2014-09-02, 11:36
Medlem
aislings avatar
Har en macBook pro med pages. Så fort jag öppnar ett dokument jag jobbar i och har sparat så vill den att jag ska uppdatera dokumentet till pages 5. Gör jag det så kan datorn sedan inte öppna dokumentet eftersom den påstår att pages 5 inte finns uppdaterad i datorn. Detta är så sjukt irriterande eftersom det inte går att jobba i dokumentet om jag inte uppdaterar det. Jag måste alltså först skapa en kopia för att kunna skriva i dokumentet. Kollar jag bland uppdateringar så är den uppdaterad med pages 5.2.2 24:e augusti.

Någon som vet vad det kan vara och hur man löser det?

Ps. jag är ingen tekniknörd så försök att förklara för en idiot typ...
Citera
2014-09-02, 12:17
Medlem
Öppna filen, klicka på Pages bredvid Äpplet i menyraden, välj Om Pages, kolla vilken version du kör så att du inte har flera installerade på datorn
Citera
2014-09-02, 13:20
Medlem
aislings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Öppna filen, klicka på Pages bredvid Äpplet i menyraden, välj Om Pages, kolla vilken version du kör så att du inte har flera installerade på datorn

Okey! Nu gjorde jag det och där står 4.3. Men hur kan den då vara uppdaterad med femman? Kan jag rensa på något sätt så att jag bara har den senaste? Utan att vara ett geni då...
Citera
2014-09-02, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aisling
Okey! Nu gjorde jag det och där står 4.3. Men hur kan den då vara uppdaterad med femman? Kan jag rensa på något sätt så att jag bara har den senaste? Utan att vara ett geni då...

För att du har två versioner installerade

Kolla i /Applications/
Antagligen har du en Pages, samt en mapp som tex heter iWork där det ligger en annan version
Släng den äldre (Högerklicka på programfilen, välj visa info, kolla under allmänt vilken version det är)
Citera
2014-09-02, 14:02
Medlem
aislings avatar
Citat:
För att du har två versioner installerade

Kolla i /Applications/
Antagligen har du en Pages, samt en mapp som tex heter iWork där det ligger en annan version
Släng den äldre (Högerklicka på programfilen, välj visa info, kolla under allmänt vilken version det är)

Japp! Hittar en iwork´09 samt en mapp pages. När jag kollar visa info/allmänt får jag upp att den är skapad 2009 ändrad idag samt innehåller fyra objekt och är på 822 444 892 byte. Ska jag ta bort iworkmappen alltså? Dum fråga men kan jag fortfarande öppna mina dokument som är sparade då?
Citera
2014-09-02, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aisling
Japp! Hittar en iwork´09 samt en mapp pages. När jag kollar visa info/allmänt får jag upp att den är skapad 2009 ändrad idag samt innehåller fyra objekt och är på 822 444 892 byte. Ska jag ta bort iworkmappen alltså? Dum fråga men kan jag fortfarande öppna mina dokument som är sparade då?

iWork 09 är 4.x, så det är den gamla

Allt borde vara kompatibelt så vitt jag vet, behåll en kopia någonstans ifall du är osäker
Citera
2014-09-03, 09:46
Medlem
aislings avatar
Citat:
iWork 09 är 4.x, så det är den gamla

Allt borde vara kompatibelt så vitt jag vet, behåll en kopia någonstans ifall du är osäker

Ok! Tack för hjälpen. Ska göra det när jag kommer hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in