Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-09-07, 13:16
  #433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
http://www.svt.se/nyheter/sverige/al...hallstillstand

Vilken typ av uppehållstillstånd får syrierna i Finland, Norge, Danmark, Tyskland osv. Alltså idag, den 7 september 2014. Har du någon länk.
Citera
2014-09-07, 18:54
  #434
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vilken typ av uppehållstillstånd får syrierna i Finland, Norge, Danmark, Tyskland osv. Alltså idag, den 7 september 2014. Har du någon länk.

"Övriga EU-länder ger tidsbegränsade, ofta ettåriga uppehållstillstånd."

(FB) Debatt mellan Jimmie Åkesson och Gudrun Schyman

.
Citera
2014-09-07, 21:40
  #435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogrust
"Övriga EU-länder ger tidsbegränsade, ofta ettåriga uppehållstillstånd."

(FB) Debatt mellan Jimmie Åkesson och Gudrun Schyman

.

Ja, så var det för ett år sedan. Det var därför jag om någon vet hur det är nu.
Citera
2014-09-08, 10:11
  #436
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Men det spelar väl ingen roll hur partiet bildats.
..så länge Gudrun kan få bli relevant politiskt igen menar du? Nej, det spelar väl kanske ingen roll för de flesta. Fast jag måste erkänna att det är en del i hur jag bedömer partiet, på samma sätt som det är av intresse att veta var Jimmie började som politiskt intresserad och av vilken anledning han gick med i SD.
Citera
2014-09-08, 12:18
  #437
Medlem
Det intressanta här är ju varför inte varje svensk medborgare röstar F! där pengar saknar betydelse! att kunna få allt du drömt om och dessutom slippa jobba, en självklar vinnare av valet 2014 i mina ögon.

Hur kan man inte vara största parti med sådana överlägsna argument som att "pengar är inte relevant" inte konstigt att jimmie blev lite ställd jag kunde knappt förstå själv vad stollen Gudrun just sade.

F! i riksdagen? snacka om politiskt självmord.

Dock lägger jag inte min röst på SD.
Citera
2014-09-08, 13:00
  #438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kan du länka till din källa. Enligt Migrationsverket hemsida beviljades 54 procent av ansökningarna i januari 2014 och 61 procent i februari. År 2013 beviljade Sverige 49 procent av ansökningarna och ungefär samma procentuell andel av asylansökningarna beviljades i Finland där 1827 personer fick asyl och 1903 personer fick avslag på sin ansökan år 2013.

Absolutt.
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cac...-14-008-EN.PDF

Det kommer av at Sverige inkluderer Dublin og de som trekker søknaden sin. Da blir det 61%.

Hvis man ikke inkluderer Dublin og de som trekker søknaden sin, så blir det 77% i Sverige og 43% i Finland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback