Citat:
Ursprungligen postat av
Frans-Jaeger
Har gått på subprogrammet i ca 3 år nu. Och måste sluta nu, vill verkligen vara drogfri och har sedan flera år ett helt stabilt liv utan övriga droger eller problem. Främst hägrar en USA-resa i februari 2015 då jag måste vara ren och helst helt utan abstinens-skit såsom kass mage, svettningar, ångest m.m.
Har gått på 20mg Buprenorfin om dagen och tagit bort 2mg varannan vecka. Är nu på 5mg om dagen och ska snart ner till 4mg om dagen. Tills nu har nertrappningen gått utan problem men nu börjar magen bråka lite samt ökad ångest och lite allmänt dåligt mående.
Är det realistiskt att jag hinner bli ren och fri från kasst mående tills Februari?
Och är det en vettig plan att försöka fortsätta med att plocka bort ett mg varannan vecka? Och när jag plockat bort det sista milligrammet, hur länge brukar man må skitdåligt innan det vänder?
Jag har som sagt ett svenssonliv att sköta så jag kan inte ligga sjuk i flera veckor. Har inget jobb att bry mig om nu men dock familj. Har än så länge bara egazil mot svettningar och lergigan men har tänkt att skaffa theralen och dimor/immodium när jag börjar nå lägre doser.
Alla tips och råd ang detta tages tacksamt emot!
Trappa ner lite i taget, hjälpmedel då du är nere på noll rekommenderar jag- Mirtazpin till natten, Lyrica, Ipren, treo under dagen