Tackar för du delar med dig, är nog till stor hjälp för många.
Jag själv klev av subben efter 1 år och 7 månader sist, och alla sa att det kommer bli ett helvete, du kommer åka på en mardrömsresa!
Vissa sa att jag kunde räkna med AT i minst 3 månader, innan jag vart bra igen. BULLSHIT, i mitt fall iallafall.
Jag var grymt motiverad att sluta, så tänkte att det får väl bära eller brista.
Dessutom sa två andra vänner till mig, som tändt av flera gånger, att enligt deras erfarenhet är allt över på ca 3 veckor, MAX en månad. (Det FYSISKA såklart, inte det psykiska, opiat/opiod-suget blir man nog aldrig av med tror jag.)
Måste tillägga att jag legat på en halv B8 om dagen, dvs 4mg, ibland mer. Inget subprogram, då jag inte har missbrukarstämpel hos någon myndighet överhuvudtaget. Har och hade ett helt fungerande liv, med jobb och lägenhet.
Så jag var inställd på det värsta, men jag skulle klara det!
Men.. Det enda jag upplevde av min AT var EXTREMT dålig mage, kallsvettningar, lite värk. Inget mer!
Jag vaknade upp en dag, med sån jävla värk att jag inte kom ur sängen, men det är det.
Visste att det kunde ta tid innan ATn slog till, så jag satt och vänta, dag efter dag. Men det kom inget värre.
Jag vet än idag inte hur jag kunde "komma så lindrigt undan". Har tänt av från båt 5-6 gånger under mitt liv, dock så har det handlat om runt 6-månadersperioder.
Så jag tänkte att nu jävlar, måste jag få en AT. Har trots allt tagit en halva VARJE dag, ibland mer?
Jag tror jävligt mycket sitter i huvudet också, att går du in för att det kommer bli ett helvete, ja då blir det det. Jag var bara bestämd på att klippa det, sen ta det som det kommer.
Självklart innefattade min AT massor med Dimor. Även medicin mot magsmärtor och Alvedon.
Vet dock att en stort lättande var att jag har 10mg Stesolid utskrivet om dagen, som jag ätit i flera år. Tog dock ALDRIG mer än 10mg, dvs. min dagsdos.
10 mg stess är ju dock inte speciellt mycket. Motsvarar ungefär 0,5mg Xanor eller 0,5 mg Iktorivil.
Sitter dock i länge, pga halveringstiden.
(Källa;
http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm)
Det jag försöker säga är bara att; försök att inte tänka att det kommer bli ett helvete, bara "go with the flow" så att säga. Har ingen aning om det hjälper, men tror att det till stor del hjälpte mig.
Det jobbigaste för mig när jag hade AT, var min mage bara. Att vara kass i magen hela tiden på jobbet är ingen höjdare.
Och ni som tror jag blivit lurad, och inte fått Subutex, så kan jag bestämt säga att det är jag 110% säker på. För det mesta franska B8or, men även Subutex Oripharm och en hel del svenska sub, ALLTID i blister.
Vet inte varför jag skrev allt detta, ville bara dela med mig kanske.
Kanske hjälper någon, om att iallafall försöka tänka positivt, att det kanske inte är ett sånt jävla helvete som vissa påstår.
Ett sånt här inlägg hade iallafall hjälpt mig.
Jag har iofs inte gått på så höga doser, kanske är det, vad vet jag.
Jag var fri från det i 8 månader, innan jag gick på det igen, vilket jag är även idag.