Finns en del kvinnor som rent av blir äcklade av flintskalliga män men det viktigaste är faktiskt ansiktet hos mannen. De som brukar passa bäst med rakade skallar/flint är mörkhåriga män. Deras mörka ögonbryn/fransar framhävs mycket mer när de inte har hår på skallen. Ljushåriga män brukar se ut som cancerpatienter, då de inte har mörka ansiktsdrag.
Finns en del kvinnor som rent av blir äcklade av flintskalliga män men det viktigaste är faktiskt ansiktet hos mannen. De som brukar passa bäst med rakade skallar/flint är mörkhåriga män. Deras mörka ögonbryn/fransar framhävs mycket mer när de inte har hår på skallen. Ljushåriga män brukar se ut som cancerpatienter, då de inte har mörka ansiktsdrag.
ansiktet är naturligtvis viktigast som du säger, spelar ingen som helst roll om man har hår på huvudet eller inte.
Det har jag också märkt och har själv mörkbrunt hår.
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Men herregud, hur viktigt tror du att håret är för det utseendemässiga intrycket hos en man egentligen?
Var jag tvungen att välja mellan att ha en snyggt ansikte o flintskallig, än ett fult ansikte med hår på huvudet hade jag tagit alternativ 1 alla dagar i veckan.
Det är vad du gör det till, jag blev flint tidigt och har inga problem med damer.
Visst vissa avskyr det, men det finns ju 3 miljarder kvinnor till så det är knappast utbudet som är problemet.
Alla har sina egna preferenser, ju mindre DU bryr dig, desto mindre bryr sig kjoltygen.
Jag förlorade en del av min hårväxt vid 25års åldern. Visst var man nojjig i början, men sen rakade jag av mitt hår och trivs mycket bättre med det. Känner du dig trygg i dig själv så märker kvinnor det än att du är flint eller är tunnhårig.
Som sagt, problemet är inte vad som är på ditt huvud, utan snarare tramset du har i det.
Det är ju klart att när man tappar håret så blir det jobbigt. Sen har det ju ingen som helst betydelse för vem individen är men det tar tid till när man inte bryr sig.
Citat:
Ursprungligen postat av sistavagnen
Tror det är väldigt få flintskalliga män som får blickar på stan för att de skulle se bra ut.
Men ja, jag vet att det inte finns något jag kan göra och att jag ska "man up" osv. Men jag är inte där ännu.
Jo, det finns många som ser bra ut utan hår. Men problemet är att det är sällan folk har sådana markerande drag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!