2014-08-31, 21:24
Medlem
pestloppans avatar
Vår troligen kommande finansminister, har hon några lik i garderoben? Var hon snäll eller en mobbare i skolan? (Tydligen övervägande femmor i gymnasiebetyget i alla fall). Någon här som lägrat henne i sin ungdom? (Eller har en polare som gjort det). Likt Mona Sahlin så är MA tydligen slav under nikotinet, enligt en intervju i DN. Och hon var en av få kvinnor som stod ut med att jobba nära mansgrisen Göran Persson. Och enligt samma intervju så han MA ett rätt hiskeligt humör ibland.

http://www.dn.se/valet-2014/hon-vill...ften-av-strid/

Någon som har något? Vad som helst, men med substans!

(Det finns en stängd tråd här på FB som handlade om att hon ska vara alkis, men den kan vi lämna därhän. Med stor sannolikhet så var den en fejk, planterad av politiska motståndare).
Citera
2014-09-01, 18:25
Medlem
xcvs avatar
MA är väl sossekärringen som inte kan visa sig i media utan att poängtera hur mycket den påstådda statsskulden växer. De senaste fyra gångerna jag sett henne i TV har hon sagt att vi lånar 8000:- i sekunden. Var tog hennes fula vårtor i ansiktet vägen ? Har hon låtit operera bort dem ? Stackars Sverige om den kärringen blir vår nya finansminister.
Citera
2014-09-01, 18:33
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
Var tog hennes fula vårtor i ansiktet vägen ? Har hon låtit operera bort dem ? Stackars Sverige om den kärringen blir vår nya finansminister.

Va? Är dom borta? Dom var inte snygga
Citera
2014-09-02, 18:29
Medlem
thomas24s avatar
Hon känns behaglig och sympatisk på något vis
Citera
2014-09-02, 18:44
Medlem
Celerons avatar
Jag tycker Magdalena Andersson är en vacker kvinna. Detta sagt utan hänsyn till något annat gällande henne.
Citera
2014-09-02, 19:36
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xcv
MA är väl sossekärringen som inte kan visa sig i media utan att poängtera hur mycket den påstådda statsskulden växer. De senaste fyra gångerna jag sett henne i TV har hon sagt att vi lånar 8000:- i sekunden. Var tog hennes fula vårtor i ansiktet vägen ? Har hon låtit operera bort dem ? Stackars Sverige om den kärringen blir vår nya finansminister.

Ja alltså, det där med att statsskulden växer med 8000 per sekund är ju bara valpropaganda och det jämfört med andra länder så är det lite. Men hon är säkert medveten om det, och hon är väl den enda inom sossarna som i dagsläget kan ge Borg en match.

Tror också att hon har hårda nypor när och om det är dags för henne att bli finansminister.

Sen så ser hon ju rätt så bra och behaglig ut oavsett om hon har vårtor i ansiktet, på fingrarna eller nån annanstans.
Citera
2014-10-18, 14:27
Medlem
Ghibellinos avatar
Hon medverkade i Skavlan igår, och gjorde där ett mycket obehagligt intryck. Skavlan själv hade svårt att förstå hennes barnsliga sätt att ta avstånd från SD med de "fördragna gardinerna".

Träffsäkert också med den medverkande experten på psykopati. Underförstått att ledande politiker ofta är just psykopater. I Magdalenas fall kan jag verkligen tro på det.
Citera
2014-10-18, 16:47
Medlem
Jag har en gnagande känsla att det finns mycket skit att hitta om denna kärring. Gräv på.
Citera
2014-10-18, 23:33
Medlem
ace_secs avatar
Hennes framträdande i Skavlan var blekt. Stramt, humorlöst och blekt.
Citera
2014-10-20, 08:33
Medlem
Jofs avatar
Vi vet att Magdalena Andersson har drivit icke-svars-tekninken till fulländning. Det spelar ingen roll vad man frågar henne om. Hon svarar alltid utifrån en egen politisk teoretisk agenda. Detta kan också kallas god-dag-yxskaft-tekniken.
För henne verkar detta inte bara vara en teknik utan bottna i en oförmåga att svara utifrån sina känslor och behov. Skavlan testade denna förmåga. (Du drog ner rullgardinen mot SD:s kontor. Varför?Frågar han henne). Hon kunde inte svara. Han upprepade frågan 2 gånger. Utan resultat.
Kunde inte klä sina känslor i ord.
Det vet vi om henne.

Detta är visserligen en strategi hos många politiker. Nästan alla FÖRSÖKER svara så. Men M.A. verkar VARA så. Inte alla politiker, inte de som är säkra på sig själva, som Calle Bildt ex v. Han svarar på frågor direkt och sen utvecklar sin egen ståndpunkt. Han är inte rädd för media.

Jag ryser när jag hör denna form av "avmänskligfierat" uppträdande. Får mig att associera till serien "Äkta människor".
Får mig att längta efter Leif G.W. Persson.
Citera
2014-10-20, 16:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Hon medverkade i Skavlan igår, och gjorde där ett mycket obehagligt intryck. Skavlan själv hade svårt att förstå hennes barnsliga sätt att ta avstånd från SD med de "fördragna gardinerna".
Skavlan brukar ju vara ett utpräglat "snällt" intervjuprogram ā la Parkinson tidigare i Storbritannien, men här märktes det att han inte ville släppa vad han uppfattade som något ofördelaktigt, utan han såg till att hon framstod som intellektuellt låst och fördomsfull. Och det började ju redan med att hon mycket snävt sa att hon inte hade några som helst åsikter om Siv Jensen annat än att de hade helt olika grundvärderingar.
Citera
2014-10-20, 17:00
Medlem
Separatistens avatar
Jag gillar absolut inte hennes personlighet.

Hon gör inget påläst eller intelligent intryck, högst troligen avspeglar även detta sanningen!

När jag läste hennes CV blev jag förvånad, för hon är tro't eller ej ekonomutbildad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in