• 1
  • 2
2014-09-04, 10:55
Medlem
Jag har sedan något år mått dåligt och mitt liv har svajat rejält. Idagsläget så har jag ingen kontakt med min sk familj (de få lider av psykisk ohälsa själva och är antingen avlidna eller frånvarande).

Saknar fast boende, varit utanför arbetslivet i över 2 år och är inte ungdom längre=svårt att få jobb. Skulder upp över öronen som jag inte kommer kunna betala snart vilket innebär KF. Mina vänner har dragit sig undan och jag har också självmant isolerat mig senaste året pga allt strul och mitt dåliga mående.

Nu finns det en överhängande risk att min partner kommer att lämna mig och detta skulle vara som sista spiken i kistan. Blir då helt ensam och är inte övertygad om att jag då förmår fortsätta. Skulle så gärna vilja höra åtminstone en anledning från någon vänlig själ till varför jag ska fortsätta..? Har ingen annan än mig själv som det nu är.
Citera
2014-09-04, 11:00
Medlem
alekto1s avatar
Börja plugga? Finns en massa kul att läsa. Där träffat du nya människor, kommer ut lite. Orkar du inte gå varje dag är det inte hela världen och du får csn att leva på och kan kanske då hitta en mysig lya.
Citera
2014-09-04, 11:01
Medlem
Skaffa ett jobb.

Du har ju ingen anledning att hålla dig till lagliga jobb med tanke på din livssituation.
Citera
2014-09-04, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alekto1
Börja plugga? Finns en massa kul att läsa. Där träffat du nya människor, kommer ut lite. Orkar du inte gå varje dag är det inte hela världen och du får csn att leva på och kan kanske då hitta en mysig lya.

Funderar på detta faktiskt, att då söka in till vt 2015. Måste bara läsa in ett ämne så jag är behörig till högskolan.
Citera
2014-09-04, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Skaffa ett jobb.

Du har ju ingen anledning att hålla dig till lagliga jobb med tanke på din livssituation.

Det är inte aktuellt.
Citera
2014-09-04, 11:05
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Börja plugga är ju en superbra idé. Chans till att träffa nya människor samt en stadig inkomst varje månad om du sköter studierna och som öppnar upp för att du kan bo i studentlägenheter som har låg hyra. Det ger dig dessutom ett långsiktigt mål som du kan sträva efter, kasta inte i handduken än förrän du försökt med detta
Citera
2014-09-04, 11:07
Medlem
alekto1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logistica
Funderar på detta faktiskt, att då söka in till vt 2015. Måste bara läsa in ett ämne så jag är behörig till högskolan.

Låter super! Håller tummarna att du kommer in på det du önskar!!
Citera
2014-09-04, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logistica
Det är inte aktuellt.

Okej... Då är det nog bara att ge upp.
Det finns ingen anledning om du inte har något att leva för.
Citera
2014-09-04, 11:15
Bannlyst
Socialen kanske kan hjälpa dig. De kan göra mer än att bara betala en norm varje månad. De har som krav att man måste söka jobb för att få pengar men om du är sjukskriven behöver du inte det. Det hjälpte mig att ha någon som "tvingar" mig att ta tag i saker och det gör man om man har någon(socialen) om man ser det som någon slags motivation till att gå vidare.
Citera
2014-09-04, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Okej... Då är det nog bara att ge upp.
Det finns ingen anledning om du inte har något att leva för.

Att bli kriminell är inget alternativ.
Citera
2014-09-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Börja plugga är ju en superbra idé. Chans till att träffa nya människor samt en stadig inkomst varje månad om du sköter studierna och som öppnar upp för att du kan bo i studentlägenheter som har låg hyra. Det ger dig dessutom ett långsiktigt mål som du kan sträva efter, kasta inte i handduken än förrän du försökt med detta

Ska försöka. Hoppas nu bara att jag blir antagen till vt.
Citera
2014-09-04, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Socialen kanske kan hjälpa dig. De kan göra mer än att bara betala en norm varje månad. De har som krav att man måste söka jobb för att få pengar men om du är sjukskriven behöver du inte det. Det hjälpte mig att ha någon som "tvingar" mig att ta tag i saker och det gör man om man har någon(socialen) om man ser det som någon slags motivation till att gå vidare.

De gör ingenting tyvärr. Varit där redan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in