nu undrar jag om det är möjligt att häva köpet trots en kredit är uppsatt och kontrakt skrivet? Han skrev under kontraktet i tisdags.
Citera
2014-09-04, 21:10
Medlem
"Du har alltid 30 dagars öppet köp hos oss på Media Markt.

Förutsättningen är att du har kvar ditt originalkvitto och att produkten och dess förpackning är i nyskick.* När du handlar i vår webbshop räknar vi 30 dagar från den dag du tog emot din produkt.

*Öppet köp gäller ej på abonnemangsknutna produkter, värdebevis, hygienprodukter, förbrukningsvaror och specialbeställningar. Mjukvara, spel, film, musik och mobiltelefoner tar vi endast tillbaka i obruten förpackning."

Gå tillbaka och ångra dig. Ring en konsumentvägledare exempelvis och hör om det är annorlunda på avbetalningsköp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in