Citat:
Ursprungligen postat av
KITTENMITTONS
Lägg in dig på en avgiftningsklinik/hem? 3 år är lång tid och ditt blodtryck behöver kollas.
Om inte, trappa ner på Trad eller Tram, börja med 900mg i 5-7 dagar, ner till 600mg i 4-5 dagar, ner till 450 i 4-5 dagar, 300 i 4-5 dagar, 150 i 3 dagar, 75 i 2 dagar, sen 25 på kvällen näst sista dagen sen 25 på sista dagen (morgonen). Dela upp doserna regelbundet så 900/4, se till att ta dom vid samma tid.
Lycka till, kom på detta schemat nu, påminde om det jag fick när jag var på hem men jag hade bara varit på subben i 6 mån.
Kan tyvärr inte lägga in mig pga familjeförhållanden. Däremot har jag hjälp under främst första veckan men även mycket hjälp andra veckan.
Jag har också fått Inderal utskrivet, det är en blodtrycksmedicin. Fungerar ungefär som Catapresan fast svagare och den borde hjälpa ganska bra mot högt blodtryck å snabb puls.
Annars har jag bara Imodium/Dimor, Theralen, Lergigan och Alvedon å Treo samt Ipren. Har även några enstaka Imovane 5mg som i bästa fall räcker till kanske dom 2 värsta dagarna.
Mitt största problem är att jag börjat få panikångest på främst nätterna nu under senare delen av nertrappningen. Denna panikångest ser jag som mitt största hot. Hade inte läkarna varit så jävla ängsliga så kunde jag kanske fått 30st 7,5mg Imovane som hade gett mig många panikångestfria nätter under den akuta abstinensen.
Inderalen kan dock hjälpa lite mot panikångesten då den alltid börjar med hjärtklappning, höjd puls å blodtryck.
Funderar också på att beställa Baklofen från GoldPharma som är lite muskelavslappnande men ej narkotikaklassad. Tror dock att det ändå är olagligt att beställa från annat EU-land. Kan absolut inte riskera en dom, men kan ej gå in på varför. Därför vågar jag inte heller beställa Imovane eller annan benso från någon svensk inrikesshop pga risken att åka fast vid ev razzia eller polisspan på säljarna.
Är på 3mg/dagen nu (från 20mg/dagen) och kommer att bryta vid ca 2mg/dagen. Kommer inte att bli kul utan benso och med endast några få Imovane 5mg till hands, men har fan inget val.
Måste sluta med subben så snabbt som möjligt nu och kunna bli människa igen, orkar inte sitta hemma och bli fet och försoffad längre...
PS: Fan vad jobbigt det är med värk! Har inte haft någon värk eller smärta på 3 år nu tack vare subben. Men nu kommer ryggvärk å all möjlig skitvärk hela tiden. Börjar må som en vanlig människa nu, på gott och ont.