Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-09-16, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Du skall ladda upp en JPG, PDF eller PNG på ditt körkort, pass eller legitimation.
Inget konstigt.

Att köra mobilverifiering utesluter alla med "hemligt nummer" (dvs inte finns med i telefonkatalogen) eller som har kontantkort.
Det är det som twitter & WyWallet kör. (Men lyckades fuska mig förbi den kontrollen genom att först regga mig, och sedan portera numret från ett abonnemang till ett oregistrerat kontantkort, wywallet & Twitter kollar nämligen inte om numret är "eligible" efter att verifieringen är slutförd)

Skicka aldrig bild på ditt KK. tror inte fb skulle kräva det av dig
Citera
2015-09-16, 08:48
Medlem
sebnies avatar
Jo, Facebook kräver det. Jag fick upp det när jag hade registrerat mitt facebookkonto och sedan aktiverat facebookkontot med ett oregistrerat kontantkort.

Mitt facebookkonto är ID-verifierat. Du skall dock inte få upp frågan om du redan gjort kontrollen en gång, såvida du inte ändrar information om dig själv i stor grad, typ byter namn och sådant.

Ingen fara, det är VERKLIGEN inte en man in the browser. Om du tror det kan du ju testa att logga in från valfri dator som du vet är ren och se att du får samma fråga.
Citera
2015-09-16, 11:14
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Hej!

När jag här om dagen installerade Pidgin på min dator så strulade det till när jag skulle koppla mitt Facebook-konto till applikationen. Så jag testade att byta mitt Facebook-lösenord och ta bort alla specialtecken men förhoppning att detta skulle lösa problemet.

Typiskt nog så glömde jag bort vad jag bytte till några dagar senare och återställde mitt lösenord så jag skulle kunna komma åt mitt konto igen. Då möts jag av detta (se länk till skärmdump).

http://oi60.tinypic.com/2lwage1.jpg

Den vill att jag ska ladda upp en ID-fil och kontakta Facebook? Vad är denna ID-fil för något? Har testat att Googla men utan resultat.

Cheers.

Tänkte bara nämna att jag skulle ändra mitt lösenord på Facebook för något år sedan på grund av att jag också glömde det. Jag fick kontakt med dem via mail på något vis, skickade kort på mitt id via mail och sen var det fixat! Jag fick alltså ingen sida där jag skulle ladda upp en bild.
Citera
2015-09-16, 12:44
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Så ingen väg runt det mao? Får väl styra upp en ny fakeprofil då...
Citera
2015-09-17, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Jo, Facebook kräver det. Jag fick upp det när jag hade registrerat mitt facebookkonto och sedan aktiverat facebookkontot med ett oregistrerat kontantkort.

Mitt facebookkonto är ID-verifierat. Du skall dock inte få upp frågan om du redan gjort kontrollen en gång, såvida du inte ändrar information om dig själv i stor grad, typ byter namn och sådant.

Ingen fara, det är VERKLIGEN inte en man in the browser. Om du tror det kan du ju testa att logga in från valfri dator som du vet är ren och se att du får samma fråga.

Det där var riktigt sjukt!
Vad fan ska dom med bild på ditt kk för?
idiotiskt...
Ännu mer CIA kontroll över det hela
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här