• 1
  • 2
2005-09-04, 21:33
Medlem
IMPlicits avatar
Nu vill jag veta vad Flashbackarna har döpt sina bilar till. Min senaste hette Pärlan innan tanklocket rymde och blev överkört och alldeles mosat
Nu heter den Kakan. Jag har en till bil som jag bygger om till folkrace-bil. Den heter för tillfället Skrot, alternativt Skit. Min första bil hette Karmen. Fyll på, kära Flashbackare...
Citera
2005-09-04, 21:34
Medlem
Gaffes avatar
Gula faran hette min förra
Citera
2005-09-04, 21:44
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffe
Gula faran hette min förra
Jaha ja.. finns det någon gul bil som inte kallas Gula faran av sin ägare?
Citera
2005-09-04, 21:47
Medlem
Dennos avatar
Har inget namn på min..
Mazda 6 kallar jag den. Hade jag varit singel kanske jag döpt den till brudfällan eller liknande..men nu har jag inget belägg för att den skulle vara det.
Citera
2005-09-04, 21:49
Bannlyst
Jag kallar min bil för... bilen...

Ska man ha namn på bilen?
Citera
2005-09-04, 22:01
Medlem
Ron Jeremys avatar
Det är bara tjejer och bögar som döper sin bil.
Citera
2005-09-04, 22:09
Medlem
IMPlicits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Jag kallar min bil för... bilen...

Ska man ha namn på bilen?
Det är klart att man ska ha namn på bilen. Annars vet ju ingen vilken bil man pratar om. Vi har i och för sig fem bilar på tomten, så det är väl en av anledningarna. "Jag tar Kakan till Rimi och skaffar lite käk". Om jag säger "bilen", så vet ingen vilken jag menar.

Citat:
Ursprungligen postat av Ron Jeremy
Det är bara tjejer och bögar som döper sin bil.
*Sade han med Ron "sjumilakuken-som-gillar-skethål" Jeremy som avatar
Citera
2005-09-04, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IMPlicit
Det är klart att man ska ha namn på bilen. Annars vet ju ingen vilken bil man pratar om. Vi har i och för sig fem bilar på tomten, så det är väl en av anledningarna. "Jag tar Kakan till Rimi och skaffar lite käk". Om jag säger "bilen", så vet ingen vilken jag menar.

Hmm... Okej, jag säger väl Volvon, Skodan eller Opeln istället, alternativt färgen eller modellen... Jag har så svårt att komma ihåg namn, så det där med att döpa bilarna är nog ingen bra idé för mig...
Citera
2005-09-04, 22:21
Medlem
Tacoritzs avatar
Är lagom rolig och har döpt alla bilar efter modellen. Kommer fortfarande ihåg hur jag gick runt på dagis och skröt över "scorpionen" "tvåförtin" och "niehundran" Kommer inte i närheten.
Citera
2005-09-04, 22:50
Medlem
Tmis avatar
När jag var liten kallade jag våra bilar för Blåbärsbilen och Jordgubbsbilen. Den ena var blå, den andra röd.

Sedan tackade jag dem för en skön åktur också. "Tack för skjutsen, blåbärsbilen", brukade det låta. Man är väl fint uppfostrad.
Citera
2005-09-04, 22:59
Medlem
rebbans avatar
Volvon..
Citera
2005-09-04, 23:07
Medlem
volvo 240s avatar
Oranga Bilen.

Kallat den det sen 4 års åldern
Citera