2015-05-15, 18:55
Medlem
Psychoramas avatar
Vad tror ni om 3-bromometkatinon kontra 3-klormetkatinon? Tänker ur toxiskt perspektiv och såklart rusmässigt. Vilket av brom och klor är "nyttigare" tror/vet ni?

Inte hört mycket kring fluor-varianten, 3-FMC, men har för mig att den är klassad.

Jag har testat 3-cmc och 3-mmc men av min erfarenhet va 3-mmc bättre och kändes betydligt nyttigare. Verkar va delade meningar.. Iofs har jag inte kört så stora doser 3-cmc de två gånger jag provat.

Mvh/Psy
Citera
2015-05-15, 19:25
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Jag har testat 3-cmc och 3-mmc men av min erfarenhet va 3-mmc bättre och kändes betydligt nyttigare. Verkar va delade meningar.. Iofs har jag inte kört så stora doser 3-cmc de två gånger jag provat.

Just detta kan jag inte hålla med om, sitter i skrivande stund påverkad av 3-CMC för första gången vilket må hända för stunden färgar av sig. Men upplever 3-CMC minst lika bra som 3-MMC rakt igenom gällande välmående, social stimulans osv. Möjligen saknar 3-CMC kicken som sin antagonist sitter på.

Stora skillnaden enligt mig är hur 3-CMC upplevs mer lätthanterligt och klart, kan bete mig ordentligt under detta ruset till skillnad på 3-MMC. Känns alltjämt inte det minsta mer onyttigt än 3-MMC på något vis. Men vem vet, kanske ändrar uppfattning i morgon när eventuell AT lär avspegla det hela.

Trevlig kväll Psy!
Senast redigerad av Presentpapper 2015-05-15 kl. 20:06.
Citera
2015-05-16, 11:02
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Presentpapper
Just detta kan jag inte hålla med om, sitter i skrivande stund påverkad av 3-CMC för första gången vilket må hända för stunden färgar av sig. Men upplever 3-CMC minst lika bra som 3-MMC rakt igenom gällande välmående, social stimulans osv. Möjligen saknar 3-CMC kicken som sin antagonist sitter på.

Stora skillnaden enligt mig är hur 3-CMC upplevs mer lätthanterligt och klart, kan bete mig ordentligt under detta ruset till skillnad på 3-MMC. Känns alltjämt inte det minsta mer onyttigt än 3-MMC på något vis. Men vem vet, kanske ändrar uppfattning i morgon när eventuell AT lär avspegla det hela.

Trevlig kväll Psy!

Prova dra i dig lite större doser (som med allt annat) och du kommer åma dig i soffan av en stark kick, lovar att den finns på 3-cmc också!
Citera
2015-05-16, 12:08
Medlem
svampssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattvrak
Prova dra i dig lite större doser (som med allt annat) och du kommer åma dig i soffan av en stark kick, lovar att den finns på 3-cmc också!

vad anser du vara en stor dos? Tror den största dosen jag prövat rör sig om 300mg i näsan, lite mer kanske
Citera
2015-05-16, 13:07
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampsson
vad anser du vara en stor dos? Tror den största dosen jag prövat rör sig om 300mg i näsan, lite mer kanske

Jag vet inte riktigt, men jag brukar dra i mig 500mg åt gången om jag drar upp i snoken och då åker jag iväg ganska ordentligt.

Känns som doseringarna för att komma iväg är likvärdiga doseringarna på 3-mmc.

Jag har dragit mer, men då har det varit när jag varit på ett tag.
Senast redigerad av kattvrak 2015-05-16 kl. 13:11.
Citera
2015-05-16, 16:01
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Jag vet inte riktigt, men jag brukar dra i mig 500mg åt gången om jag drar upp i snoken och då åker jag iväg ganska ordentligt.

Känns som doseringarna för att komma iväg är likvärdiga doseringarna på 3-mmc.

Jag har dragit mer, men då har det varit när jag varit på ett tag.

Problemet där är ju hur dessa kristaller verkligen demolerar näsan fullständigt, att dra en lina på 100 mg är för mig något jag pustar mig igenom. 3-CMC ska som jag förstått det inte fungera lika bra oralt vilket skickar iväg bomba som ett alternativ, och jag har inga planer på att inta droger på några andra vis än genom munnen eller snoken.

500 mg startdos låter i mina ögon som en jävligt maffig sådan, då kan jag väl tänka mig att man skickas iväg rätt duktigt. Men hur klarar du av att inta dessa doser, nasalt, vilket jag antar du gör? Är det bara jag som är en mes?
Senast redigerad av Presentpapper 2015-05-16 kl. 16:26.
Citera
2015-05-16, 16:14
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Vad tror ni om 3-bromometkatinon kontra 3-klormetkatinon? Tänker ur toxiskt perspektiv och såklart rusmässigt. Vilket av brom och klor är "nyttigare" tror/vet ni?

Inte hört mycket kring fluor-varianten, 3-FMC, men har för mig att den är klassad.

Mvh/Psy

Tycker 3-cmc är närmare MDMA än tjack och att 3-mmc kändes mer som tjack. Euforin man får på 3-cmc är betydligt högre än den på 3-mmc.
Citera
2015-05-16, 16:15
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Problemet där är ju hur dessa kristaller verkligen demolerar näsan fullständigt, att dra en lina på 100 mg är för mig något jag måste kriga mig igenom nästintill. 3-CMC ska som jag förstått det inte fungera lika bra oralt vilket skickar iväg bomba som ett alternativ, och jag har inga planer på att inta droger på några andra vis än genom munnen eller snoken.

500 mg startdos låter i mina ögon som en jävligt maffig sådan, då kan jag väl tänka mig att man skickas iväg rätt duktigt. Men hur klarar du av att inta dessa doser, nasalt, vilket jag antar du gör? Är det bara jag som är en mes?

Jag tyckte oralt fungerade helt ok när jag provade ta det så. Det började slå redan efter 20 min på mig, dock något lugnare och utdraget jämfört med nasalt. Men sämre effekt tyckte jag inte att jag fick, kanske behövde ta lite mer men annars kändes det likadant bara att det kickade långsammare ect. Enda nackdelarna är väl att det att man inte får samma snabba effekt som inom några minuter likt nasalt och långsammare kick, annars inte så stor skillnad tyckte jag.

Det gör jag inte, men om jag gör det så pallar bara näsan några 500mg linor sen är den mer eller mindre full av tapetklister i en vecka, jag skjuter skiten.

Du kan ju annars ta en bomb på 300mg och sen en 200mg lina när bomben börjar slå, för att slippa ta så mycket i näsan om du vill öka på doseringarna. Borde slå fint när båda kickar in.
Senast redigerad av kattvrak 2015-05-16 kl. 16:31.
Citera
2015-05-16, 16:40
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Tycker 3-cmc är närmare MDMA än tjack och att 3-mmc kändes mer som tjack. Euforin man får på 3-cmc är betydligt högre än den på 3-mmc.

Väldigt intressant detta, hur pass olika folk tydligen upplever substansen. Jag tycker i princip exakt det motsatta gentemot dig. 3-MMC står sig närmast MDMA med starkast eufori, 3-CMC en mer ren dopaminrush som ger ett annat slags välmående, minst lika bra i min mening. Men då har jag endast testat 3-CMC vid ett tillfälle, och tog egentligen aldrig en dos över 200 mg, utan klättrade uppåt, gick då miste av viss eufori kan jag tänka mig.

Citat:
Jag tyckte oralt fungerade helt ok när jag provade ta det så. Det började slå redan efter 20 min på mig, dock något lugnare och utdraget jämfört med nasalt. Men sämre effekt tyckte jag inte att jag fick, kanske behövde ta lite mer men annars kändes det likadant bara att det kickade långsammare ect.

Du kan ju annars ta en bomb på 300mg och sen en 200mg lina när bomben börjar slå, borde slå fint.

Jaså, där ser man. Goda nyheter får jag säga, då gäller oralt intag nästa gång det blir av!

Det låter som en god idé, blir förmodligen något åt det hållet.
Citera
2015-05-16, 16:53
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Väldigt intressant detta, hur pass olika folk tydligen upplever substansen. Jag tycker i princip exakt det motsatta gentemot dig. 3-MMC står sig närmast MDMA med starkast eufori, 3-CMC en mer ren dopaminrush som ger ett annat slags välmående, minst lika bra i min mening. Men då har jag endast testat 3-CMC vid ett tillfälle, och tog egentligen aldrig en dos över 200 mg, utan klättrade uppåt, gick då miste av viss eufori kan jag tänka mig.

Både jag och mina kompisar tycker att 3-cmc är väldigt likt MDMA-euforin men då har vi börjat med att bomba 300 mg och snortat 250 mg strax efter. Så du har förmodligen rätt i att du gick miste om en hel del eufori om du inte tog över 200 mg.
Citera
2015-05-16, 16:56
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Både jag och mina kompisar tycker att 3-cmc är väldigt likt MDMA-euforin men då har vi börjat med att bomba 300 mg och snortat 250 mg strax efter. Så du har förmodligen rätt i att du gick miste om en hel del eufori om du inte tog över 200 mg.

Det var likadant med 3-mmc och jag tycker samma om 3-cmc, att det är stor skillnad på ruset beroende på hur man doserar. Ju mer, inom rimliga gränser, desto bättre!
Citera
2015-05-16, 17:04
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:

Citat:
Det var likadant med 3-mmc och jag tycker samma om 3-cmc, att det är stor skillnad på ruset beroende på hur man doserar. Ju mer, inom rimliga gränser, desto bättre!

Borde insett det på egen hand med tanke på hur liknande i ruset 3-MMC och 3-CMC står sig till varandra, där även den förstnämnda krävde en just bastant förstados. Men får ta med mig detta till nästa gång.

Förresten, fler än jag som upplever hur lugn denna substans ter sig när den går ur? Jag höll på bra många timmar i går och tog doser på ca 200 mg varannan eller var tredje timme, och hade på slutet inget att landa på. Mådde trots allt aldrig särskilt dåligt, lite tom känsla inombords möjligtvis. Enda som var märkbart var hög puls ett bra tag men kunde somna drygt fyra timmar efter sista dos. Mår fint i dag, kan inte klaga.
Senast redigerad av Presentpapper 2015-05-16 kl. 17:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in