Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-03, 14:49
Bannlyst
Som jag sa, det krävs mörka/markerade drag för att rakat skalle/flint ska se snyggt ut

http://man.dedragonbeauty.com/wp-content/uploads/2011/12/shaved_head.png

jämför med nazistfjollan som ser ut att ha insjuknat i cancer:

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/01107/seig-heil-bald_1107243i.jpg
Citera
2014-09-03, 14:50
Medlem
Det är ju jäkligt stor skillnad på att tappa hår och välja att raka skallen fast man har hår.

Man tappar ju flexibiliteten där, en som har hår kan välja att raka skallen men kan också ha frisyr. En som tappar hår har ju inte mycket till val.

När det talas om snygga killar så är det ju ytterst sällan det talas om tunnhåriga.
Citera
2014-09-03, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Det är ju jäkligt stor skillnad på att tappa hår och välja att raka skallen fast man har hår.

Man tappar ju flexibiliteten där, en som har hår kan välja att raka skallen men kan också ha frisyr. En som tappar hår har ju inte mycket till val.

När det talas om snygga killar så är det ju ytterst sällan det talas om tunnhåriga.

Exakt, det är ansiktet man talar om givetvis och ingenting annat.
Citera
2014-09-03, 14:53
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sistavagnen
Tror det är väldigt få flintskalliga män som får blickar på stan för att de skulle se bra ut.

Men ja, jag vet att det inte finns något jag kan göra och att jag ska "man up" osv. Men jag är inte där ännu.

Sluta knyta ditt självförtroende i ditt utseende!
För helvete, fula snubbar går hem med snygga tjejer varje dag!
Ha lite swag och älska dig själv istället
Citera
2014-09-03, 14:54
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Riddim
Det är ju klart att när man tappar håret så blir det jobbigt. Sen har det ju ingen som helst betydelse för vem individen är men det tar tid till när man inte bryr sig.

Jo, det finns många som ser bra ut utan hår. Men problemet är att det är sällan folk har sådana markerande drag.

Bild
Bild
Bild

Exempel 2 är inte så bra. Han har fått en bild där han ser bra ut, men i en annan ser han ut som en inavlad apa.

Bild på honom

En till bild
Ytterligare en. Fina kuksugarläppar dock
Senast redigerad av Nihenna 2014-09-03 kl. 15:00.
Citera
2014-09-03, 15:07
Medlem
Tämligen roligt att killar oroar sig för att brudar blir omöligt när de rakat håret. För sanningen är att det inte blir svårare, utan enklare.

Tjejer säger att de gillar killar med hår, men av någon anledning så blir killar som tappar hår (som faktiskt rakar bort det då) MER populära hos tjejerna. Fascinerande är det, fast på ett angenämt sätt då man någon dag lär tappa håret precis som de flesta andra killar.

Fast det kanske inte är så konstigt, då tjejer innerst inne gillar mogna äldre män. Se bara på deras fetisch för lärare och dylika positioner. En skallig kille ger ett mognare/äldre intryck.

Skulle det mot all förmodan spela någon roll (vilket det inte gör), så är det ändå en försumbar sak i jämförelse med exempelvis längd, ansiktsdrag, utstrålning och självförtroende.

Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Har det plötsligt blivit ute med rakat huvud?? Det var ju sjukt inne för några år sedan.

tycker var tredje-fjärde kille, minst springer omkring utan hår och raggar så nog borde det gå bra.

Det är inte ute heller. Bara folk på Flashback och andra ställen som fått för sig något som vanligt.
Citera
2014-09-03, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Icnivad
Tämligen roligt att killar oroar sig för att brudar blir omöligt när de rakat håret. För sanningen är att det inte blir svårare, utan enklare.

Tjejer säger att de gillar killar med hår, men av någon anledning så blir killar som tappar hår (som faktiskt rakar bort det då) MER populära hos tjejerna. Fascinerande är det, fast på ett angenämt sätt då man någon dag lär tappa håret precis som de flesta andra killar.

Fast det kanske inte är så konstigt, då tjejer innerst inne gillar mogna äldre män. Se bara på deras fetisch för lärare och dylika positioner. En skallig kille ger ett mognare/äldre intryck.

Skulle det mot all förmodan spela någon roll (vilket det inte gör), så är det ändå en försumbar sak i jämförelse med exempelvis längd, ansiktsdrag, utstrålning och självförtroende.

Det är inte ute heller. Bara folk på Flashback och andra ställen som fått för sig något som vanligt.

Mja, en del ser mycket yngre ut med rakade skallar. Inklusive jag. Är inte flintskallig, men rakar skallen frivilligt eftersom jag känner mig så jävla skarp i ansiktet. Det framhäver mina mörka ansiktsdrag och personligen har jag bara fått det bättre med tjejerna ända sen dess (7-8 år sen). Beror på mitt ansikte, men den rakade skallen framhäver som sagt mina drag och jag ser tvärtom yngre ut enligt i princip alla.

Det viktigaste är ansiktet, men sen finns det som sagt tjejer som rent ut sagt blir äcklade av män som inte har hår på huvudet, men egentligen är det en vanessak. Folk som jag inte har känt hela livet, men som jag har träffat efter rakning av skallen tycker att jag passar mycket bättre rakat, eftersom de är vana med det
Citera
2014-09-03, 16:07
Medlem
Gertrud1s avatar
Skaffa en keps
Citera
2014-09-03, 16:27
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:

Både en kulturell och biologisk teori skulle kunna förklara fenomenet, även om båda blir svåra att bevisa.

Kulturellt sett så är snaggat/rakat kopplat till väldigt maskulina yrken (militären te.x har ofta haft en snagg-standard, och de flesta av oss vet ju vilka suckers kvinnor är för män i uniformer).

Det är heller inte ovanligt med snaggat eller rakat inne på fängelsen, vilket mannen med lätthet kan anspela på med lite tatueringar och specifil klädsel, vilket sätter en "bad boy"-prägel som löjligt många kvinnor också är patetiskt svaga för (även om få vill erkänna det).

Den biologiska teorin handlar om att håravfall är tätt kopplat till höga testosteronnivåer och skulle kunna fungera som en biologisk markör för manlighet/maskulinitet. Ju kortare hår desto manligare, ju längre hår desto kvinnligare/mer feminint (och detta är ju något man kan se avspeglas i samhället i stort).

Jag har dock inga bevis för dessa två förklaringar så den som än läser detta och köper förklaringarna rakt av är en idiot, jag belyser bara vissa potentiella samband mellan olika fenomen som kan vara relevanta.
Citera
2014-09-03, 16:53
Medlem
Tycker inte att man jämföra män som rakar av sig håret frivilligt med män som gör det pga håravfall. Man ser ändå en rätt tydlig skillnad.

"Det är snyggt med killar som rakar av sig håret". Ja, men är det lika snyggt när man är helt kal uppe på hjässan samtidigt som man har en krans runt skallen med antydan till hårväxt..?
Citera
2014-09-03, 17:26
Medlem
Mr.Riddims avatar
Citat:

Ja, guud jag håller med dig. Efter att jag tappat håret har jag blivit våldtagen 20 ggr av kvinnor. En gång blev jag gangbangad något riktigt hårt.

Citat:
Ursprungligen postat av sistavagnen
Tycker inte att man jämföra män som rakar av sig håret frivilligt med män som gör det pga håravfall. Man ser ändå en rätt tydlig skillnad.

"Det är snyggt med killar som rakar av sig håret". Ja, men är det lika snyggt när man är helt kal uppe på hjässan samtidigt som man har en krans runt skallen med antydan till hårväxt..?

Man kan tatuera skallen.

Bild

Jag kommer nog lasra bort kransen sen när jag är äldre och inte har något kvar.
Citera
2014-09-03, 17:28
Medlem
GunsAndHorsess avatar
flintskallig = hög testosteron halt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in