Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-09-02, 09:29
  #13
Medlem
siQwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhippedCum
Tja! har en brud på Snapchat som jag snappade igår men hon svarade inte. Hon svarar dock ibland och ibland. Typ när nåt intressant händer svarar hon. I går skrev jag bara hej till henne och så var bilden svart. Ska jag vara på eller ska jag skita i henne? om jag är på kanske hon tycker jag bara är stalker och jobbig eller så tycker hon jag är modig som kämpar för henne så att säga. Kan ju skriva typ "komigen, svara"?

Hade du skrivit "komigen, svara" tror jag hon hade skrattat åt dig i andra änden.

Antingen så ringer/smsar du henne eller så skiter du i henne.
Citera
2014-09-02, 10:13
  #14
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhippedCum
Snapchat är steg 1. Efter det frågar man om annan applikation typ och sen träffas man irl. Så hur ska jag börja? jag har inte skrivit med henne på några månader, jag kan inte bara fråga om
hennes nummer sådär.

Jag vet hur man använder, men jag mjukstartar lite för att inte skrämma iväg henne.
Vet du ens om hon har läst ditt meddelande? Hon kanske har bytt mobil, har annat konto på snapchat eller saknar uppkoppling m.m.
Vad hände för några månader sedan då? Om det nu är för skrämmande att byta nr. så borde du ha bjudit ut henne mycket tidigare ...många tröttnar om det blir för långdraget och du kunde väl ha skrivit mer i din mjukstart efter så lång tid?
Citera
2014-09-02, 10:23
  #15
Avstängd
JuliaFleurs avatar
Jag tror du ska strunta i henne. Hade hon verkligen velat ha kontakt så hade hon hört av sig på något sätt.
Citera
2014-09-02, 19:16
  #16
Medlem
Cruella de Vils avatar
Om en person bara skriver "hej" så känns det som att hen vill att den andra ska hålla igång diskussionen. Hej, tja vad gör du, läget m.m.

Korta fraser går inte hem hos mig. Vill någon få kontakt med mig krävs lite engagemang. Precis som jag lägger ner engagemang när jag vill ha kontakt med någon. Jag tar inte över stafettpinnen efter ett "hej". Den "mjukstarten" hade fått mig att vända åt ett annat håll, det finns ingenting som får mig nyfiken eller intresserad att fortsätta en konversation av det.
Citera
2014-09-02, 20:26
  #17
Medlem
norrlandsguldares avatar
Skicka lite roligare bilder! Alternativt uppdatera My-story med roliga bilder. Postar du exempelvis en bild på en biobiljett så kanske hon svarar "Kul! Vad ska du se?" eller liknande. Då har du inte skickat till henne men du ger henne valet att skicka till dig.
Citera
2014-09-02, 20:50
  #18
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Skicka lite roligare bilder! Alternativt uppdatera My-story med roliga bilder. Postar du exempelvis en bild på en biobiljett så kanske hon svarar "Kul! Vad ska du se?" eller liknande. Då har du inte skickat till henne men du ger henne valet att skicka till dig.
Då kan han svara "Det får du bestämma!" Och vips så har han fått en biodejt, såvida att hon faktiskt vill ses.
Citera
2014-09-02, 20:53
  #19
Medlem
Aha ja förstår! Om du e vän med henne på fb kan ni ju chatta lite mer där? Vänta med att be om nr tills du verkligen behöver de. Lökigt att be om de bara för att sms Om du nu inte vet att hon är 110% intresserad. Annars så vänta med de till de behövs. Säg att hon ska ut och du också ska ut och så kan du lägga fram lite snyggt " men skriv ditt nr så kanske vi kan ses ikväll ute eller nått"
Citera
2014-09-02, 20:54
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Om en person bara skriver "hej" så känns det som att hen vill att den andra ska hålla igång diskussionen. Hej, tja vad gör du, läget m.m.

Korta fraser går inte hem hos mig. Vill någon få kontakt med mig krävs lite engagemang. Precis som jag lägger ner engagemang när jag vill ha kontakt med någon. Jag tar inte över stafettpinnen efter ett "hej". Den "mjukstarten" hade fått mig att vända åt ett annat håll, det finns ingenting som får mig nyfiken eller intresserad att fortsätta en konversation av det.

hUR BÖRJAR DU då??
Citera
2014-09-02, 21:19
  #21
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
hUR BÖRJAR DU då??
Det är lite svårt att säga sådär på rak arm. Det beror lite på hur jag känner personen. Vart jag träffat honom (om jag träffat honom), om det är vår allra första kontakt osv.

Men rent spontant brukar jag alltid knyta an till något hos killen som person. Mina egna främsta egenskaper är att jag är enkel som person och tar nästan allt med humor. Jag har lätt för mig socialt, att ta kontakt med människor både kvinnor och män i de flesta situationer i samhället. Skojar en hel del på min egna bekostnad bland annat. Har man fallenhet för humor är det alltid uppskattat, då blir det en lättsam stämning.

Och de flesta uppskattar en rättfram person. Så vida hen inte är gåpåig. Till min nackdel så är jag tämligen otålig, och blir lätt rastlös, och har alltid massor av viktiga saker att säga... Kan tjata hål i öronen på folk, lite för intensiv.

Om jag och killen har pratat en gång, diskuterat lite film t.ex. Så skulle jag, lite som i exemplet ovan, kunna skicka en bild på två biljetter och skriva "kolla vad jag lyckats skaka fram - köpta på svarta marknaden för 5 kronor styck, om du väljer film så bjuder jag på popcorn!". Med glimten i ögat. Och får jag ett nej skulle jag nog svara något i stil med "tusan, då får jag äta popcornen själv!".

Det är verkligen svårt att säga. Alla människor är ju olika och såhär är jag. Jag tror att man så långt det bara går, vinner på att vara sig själv. Då blir det inte tillgjort. Och var aldrig rädd för ett nej. Alla får nej någon gång och går man runt och är rädd för det så blir man ofta stel. Det är i alla fall min uppfattning.
__________________
Senast redigerad av Cruella de Vil 2014-09-02 kl. 21:25.
Citera
2014-09-02, 23:32
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBTAMED
Gå rakt på sak.
Fråga om hon är intresserad.
Detta, alltid. Orkar inte mer spel.
Citera
2014-09-03, 04:22
  #23
Medlem
GregerMoeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhippedCum
Snapchat är steg 1. Efter det frågar man om annan applikation typ och sen träffas man irl. Så hur ska jag börja? jag har inte skrivit med henne på några månader, jag kan inte bara fråga om
hennes nummer sådär.



Hvad i helfvete?
Trodde aldrig jag skulle skriva detta vid ålder 24, men här kommer det.

Dagens ungdom!

Har aldrig använt snapchat men jag vet lite hur det går till, och vad jag förstått är det bästa syftet med denna skit att skicka fyllebilder till polare då man vet att risken för att bilden sparas inte är för stor.
Varför skulle detta medium vara steg 1? Hur träffade du henne ens?

Vad är det för annan applikation du snackar om? Facebook?

Själv brukar jag träffa folk IRL först, genom vänner, på fest eller liknande. Såvida det inte är någon man träffat via internet genom spel eller likande förstås. Allt som oftast är det dock IRL först. Om man fattar tycke för varandra kanske man byter nummer, skype, eller facebook med varandra, för tio år sedan var det MSN, nummer var nog alltid bäst dock.

Jag skulle kunna köra vidare allt för länge. Vad jag vill säga är att du använder ett rätt så värdelöst medium för att visa seriöst intresse samt ett ganska kasst medium för att få folk intresserade av dig med.


Din situation verkar hopplös. Gå vidare och använd annan metod.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback