2010-06-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Nu får du allt ta och berätta vad de där människorna egentligen har gjort dig...

Har ingenting emot Harrison, bara Fru Äcklig!
Citera
2010-06-24, 20:59
Medlem
MatildaLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Nu får du allt ta och berätta vad de där människorna egentligen har gjort dig...

Varför? Då kommer jag bara outa mig själv!
Citera
2010-06-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatildaLundgren

För att det här är en skvaller forum?!!!
Citera
2010-06-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatildaLundgren

Kanske bara ett ledtråd?
Citera
2010-08-13, 15:24
Medlem
MatildaLundgrens avatar
LOL, Kuk Harrison pratade just på P4 Gotland, "Max en timme", programmet borde läggas ut snart.
Citera
2010-11-22, 23:57
Medlem
Bangalores avatar
Läste just DH recension av boken "Den motvillige monarken" i SvD, han gör bort sig totalt genom att hålla kungen bakom ryggen och misskreditera författarna. Att kungen sedan (efter att recensionen publicerats) går ut och indirekt bekräftar allt som står i boken, plus att Camilla Henemark talar ut i kvällspressen, får DH att framstå som ett praktarsel i mina ögon. Är han månne frimurare liksom kungen? Att han är rojalist råder dock ingen tvekan om. För jävligt att han släpps in på kultursidorna med en sån agenda. Att han dessutom är emot fildelning och har förhållanden med sina doktorander gör att han sjunker ännu lägre i mina ögon.

Såhär skriver Lasse Winkler på svb.se http://www.svb.se/ledare/r%C3%A4tt-f%C3%B6rl%C3%A4ggare-f%C3%B6r-kungaboken

"Den som tar priset är nog Dick Harrisons recension i Svenska Dagbladet som är ett lågvattenmärke både för Harrison och tidningen. Att ta in en så gravt missledande recension, där Harrison dels tror att journalistik och forskning är samma sak och inte förstår källkritik ur journalistisk synvinkel, och dels inte kan läsa innantill är märkligt. Harrison förnekar till exempel att Camilla Henemarks berättelse är hennes egen trots att det framgår tydligt i boken. Fast det har han väl förstått nu när Expressen mjölkat den vinkeln i flera dagar?

Hela historien har fått mig att fundera över självständigheten hos en del media och recensenter. Det verkar vara fler som ser sig kallade att vara kungliga hovleverantörer."

Känns inte bra att denne man är huvudredaktör för ett standardband om svensk historia!
Herman Lindqvist kom tillbaks, allt är förlåtet!
Senast redigerad av Bangalore 2010-11-23 kl. 00:00.
Citera
2010-11-23, 10:08
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangalore
Läste just DH recension av boken "Den motvillige monarken" i SvD, han gör bort sig totalt genom att hålla kungen bakom ryggen och misskreditera författarna. Att kungen sedan (efter att recensionen publicerats) går ut och indirekt bekräftar allt som står i boken, plus att Camilla Henemark talar ut i kvällspressen, får DH att framstå som ett praktarsel i mina ögon. Är han månne frimurare liksom kungen? Att han är rojalist råder dock ingen tvekan om. För jävligt att han släpps in på kultursidorna med en sån agenda. Att han dessutom är emot fildelning och har förhållanden med sina doktorander gör att han sjunker ännu lägre i mina ögon.

Såhär skriver Lasse Winkler på svb.se http://www.svb.se/ledare/r%C3%A4tt-f%C3%B6rl%C3%A4ggare-f%C3%B6r-kungaboken

"Den som tar priset är nog Dick Harrisons recension i Svenska Dagbladet som är ett lågvattenmärke både för Harrison och tidningen. Att ta in en så gravt missledande recension, där Harrison dels tror att journalistik och forskning är samma sak och inte förstår källkritik ur journalistisk synvinkel, och dels inte kan läsa innantill är märkligt. Harrison förnekar till exempel att Camilla Henemarks berättelse är hennes egen trots att det framgår tydligt i boken. Fast det har han väl förstått nu när Expressen mjölkat den vinkeln i flera dagar?

Hela historien har fått mig att fundera över självständigheten hos en del media och recensenter. Det verkar vara fler som ser sig kallade att vara kungliga hovleverantörer."

Känns inte bra att denne man är huvudredaktör för ett standardband om svensk historia!

Jag tror nog att Dickie har rätt bra koll på källkritik.
Citera
2010-11-23, 22:32
Avslutad
Citat:
är emot fildelning

Så du tycker att en person med Harrisons position ska rättfärdiga upphovsrättsbrott? Varför då? Han är ju själv författare. Musik och böcker kan inte vara gratis.

Citat:
har förhållanden med sina doktorander

Det är inte ovanligt med kvinnliga doktorander som är riktiga sprutluder, minns det ganska väl själv från min egen tid på universitetet. De knullar sig fram och när de sedan märker att det bara funkar till en viss gräns så tappar de humöret och börjar tjafsa. Dick gjorde bara sin plikt som dick när han satte en akademisk slyna eller två. Lärdomskuken ska ha sitt också, annars blir inga böcker skrivna.
Citera
2010-11-23, 23:52
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bangalore

Dick hade också "äran" att vara lärare åt Daniel Westling. Knappast objektiv.
Citera
2010-11-24, 08:14
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Har hört att Dick kom i nån slags medeltidsdräkt när han skulle föreläsa om historia i Lund. Han klev in på podiet med orden "Den här har mamma sytt"! Knäpptyst, gapande munnar, följt av stor munterhet. Han var helt körd bland brudarna sen.
Citera
2010-11-24, 11:16
Medlem
TheJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Har hört att Dick kom i nån slags medeltidsdräkt när han skulle föreläsa om historia i Lund. Han klev in på podiet med orden "Den här har mamma sytt"! Knäpptyst, gapande munnar, följt av stor munterhet. Han var helt körd bland brudarna sen.

Såg ett TV-program där han dök upp i sån mundering på första föreläsningen på A-kursen i historia. Ett pedagogiskt knep. Han verkar funka bra som lärare.
Personligen har jag svårt för hans enorma ego som uppenbarligen ständigt behöver matas. Tycker han borde slappna av rejält och besöka en logoped för sitt störande talfel.
Citera
2010-11-24, 11:35
Medlem
Dick Harrison har en agenda som går hem hos den yngre generationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in