Nu vill jag veta vad Flashbackarna har döpt sina bilar till. Min senaste hette Pärlan innan tanklocket rymde och blev överkört och alldeles mosat
Nu heter den Kakan. Jag har en till bil som jag bygger om till folkrace-bil. Den heter för tillfället Skrot, alternativt Skit. Min första bil hette Karmen. Fyll på, kära Flashbackare...
Har inget namn på min..
Mazda 6 kallar jag den. Hade jag varit singel kanske jag döpt den till brudfällan eller liknande..men nu har jag inget belägg för att den skulle vara det.
Det är klart att man ska ha namn på bilen. Annars vet ju ingen vilken bil man pratar om. Vi har i och för sig fem bilar på tomten, så det är väl en av anledningarna. "Jag tar Kakan till Rimi och skaffar lite käk". Om jag säger "bilen", så vet ingen vilken jag menar.
Citat:
Ursprungligen postat av Ron Jeremy
Det är bara tjejer och bögar som döper sin bil.
*Sade han med Ron "sjumilakuken-som-gillar-skethål" Jeremy som avatar
Det är klart att man ska ha namn på bilen. Annars vet ju ingen vilken bil man pratar om. Vi har i och för sig fem bilar på tomten, så det är väl en av anledningarna. "Jag tar Kakan till Rimi och skaffar lite käk". Om jag säger "bilen", så vet ingen vilken jag menar.
Hmm... Okej, jag säger väl Volvon, Skodan eller Opeln istället, alternativt färgen eller modellen... Jag har så svårt att komma ihåg namn, så det där med att döpa bilarna är nog ingen bra idé för mig...
Är lagom rolig och har döpt alla bilar efter modellen. Kommer fortfarande ihåg hur jag gick runt på dagis och skröt över "scorpionen" "tvåförtin" och "niehundran" Kommer inte i närheten.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!