2008-09-12, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Så är det. Kruxet är att "folk" dvs 90% av alla svempor som bor på vischan har nollkoll. Sedan får man dessutom dras med alla beskäftiga plebejer som åsiktsskiter likt kanadagäss om hur könsstrukturer inom akademia borde fungera utifrån deras personliga erfarenheter som telefonister på ngt industrivarulager i Boxholm och nere på fyllpizzan efter jobbet.

hahaha

du är verkligen kungen av dick harrisson typer.
Citera
2008-09-13, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vi i flempan
hahaha

du är verkligen kungen av dick harrisson typer.

Tack för det. Men jag knullar inte mina doktorander. Det gör Dick.
(Här borde man egentligen ha Lee Perry's "Dr Dick" som bakgrundsmusik).

För övrigt borde du lära dig att använda versaler samt undvika att benämna dig själv i första person plural bara för att du råkar vara bosatt i Flemingsberg.
Citera
2008-09-13, 20:37
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Med tanke på alla rykten dom går kring den gode Dick finns det ju en ocean att ösa ur vad gäller uppslag till serier. Pinsamma utlandskonferenser, romanser med unga studentskor, kontroverser med recensenter. Var stoppas Jan Guillou in i serien tro? Som Haddock eller yetin?
Alltså, jag tror inte att någonting av Dickens privatliv kommer med i serien. Tyvärr, för det lär vara betydligt intressantare än hans mer eller mindre akademiska resa till Tibet.
Citera
2008-09-15, 01:16
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Pandy
Alltså, jag tror inte att någonting av Dickens privatliv kommer med i serien. Tyvärr, för det lär vara betydligt intressantare än hans mer eller mindre akademiska resa till Tibet.

Tror faktiskt inte jag heller. Mitt inlägg var aningen skämtsamt.

Men om inte annat kanske man kan göra om pratbubblorna i bästa "Kalle Anka tar syra"-stil.
Citera
2008-09-15, 12:11
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Såg honom i Visby i somras gående hand i hand med ena störs som såg ut av vara högst 25; har han månne gått från doktorander till A-nivåstudentskor?
Citera
2008-09-15, 15:09
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Citat:
Tror faktiskt inte jag heller. Mitt inlägg var aningen skämtsamt.
Jo, jag anade det, men tänkte att det kanske fanns nån annan läsare som behövde ett förtydligande.

Citat:
Men om inte annat kanske man kan göra om pratbubblorna i bästa "Kalle Anka tar syra"-stil.
Bra idé.

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Såg honom i Visby i somras gående hand i hand med ena störs som såg ut av vara högst 25; har han månne gått från doktorander till A-nivåstudentskor?
Nu får du nog översätta till svenska, för att vi fastlänningar ska begripa...
Citera
2008-09-15, 15:52
Medlem
Mansslukerska

Tjejen han är ihop med nu har avverkat fler historiker med akademiska titlar, bla en i Kalmar, även han dubbelt så gammal. Jag har god insikt i detta. Jag är förvånad att han snavade så lätt.
Citera
2008-09-25, 10:08
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
- - -

Nu får du nog översätta till svenska, för att vi fastlänningar ska begripa...

Tack för komplimangen, men är stockholmare av födsel och ohejdad vana! (norrländskt uttryck annars - bröderna Marklund (?) i Pistvakt t ex)

Visst borde det finnas någon lundensare på Fb som kan vidareutveckla detta? (ja, inte "störs" utan DH:s framfart i sina studenters privata regioner) Hans institution bör väl inte se på detta med blida ögon? Hållhakar? Rackarspel?
Citera
2008-09-25, 10:10
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timtom
Tjejen han är ihop med nu har avverkat fler historiker med akademiska titlar, bla en i Kalmar, även han dubbelt så gammal. Jag har god insikt i detta. Jag är förvånad att han snavade så lätt.

Vad jag hört handlar det om fler än en? Som DH avverkat alltså!
Citera
2008-11-17, 14:05
Medlem
antikvetarens avatar
Citat:

Han valde nog henne p.g.a. att hon ser bra ut (= bra sex, något som han inte hade sedan 2005 tills det att de möttes i maj 2007). Och att hon ens orkar läsa hans bokmanuskript är ju bara ett plus för honom. Hon är jävligt tystlåten i övrigt...
Citera
2008-11-17, 14:08
Medlem
antikvetarens avatar
Citat:
Vad jag hört handlar det om fler än en? Som DH avverkat alltså!

Han har avverkat en kvinnlig arkeolog också, som uppskattningsvis var i samma ålder som hans nuvarande är nu.
Citera
2008-11-17, 14:10
Medlem
antikvetarens avatar
För övrigt var jag nära att få honom att kära ner sig i mig hösten 2006.

Fick en vit blomma av honom... och en massa närhet. Och fika på ett café på en av Stockholms dyraste gator i samband med att vi diskuterade min b-uppsats i arkeologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in