2014-08-30, 16:22
Medlem
RoaldDahls avatar
Om man arbetar heltid och har en månadslön över 9000 kr från en och samma arbetsgivare så får man ju jobbskatteavdrag. Men hur är det om man har flera olika deltidsjobb, 4-5 stycken, hos olika arbetsgivare och som tillsammans motsvarar en heltidstjänst på 40 timmar i veckan, får man jobbskatteavdrag då också?

Det står att SKV verkställer jobbskatteavdraget. Innebär det att den som är berättigad får det i anslutning till justeringen efter deklarationen och får ett belopp tillbaka då, eller kan man be arbetsgivarna dra mindre skatt varje månad?
Citera
2014-09-03, 21:10
Medlem
Totala årsinkomst är det som man räknar på. Alla avdrag som görs under året är preliminära, slutgiltig skatt räknas ut efter deklaration, och där kommer du isf bli skyldig pengar om du inte säger åt din arbetsgivare att dra rätt skatt.
Citera
2014-09-03, 21:57
Medlem
sucuks avatar
Det spelar ingen roll hur många olika jobb man har, det som styr är vilken typ av inkomst det är. Inkomst från jobb innebär rätt till jobbskatteavdrag medans inkomst från pension eller någon form av bidrag inte berättigar till det. Dvs arbetsgivaren skall dra skatt enligt jobbskatteavdragskolumnen i skattetabellen.
Citera
2014-09-07, 00:33
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Det spelar ingen roll hur många olika jobb man har, det som styr är vilken typ av inkomst det är. Inkomst från jobb innebär rätt till jobbskatteavdrag medans inkomst från pension eller någon form av bidrag inte berättigar till det. Dvs arbetsgivaren skall dra skatt enligt jobbskatteavdragskolumnen i skattetabellen.

"Jobbskatteavdragskolumnen", vad bra att det finns en sån.
Hos ingen av arbetsgivarna kommer jag att komma upp i 9000 kr per månad dock.
Men då får de lita på min totala inkomst jag uppger,.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in