2014-09-04, 04:18
Medlem
Hej ,
har runt 200 tusen kronor som jag har sparat. Vill investera pengarna och få vinster varje månad. Nåt tips?
Citera
2014-09-04, 04:27
Medlem
Då är det utdelningssaktier som föredras. Att du vill ha vinster var månad gör det lite problematiskt eftersom svenska företag generellt delar ut endast under våren. Det finns dock ett par stabila svenska bolag som delar ut vid andra tider. Autoliv, Astrazenica, NCC mfl. Sök på utdelningskalender.

Att ordna utdelningar mellan Februari och Juni är inget problem. Det är då dom stora svenska bolagen delar ut.

Sen kan du även snegla mot Amerikanska aktier samt svenska pref.aktier som delar ut kvartalsvis.

Mvh
Citera
2014-09-04, 10:16
Medlem
Ojkans avatar
Cola delar ute varje kvartal har jag för mig
Citera
2014-09-04, 12:18
Medlem
MegaAgamers avatar
Du kan investera dom i mitt bankkonto.
Citera
2014-09-07, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankm90
Hej ,
har runt 200 tusen kronor som jag har sparat. Vill investera pengarna och få vinster varje månad. Nåt tips?

Du kan ju alltid investera dem i mitt fastighetsbolag mot en ränta på 5-10 procent. Oavsett vad du investerar i så ska du inte räkna med "utdelning" oftare än 1-2 ggr per år.
Citera
2014-09-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankm90
Hej ,

Vinster kan inte vara rätt ord. Menar du utdelning? Varför behöver du isf få utdelning varje månad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in