2014-09-01, 20:06
Medlem
Hej idag började min pc krångla. Har aldrig haft detta problem förut.. Satt och spelade lite spel och helt plötsligt frös skärmen fast och jag fick blue screen. När jag sedan skulle starta om min pc så var det massor av röda sträck på hela skärmen. Några minuter senare hände samma sak igen, skärmen frös och jag fick blue screen.

Nu kommer jag inte ens till inloggingsskärmen innan jag får bluescreen och min dator rebootar..
Jag har nu datorn i safe mode, fortfarande täck av röda sträck på hela skärmen.. har testat det mesta, repair, tagit ut mitt grafikkort, installerat om grafikkortet..

Så vilket grafikkort är det som gäller? Vill kunna spela spel på hög prestanda utan problem, får kosta runt 2000-2500 kr
Citera
2014-09-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcuscn
Hej idag började min pc krångla. Har aldrig haft detta problem förut.. Satt och spelade lite spel och helt plötsligt frös skärmen fast och jag fick blue screen. När jag sedan skulle starta om min pc så var det massor av röda sträck på hela skärmen. Några minuter senare hände samma sak igen, skärmen frös och jag fick blue screen.

Nu kommer jag inte ens till inloggingsskärmen innan jag får bluescreen och min dator rebootar..
Jag har nu datorn i safe mode, fortfarande täck av röda sträck på hela skärmen.. har testat det mesta, repair, tagit ut mitt grafikkort, installerat om grafikkortet..

Så vilket grafikkort är det som gäller? Vill kunna spela spel på hög prestanda utan problem, får kosta runt 2000-2500 kr

R9 280X är bästa köp i prisklassen: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?...moms#prodlista
Alternativ i andra laget är GTX770 som dock är svåra att hitta under 2500:-. 770 har dessutom bara 2GB mot 3GB för R9 280X.
Citera
2014-09-01, 20:55
Medlem
EckiEckis avatar
Köpråd - PC: Stationärt --> Köpråd - PC: Grafikkort
/Moderator
Citera
2014-09-01, 21:15
Medlem
Plockade ut ett gammalt grafikkort från mina förra pc o byte ut med min nuvarande , allt fungerar som det ska nu.. så då vet jag iaf att det är mitt grafikkort som är körd.. får kolla på vad jag ska köpa nu då Blir nog en GTX770!
Citera
2014-09-02, 22:23
Medlem
Värt att se om du kan finna ett R9 290 utan x, sjukt prisvärt.
Citera
2014-09-02, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marcuscn
Plockade ut ett gammalt grafikkort från mina förra pc o byte ut med min nuvarande , allt fungerar som det ska nu.. så då vet jag iaf att det är mitt grafikkort som är körd.. får kolla på vad jag ska köpa nu då Blir nog en GTX770!

Har du råd med 3000:- är det detta helt överlägset 770, mkt bra pris just nu: http://www.netonnet.se/art/dator/kom...c/198872.7064/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in