2014-09-02, 17:24
Medlem
Tappade mobilen och gick in på "hitta min iphone" på internet. Raderade den.
Återfick telefonen tillslut och har kopplat in den i datorn och öppnat itunes. Får ett meddelande att den inte kan aktiveras eftersom aktiveringsserverin inte är tillgänglig för tillfället. Och att jag ska försöka aktivera genom att ansluta den till iTunes. Men har ju igång iTunes och där står det "Sim-kortet är låst med en sim-kod. Ange sim-kortets sim-kod och anslut din iphone till itunes igen".

Vad göra??
Citera
2014-09-02, 17:37
Medlem
Lås upp SIM-koden. Sedan ansluter du telefonen igen.
Citera
2014-09-02, 17:44
Medlem
Står att den inte aktiveras, går inte skriva in sim-kod.
Citera
2014-09-02, 18:30
Medlem
Svampspors avatar
Flytta över simkortet till en annan telefon, avaktivera PIN-koden och sätt tillbaka den i iPhonen igen. Sedan bör det fungera!
Citera
2014-09-09, 11:13
Medlem
Sätt den i dfu mode och återställ den genom att hålla in hem och powerknapp tills den startar om sedan släpp powerknapp och håll kvar på hemknappen tills iTunes logon dyker upp sedan återställ den.
Citera
2014-09-09, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
Sätt den i dfu mode och återställ den genom att hålla in hem och powerknapp tills den startar om sedan släpp powerknapp och håll kvar på hemknappen tills iTunes logon dyker upp sedan återställ den.

Hur ska detta hjälpa tänkte du?
Citera
2014-09-09, 22:29
Medlem
Funkade för mig så pröva bara jag gjorde samma sak. Raderade iPhone från "Hitta min iPhone" och därefter kunde jag inte aktivera den utan jag satte den i dfu mode och återställde den via datorn.
Citera
2014-09-11, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datanissen42
recovery mode duger bra. den enda anledningen att gå förbi iBoot är om du vill försöka lägga in en modifierad rom.

hur som helst, om man sätter den i recovery mode (eller dfu för all del, men det är krångligare och gör ingen skillnad) så kommer itunes vilja återställa den. du kommer dock behöva slå in ditt icloud-lösenord för att kunna aktivera den igen men det borde ju inte vara något problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in