Citat:
Ursprungligen postat av
maccam
Då detta inte handlar om något företag utan om att få extrapengar varje månad till privatekonomin så skriver jag i denna tråd.
Jag är lite sugen på att köpa saker och rusta upp men har svårt att se vad. Bilar och annat med motorer är uteslutet för den kunskapen eller möjlighet till större garage finns inte. Vad används dagligen eller veckovis som är dyra att köpa in som nytt? Rusta upp äldre möbler, köpa import och sälja vidare, fixa till gräsklippare och sälja, handla med cyklar etc.. Jag vill alltså tjäna lite extrapengar varje månad. Eller är det lättare att sälja tjänster? Var går gränsen för intjänade pengar innan man måste skatta?
Hjälp en fattig småbarnspappa att dryga ut inkomsterna

Något som är dyrt att köpa i Sverige men billigt från utlandet är bildelar.
Skillnaden mellan vad våra kedjor i Sverige tar betalt och vad dom kostar från utlandet (så enkelt som via ebay) kan vara så högt som 400%.
Du skulle kunna lägga ut annonser om försäljning av delar till alla bilmärken. Nån gång ibland kanske nån kontaktar dig och undrar om en del. Du tar ett pris långt under vad delen hade kostat i Sverige men som ger dig en bra mellanskillnad. Kunden betalar, du beställer delen till din kund, profit.
Många vet nog inte hur billigt delar på eftermarknaden är från utlandet (Annars hade ingen köpt delarna från tex mekonomen osv).
Även om du inte skulle bli kontaktad ofta (vad vet jag?) så behöver du bara lägga ut annons och kolla mailen som du förmodligen ändå gör.
Försök få annonsen att se proffsig ut. Som att det är ett företag. Går säkert att tillämpa på alla områden. Men just bildelar är ett exempel där skillnaden i många fall är ENORM.