2014-10-29, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Funderar också på att beställa Baklofen från GoldPharma som är lite muskelavslappnande men ej narkotikaklassad. Tror dock att det ändå är olagligt att beställa från annat EU-land. Kan absolut inte riskera en dom, men kan ej gå in på varför. Därför vågar jag inte heller beställa Imovane eller annan benso från någon svensk inrikesshop pga risken att åka fast vid ev razzia eller polisspan på säljarna

Det är inte olagligt att beställa icke narkotikaklassade läkemedel från ett EES-land, för du har ju recept, eller hur?
http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-skicka-lakemedel/
Citera
2014-10-30, 14:59
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Det är inte olagligt att beställa icke narkotikaklassade läkemedel från ett EES-land, för du har ju recept, eller hur?
http://www.lakemedelsverket.se/malgrupp/Allmanhet/Att-skicka-lakemedel/

Nej det har jag ju inte, såvida inte Goldpharma skriver något slags recept som ligger i paketet dom skickar.

Men det vekar som att man inte blir åtalad vid införsel av icke-narkotikaklassad medicin från annat EU-land.
Citera
2014-11-18, 17:44
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Är nu ca 14 dagar efter sista dosen sub. Utan Imovane och RC-benso så vette fan om det hade gått.

Är fortfarande trött, ur gängorna, sover kasst och lite kass mage men detta är ljusår ifrån vad jag trodde. Inget av dom smärtsamma "muskelspasmer" eller jobbig värk som vid Heroin -AT.

Ärligt talat så var avtändningen (som inte ännu är riktigt klar) från 20mg sub/dagen i 3 år utan undantag en jävla barnlek jämfört med abstinens från Heroin där man vissa veckor var utan i dagar, alltså inte lika stabilt intag av drogen.

Skall tilläggas att jag trappade ca 2mg varannan vecka till 3mg/dagen innan jag bröt. Och andra dagen utan sub är värre än första!
Citera
2014-12-04, 13:47
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Är nu ännu längre utan subb. Men har nog käkat för mycket Klonazolam för mår bajs utan detta nu. Testade med Lyrica från läkaren men blev bara snurrig och mådde ännu sämre. Blir en kort nertrappning på Zopiklon nu i några dagar sedan för jag se hur fan det känns.

Känns iaf som det mesta av sub-at:n är borta nu.
Citera
2014-12-04, 17:50
Medlem
Underdarks avatar
Finns en bra tråd om det här och gäller alla opiater/opioder:

(FB) Samlingstråd för självhjälp vid Opiat-AT /MOD
Citera
2014-12-05, 00:46
Medlem
Hej!
Jävligt roligt att läsa hur det går för dig. Hoppas verkligen du stannar ifrån den skiten!

Jag var helt fri från Subutex i 45 dagar, sedan tog jag inför ett jävligt viktigt möte och nu är jag fast igen. Har tagit i ett och ett halvt år totalt, men jävligt små mängder. En 8a sub räckte för mig i två-tre veckor, små linor alltså. Men sedan mitt sista uppehåll så har det gått ca 6mån. Nu tänker jag sluta igen.

Det jävliga med Subutex är, och jag vill verkligen inte göra det svårare för dig nu, men symptomen sitter i JÄVLIGT länge. Tramadolavtändningar är ingenting i jämförelse, ingenting!

Du kommer svettas och känna en fysisk abstinens i 2-6v.
Sedan kommer en period på 3 månader där du verkligen måste härda ut, skaffa rutiner och gärna börja träna.

Efter det får du välkomna in PAWS, eller Post-Acute Withdrawal Symptoms, som kan sitta i flera år, för vissa. Som ngn här sa så spelar inte mängden du tog så stor roll, det som spelar roll är hur länge du legat på Subutex.

Allt gott.

Meir
Citera
2014-12-05, 01:08
Bannlyst
Jag har också varit med i programmet, och dessutom heroinist och amfetamist. Jag kan väl fatta mig kort: jag tror inte ett smack på detta. Man mår inte ens så bra att man kan skriva på det sättet som TS gör dagarna och veckan efter kicken. Man sitter inte ens framför datorn!

Jag har själv kickat båda drogerna, så jag tror jag vet. Märkligt nog följer alla mina drogarkompisar samma mönster som mina avtändningar och abstinensproblem.
Gräver man lite här på flb så finner man snabbt att TS beskrivning är ett unikum. Dvs inte sant. Det funkar inte så.
Citera
2014-12-05, 15:05
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Jag har också varit med i programmet, och dessutom heroinist och amfetamist. Jag kan väl fatta mig kort: jag tror inte ett smack på detta. Man mår inte ens så bra att man kan skriva på det sättet som TS gör dagarna och veckan efter kicken. Man sitter inte ens framför datorn!

Jag har själv kickat båda drogerna, så jag tror jag vet. Märkligt nog följer alla mina drogarkompisar samma mönster som mina avtändningar och abstinensproblem.
Gräver man lite här på flb så finner man snabbt att TS beskrivning är ett unikum. Dvs inte sant. Det funkar inte så.

Om du hade läst alla inlägg så ser du att jag tagit Klonazolam som är en ännu laglig RC-benso och jag har till och från haft tillgång till Imovane. Detta i kombination med framförallt Loperamid (dimor) gör att jag ibland orkar sitta "här" och skriva.

Hade jag inte tagit några klonazolam eller imovane så hade jag inte skrivit här, kanske nu efter några veckor men inte i början. Jag tror även att det finns en stor chans att jag inte hade orkat stå ut utan klonazolam och imovane utan gått tillbaka till subben då jag kan gå rätt in i programmet igen utan väntetid.

Du får tro vad du vill, jag skriver för dom som förmodligen undrar varför jag skulle ljuga om allt detta.

Kan tillägga att en subbavtändning är inte alls lika intensiv som en heroinavtändning, men fan så mkt mer utdragen.
Citera
2014-12-05, 15:16
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meir
Hej!
Jävligt roligt att läsa hur det går för dig. Hoppas verkligen du stannar ifrån den skiten!

Jag var helt fri från Subutex i 45 dagar, sedan tog jag inför ett jävligt viktigt möte och nu är jag fast igen. Har tagit i ett och ett halvt år totalt, men jävligt små mängder. En 8a sub räckte för mig i två-tre veckor, små linor alltså. Men sedan mitt sista uppehåll så har det gått ca 6mån. Nu tänker jag sluta igen.

Det jävliga med Subutex är, och jag vill verkligen inte göra det svårare för dig nu, men symptomen sitter i JÄVLIGT länge. Tramadolavtändningar är ingenting i jämförelse, ingenting!

Du kommer svettas och känna en fysisk abstinens i 2-6v.
Sedan kommer en period på 3 månader där du verkligen måste härda ut, skaffa rutiner och gärna börja träna.

Efter det får du välkomna in PAWS, eller Post-Acute Withdrawal Symptoms, som kan sitta i flera år, för vissa. Som ngn här sa så spelar inte mängden du tog så stor roll, det som spelar roll är hur länge du legat på Subutex.

Allt gott.

Meir

Japp, sub-at är verkligen utdragen och seg. Och som jag sade innan så kvittar det om du slutar från 3-4mg/dagen som jag eller från 1-2mg/dagen. Det som spelar absolut störst roll för framförallt längden på avtändningen är hur länge du dagligen gått på sub. Ju högre subdos du har när du slutar desto sämre känner du dig, men bara i början säg första veckan.

Tack för ditt stöd och önskar också dig lycka till. Ett tips är att få utskrivet Loperamid (dimor) då det blir dyrt att köpa receptfria dimorpaket. Under första veckan tog jag ca en karta dimor 2-4ggr om dagen. Och det hjälper verkligen mot magknip, rännskita och allmänt brölande mage. Men du får ta rätt stora doser i början. Prova dig fram för det är inte säkert att just du kräver en karta för att få normalare mage.

Theralen i flytande form hjälper också då den garanterar sömn även om man blir seg dagen efter. Kan även tas på dagen om man har oro. Jag fick Oprymea mot spring i benen, som theralen kan ge. Gav marginell effekt. Möjligtvis hade Orfenadrin (NorFlex) hjälpt bättre.

Och förutom fysisk aktivitet så är minst ett bad om dagen viktigt, särskilt om man fryser/ryser. Kan vara obehagligt att lägga sig i vattnet men gör underverk. Ofta slipper man frysa eller iaf fryser mindre efteråt samt blir piggare vilket kan göra att du kan äta och dricka lite, vilket gör att du mår ännu bättre.

Jag hade/har nästan ingen värk, varken ledvärk eller muskelvärk. Enligt vissa kan dimor i stora mängder hjälpa mot detta. Annars är ju 3 Alvedon + 4-600mg Ipren ofta effektivt mot värk, även under en sub-at.
Citera
2014-12-07, 01:32
Medlem
Tackar för du delar med dig, är nog till stor hjälp för många.

Jag själv klev av subben efter 1 år och 7 månader sist, och alla sa att det kommer bli ett helvete, du kommer åka på en mardrömsresa!

Vissa sa att jag kunde räkna med AT i minst 3 månader, innan jag vart bra igen. BULLSHIT, i mitt fall iallafall.
Jag var grymt motiverad att sluta, så tänkte att det får väl bära eller brista.
Dessutom sa två andra vänner till mig, som tändt av flera gånger, att enligt deras erfarenhet är allt över på ca 3 veckor, MAX en månad. (Det FYSISKA såklart, inte det psykiska, opiat/opiod-suget blir man nog aldrig av med tror jag.)

Måste tillägga att jag legat på en halv B8 om dagen, dvs 4mg, ibland mer. Inget subprogram, då jag inte har missbrukarstämpel hos någon myndighet överhuvudtaget. Har och hade ett helt fungerande liv, med jobb och lägenhet.

Så jag var inställd på det värsta, men jag skulle klara det!

Men.. Det enda jag upplevde av min AT var EXTREMT dålig mage, kallsvettningar, lite värk. Inget mer!
Jag vaknade upp en dag, med sån jävla värk att jag inte kom ur sängen, men det är det.
Visste att det kunde ta tid innan ATn slog till, så jag satt och vänta, dag efter dag. Men det kom inget värre.

Jag vet än idag inte hur jag kunde "komma så lindrigt undan". Har tänt av från båt 5-6 gånger under mitt liv, dock så har det handlat om runt 6-månadersperioder.
Så jag tänkte att nu jävlar, måste jag få en AT. Har trots allt tagit en halva VARJE dag, ibland mer?

Jag tror jävligt mycket sitter i huvudet också, att går du in för att det kommer bli ett helvete, ja då blir det det. Jag var bara bestämd på att klippa det, sen ta det som det kommer.

Självklart innefattade min AT massor med Dimor. Även medicin mot magsmärtor och Alvedon.
Vet dock att en stort lättande var att jag har 10mg Stesolid utskrivet om dagen, som jag ätit i flera år. Tog dock ALDRIG mer än 10mg, dvs. min dagsdos.

10 mg stess är ju dock inte speciellt mycket. Motsvarar ungefär 0,5mg Xanor eller 0,5 mg Iktorivil.
Sitter dock i länge, pga halveringstiden.
(Källa; http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm)

Det jag försöker säga är bara att; försök att inte tänka att det kommer bli ett helvete, bara "go with the flow" så att säga. Har ingen aning om det hjälper, men tror att det till stor del hjälpte mig.
Det jobbigaste för mig när jag hade AT, var min mage bara. Att vara kass i magen hela tiden på jobbet är ingen höjdare.

Och ni som tror jag blivit lurad, och inte fått Subutex, så kan jag bestämt säga att det är jag 110% säker på. För det mesta franska B8or, men även Subutex Oripharm och en hel del svenska sub, ALLTID i blister.

Vet inte varför jag skrev allt detta, ville bara dela med mig kanske.
Kanske hjälper någon, om att iallafall försöka tänka positivt, att det kanske inte är ett sånt jävla helvete som vissa påstår.
Ett sånt här inlägg hade iallafall hjälpt mig.

Jag har iofs inte gått på så höga doser, kanske är det, vad vet jag.

Jag var fri från det i 8 månader, innan jag gick på det igen, vilket jag är även idag.
Citera
2014-12-07, 17:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drazzie
Tackar för du delar med dig, är nog till stor hjälp för många.

Jag själv klev av subben efter 1 år och 7 månader sist, och alla sa att det kommer bli ett helvete, du kommer åka på en mardrömsresa!

Vissa sa att jag kunde räkna med AT i minst 3 månader, innan jag vart bra igen. BULLSHIT, i mitt fall iallafall.
Jag var grymt motiverad att sluta, så tänkte att det får väl bära eller brista.
Dessutom sa två andra vänner till mig, som tändt av flera gånger, att enligt deras erfarenhet är allt över på ca 3 veckor, MAX en månad. (Det FYSISKA såklart, inte det psykiska, opiat/opiod-suget blir man nog aldrig av med tror jag.)

Måste tillägga att jag legat på en halv B8 om dagen, dvs 4mg, ibland mer. Inget subprogram, då jag inte har missbrukarstämpel hos någon myndighet överhuvudtaget. Har och hade ett helt fungerande liv, med jobb och lägenhet.

Så jag var inställd på det värsta, men jag skulle klara det!

Men.. Det enda jag upplevde av min AT var EXTREMT dålig mage, kallsvettningar, lite värk. Inget mer!
Jag vaknade upp en dag, med sån jävla värk att jag inte kom ur sängen, men det är det.
Visste att det kunde ta tid innan ATn slog till, så jag satt och vänta, dag efter dag. Men det kom inget värre.

Jag vet än idag inte hur jag kunde "komma så lindrigt undan". Har tänt av från båt 5-6 gånger under mitt liv, dock så har det handlat om runt 6-månadersperioder.
Så jag tänkte att nu jävlar, måste jag få en AT. Har trots allt tagit en halva VARJE dag, ibland mer?

Jag tror jävligt mycket sitter i huvudet också, att går du in för att det kommer bli ett helvete, ja då blir det det. Jag var bara bestämd på att klippa det, sen ta det som det kommer.

Självklart innefattade min AT massor med Dimor. Även medicin mot magsmärtor och Alvedon.
Vet dock att en stort lättande var att jag har 10mg Stesolid utskrivet om dagen, som jag ätit i flera år. Tog dock ALDRIG mer än 10mg, dvs. min dagsdos.

10 mg stess är ju dock inte speciellt mycket. Motsvarar ungefär 0,5mg Xanor eller 0,5 mg Iktorivil.
Sitter dock i länge, pga halveringstiden.
(Källa; http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm)

Det jag försöker säga är bara att; försök att inte tänka att det kommer bli ett helvete, bara "go with the flow" så att säga. Har ingen aning om det hjälper, men tror att det till stor del hjälpte mig.
Det jobbigaste för mig när jag hade AT, var min mage bara. Att vara kass i magen hela tiden på jobbet är ingen höjdare.

Och ni som tror jag blivit lurad, och inte fått Subutex, så kan jag bestämt säga att det är jag 110% säker på. För det mesta franska B8or, men även Subutex Oripharm och en hel del svenska sub, ALLTID i blister.

Vet inte varför jag skrev allt detta, ville bara dela med mig kanske.
Kanske hjälper någon, om att iallafall försöka tänka positivt, att det kanske inte är ett sånt jävla helvete som vissa påstår.
Ett sånt här inlägg hade iallafall hjälpt mig.

Jag har iofs inte gått på så höga doser, kanske är det, vad vet jag.

Jag var fri från det i 8 månader, innan jag gick på det igen, vilket jag är även idag.

Uppenbarligen klarar sig några billigt undan. Men inte i min bekantskapskrets iaf. Synd att du hoppade på det igen... Om jag förstår dig rätt? Men jag är inte bättre själv. Men sub skulle jag aldrig våga ta igen. Men vem vet vad som händer när mina premium-opiater tar slut....eller pengarna.
Citera
2014-12-09, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lusen88
Uppenbarligen klarar sig några billigt undan. Men inte i min bekantskapskrets iaf. Synd att du hoppade på det igen... Om jag förstår dig rätt? Men jag är inte bättre själv. Men sub skulle jag aldrig våga ta igen. Men vem vet vad som händer när mina premium-opiater tar slut....eller pengarna.

Ja, känns som jag kommer riktigt lindrigt undan, jämnfört med andras erfarenheter av Sub-AT.

Var mitt eget val att hoppa på det igen och ångrar det faktiskt inte alls.
Jag har varit torsk på flera olika opiater/opioider i mitt liv och det är trots allt min stora kärlek.
Opi och benz, dock är benz ännu viktigare.
Men jag har insett att jag inte VILL leva utan kemikalierna helt enkelt.
Kanske låter konstigt för vissa, men för mig, som alltid mått psykiskt dåligt och har en del diagnoser, så ser jag det mer som självmedicinering.

Och jag "valde" Subutex efter en hel del tänkande. Känns som det billigaste och "renaste" alternativet.
Jag vill inte tillbaka till att sitta med kanylen i armvecket (vilket de flesta i princip måste göra tillslut med de flesta opi, om du ska få ut det mesta, valutamässigt.).
På sub räcker nasalt gott och väl för mig, och jag försöker hålla ner dosen så gott det går.

Snoken tar en hel del stryk och nässpray missbrukas ordentligt, men annars känns det helt okej.
Dessutom har jag väldigt bra tillgång och bra priser på B8. Kan även låna utan problem om jag inte har pengar för stunden.

Ingen opiat är väl egentligen bättre än den andra, men för mig har mitt subutex-bruk aldrig blivit ett problem faktiskt, till skillnad från andra missbruk, då jag behövt drifta pengar hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in