Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-30, 14:47
Medlem
Drinkycrows avatar
hittade:

http://www.wired.com/2009/04/schizoillusion/

I

(FB) Kort testvideo för att se om du har schizofreni

och fick reda på att jag utöver min övertydliga bipolaritet är schizofren.

Jag vill gärna prova mer tester och se vad vi kan komma fram till om vi diskuterar och jag gör olika tester ni gjort själva eller hittat.

Även om ni har några frågor om vad som helst som en person som klarat av att leva ett bra liv trots dessa så kallade sjukdomar kan tänkas veta eller ta reda på och testa om era diagnostiska tester fungerar eller ej.

Chillar idag så förvänta er ingen immediate response men ämnet intresserar mig och de olika diagnoser som jag kan tänkas "lida" av är ju intressant att veta.

puss och kram
Citera
2014-08-30, 14:57
Medlem
Eftersom drogpåverkade också har problem att se illusionen så skulle jag tro att även fler diagnoser skulle kunna resultera i att man inte ser illusionen. Därmed är det inte alls säkert att du har schizofreni, ens om testet i sig skulle fungera
Citera
2014-08-30, 23:43
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Eftersom drogpåverkade också har problem att se illusionen så skulle jag tro att även fler diagnoser skulle kunna resultera i att man inte ser illusionen. Därmed är det inte alls säkert att du har schizofreni, ens om testet i sig skulle fungera

Okej testen funkade inte, kollade. tror det var en video från början. Jag bara säger ni får gärna testa mig jag har träffat läkare som sagt allt möjligt om mig. Jag köper inte sematiken men det kan vara intressant att veta vilka "andra" som tänker som än. Bipoläriteten i sig är ju bara höjd empatisk förmåga. Det är människor med empatisk och intellektuell förmåga som är intressanta för mig. Jag skriver lite och de hittar mig.

Har bara lärt mig hantera mina psykiska problem väldigt kreativt och funderar över riskerna med att prata med fel personer(läkare, etc).

Studera mitt tänk och jag studerar ditt. Dessa sakerna jag ser har jag sett sedan jag var ett barn så det är inte "bara" drogerna. Drogerna öppnar det förträngda och i rätt dos är bra för kroppen. Jag knarkar inte så mycket som det låter. Bara många olika sorters örter, teer, öl och vin. Hedonist och lär mig bättre via empirir än tjocka böcker. Men läser dem med, när lusten faller in.

edit: Jag har aldrig kunnat se så kallade 3d bilder i böcker när jag var barn. Min hjärna är för bra på mönster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in