Det är relativt mild avtändning på denna substans, får jag påstå. Likt i princip mestadels av dess effekter känner man väl igen sig från 3-MMC, som gav en liknande AT utifrån mina erfarenheter. När 3-CMC går ur infaller sig med det samma en tomhetskänsla i magen som i värsta fall kan bubbla upp till mild ångest vid stor dosering under sessionen. Utan benso till hands får man dras med hög puls/hjärtklappning några timmar efter sista effekten av ruset lagt sig. Sedermera kan man slutligen sova utan större problem, om än sömnen saknar något djup och till synes egentlig meningsfullhet, men givetvis betyder dessa timmar mer än man tror eller tycker sig känna.
Dagen efter är avtändningen i princip obefintlig, endast utmattning och lätt nedstämdhet infinner sig. Goda nyheter för de flesta, sämre för dem som likt mig själv har en del personlig självdisciplin att jobba på. En kväll blir lätt till flera och genast har man i min bok missbrukat substansen. Det gäller med andra ord att vara på sin vakt och inte låta suget ta över handen allt för lätt.
Får väl dock poängtera saken att detta med all säkerhet ter sig individuellt från person till person, men jag är i allmänhet ingen hejare på att hantera stimulanter särskilt väl utan har ett flertal race bakom ryggen och därigenom fått mig ett lass av elaka avtändningar längs vägen av mitt hobbybruk.
Ett tips! Ta för guds skull en dusch efter avslutad session, lägg er inte direkt i sängen och sov. Dagen efter är det ingen smickrande odör man möts av när man svettats ned lakanen med den fränt kemikaliska stimulantlukten. Ingen bra start på dagen att smärtsamt få titta sig själv i spegeln och förstå hur kolossalt, totalt omotiverat, jävla pundig man för stunden ter sig.
Segla lugnt!