Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-08-31, 21:09
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Ok, jag har köpt Nicorette tuggumin, den starkaste på 4mg, men likt förbannat går jag ner till kiosken och köper ett paket cigaretter och det är dyrt för jag röker inte bara ett pkt om dagen utan två, jag kan göra så mkt mer för pengarna och min hälsa det låter för jävligt, jag hostar, jag dör av några cigaretter. Hur ska jag göra för att sluta? Jag hittade inte sluta röka tråden, kanske har den tagits bort. Jag vill heller inte att folk ska veta att jag försöker och sluta, jag är rädd att dom jävlas med mig med ännu mer röka. Hjälp snälla!
Citera
2014-08-31, 21:15
Medlem
Köp Allen Carrs bok..
Citera
2014-08-31, 21:17
Medlem
Har du testat snus? Jag började med snus vilket dämpade mitt sug, sen så tog mitt snus slut och jag har inte köpt något nytt. har varit tobaksfri i en och en halv vecka. För min del är det mer psykologiskt än nicotin.
Citera
2014-08-31, 21:19
Moderator
Morfar-52s avatar
Börja snusa, det gjorde jag. Gör en automatisk överföring till sparkontot på pengarna som "blir" över varje månad. Inspirerande och så dom växa där...
Citera
2014-08-31, 21:21
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Köp Allen Carrs bok..

vad heter den? Troru den finns på Adlibris?'
Citera
2014-08-31, 21:21
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Jag vill helst inte gå över till ett annat beroende.
Citera
2014-08-31, 21:41
Medlem
Temporarias avatar
Slutade röka helt och hållet för en månad sedan. Min största motivation är att jag vill inte vara en svag människa, jag vill inte vara beroende av något så onödigt och dödligt. Har inget sug längre, men jag saknar det lite grand.
Citera
2014-08-31, 21:44
Medlem
ex69-dtrs avatar
Ecigg sägs fungera bra, kanske kan vara värt att testa?
Annars fortsätta med ciggaretter men trappa ner med 1 cigg mindre per dag tills du är nere på kanske 10 cigg om dagen och först då börja med nikotin tuggummi eller plåster.
Citera
2014-08-31, 21:53
Medlem
R.Rs avatar
Röker man tycker jag det är bättre att trappa ner på snus. Då bryter du vanemönstrena med att röka cigg samtidigt som du sparar mycket pengar på att inte behöva köpa dyra nikotinläkemedel. Vad är bättre med att tugga ett nikotingummi eller ha ett plåster på sig egentligen mot att ha en prilla under läppen?

Köp miniportion (4 mg), känns onödigt med vanlig portion då du får betydligt mer nikotin av det än vad du får av att ta en cigg. Räcker inte det lägger du bara in en extra prilla eller köper original istället.
Citera
2014-09-01, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GunsAndHorses
vad heter den? Troru den finns på Adlibris?'
Den finns överallt och kostar typ 50kr. Jag tror den heter "icke-rökare", annars googlar du bara på namnet. Den är sjukt bra enligt många på nätet och enligt en vän till mig.
Den fungerar som magi för många.
Citera
2014-09-01, 10:22
Medlem
Emerains avatar
Flyttar till mer relevant delforum.

Övriga droger --> Tobak
/Moderator
Citera
2014-09-01, 11:09
Medlem
TobaksHasses avatar
Börja bereda din egen tobak, det är pyssel men kan vara intressant och roligt, sen kan böket få en att minska ner eller helt sluta..
Eller så blir du som jag med snuset. Helt fast..
Nej byt inte en sak mot en annan kan sluta med att du sitter i båda fällorna..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in