2014-08-29, 22:22
Medlem
-Muhammed-s avatar
I Guds Den Nderikes Den Barmhrtiges Namn,

I denna trd r det tnkt att vi objektivt ska granska Muhammeds omtvistade personlighet. Jag r sker p att mnga hr kommer att ndra sin uppfattning om Muhammed efter att ni nu fritt kan kritisera tidigare frutfattade meningar om Profeten Muhammeds personlighet. S, hur ser du p Muhammed? Hur tror du att han var? Varfr blev Muhammed s stor bland sitt folk?

Kan det finnas en risk att allt det omoraliska som du har hrt och lst om Muhammed r en lgn? bertta grna vad du tror och dela dina funderingar med oss hr p forumet. Jag r sjlv muslim och vill mer n grna ta del av era funderingar, kanske kan vi lra oss av varandra.

M Allahs vlsignelser regna ner ver oss och fylla vra hjrtan med det ljus som Muhammed kom med frn Gud, amin.
Citera
2014-08-29, 22:30
Medlem
Kebabsugers avatar
han var ju en pedofil och det r nog det han r mest knd fr, att han gifte sig med 6 riga Aisha och knullade henne tills hon blev gravid och fdde nr hon var 9 r
vad mer behver man veta om en sdan person?
miljarder personer ber till en pedofil
Citera
2014-08-29, 22:32
Medlem
Jag tror att han var en vldsam krigsherre som anvnde en religis propagandametod fr att f stridande p sin sida.

Jag baserar detta p att han, av hur jag har uppfattat det, avrttade oliktnkande och ervrade mark.

Typ shr:
http://www.liveleak.com/view?i=744_1377386471
(Varning fr knsliga: Klipp frn IS. Islamister stannar frare p en vg och skjuter ihjl frarna nr de svarar fel p ett "religist test". De har problem med att ge ett definitivt svar p p hur mnga gnger man ska be vid olika tidpunkter p dagen. Avrttning visas mot slutet av klippet. 3 lastbilschauffrer avrttas vid vgkanten. )

Uppenbarligen hller vissa Islamister med om detta. S bevisa mig grna fel, TS. Frsvarar Koranen mrdande av "otrogna" eller inte?

Angende att han var pedofil s ser jag inte det som ngonting att ens ifrgastta. Det var vl relativt vanligt p den tiden ver hela vrlden
Senast redigerad av Daudodidi 2014-08-29 kl. 22:48.
Citera
2014-08-29, 22:37
Medlem
mr.chongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
han var ju en pedofil och det r nog det han r mest knd fr, att han gifte sig med 6 riga Aisha och knullade henne tills hon blev gravid och fdde nr hon var 9 r

Ja det rcker s.. profeten var ett svin kan man sga...
Citera
2014-08-29, 22:57
Medlem
-Muhammed-s avatar

Salam aleikum och vlkomna till trden. Jag tycker att det r hrligt och se att ni r hr fr att ni besitter en innerlig och rlig styrka att ska efter en objektiv sanning om det som ni har ftt hra om Muhammed.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger

Hur vet du att det som du lst stmmer? vi har ftt lra oss i grundskolan att man ska vara kllkritisk nr man tar till sig information. Hur vet du att Muhammed gifte sig med en 6-ring? hur vet du att Muslimer ber till Muhammed? Vem ber Muslimerna till och vem var Muhammed? jo, Muslimerna ber till Allah/Gud, den herren ver alla ting, och Muhammed var Guds tjnare och sndebud.

Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Jag tror att han var en vldsam krigsherre som anvnde en religis propagandametod fr att f stridande p sin sida.

Jag baserar detta p att han, av hur jag har uppfattat det, avrttade oliktnkande och ervrade mark.

Typ shr:
http://www.liveleak.com/view?i=744_1377386471

Angende att han var pedofil s ser jag inte det som ngonting att ens ifrgastta. Det var vl relativt vanligt p den tiden ver hela vrlden

Salam, ett videoklipp som visar illdd som genomfrs av terrorister r inget bevis p att Muhammed avrttade oliktnkande och ervrade mark. Kllkritik kan vara ett bra medel att anvnda om man vill bilda en objektiv uppfattning om hur och vem Muhammed var. Visste du att en kupp gde rum precis under profetens sista stunder p jorden? Det var denna kupp som var brjan p ett blodbad i Islams namn, hrskarna (de som representerade Muhammed efter hans bortgng) blev, ironiskt nog, Muhammeds rkefiender

Citat:
Ursprungligen postat av mr.chong
Ja det rcker s.. profeten var ett svin kan man sga...

Kllkritik?

Man ska inte bara vara njd och belten om man lser eller hr att Muhammeds personlighet var omoralisk, vga kritisera och ifrgastta.

M Gud ge er styrka att ifrgastta information s att ni kan veta vad som r sant och falskt.
Citera
2014-08-29, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Muhammed-
Salam, ett videoklipp som visar illdd som genomfrs av terrorister r inget bevis p att Muhammed avrttade oliktnkande och ervrade mark. Kllkritik kan vara ett bra medel att anvnda om man vill bilda en objektiv uppfattning om hur och vem Muhammed var.
Jag vet inte vad "salam" betyder.

Det hr r ett problem varje gng jag pratar med en muslim. Kan du inte bara svara p min frga?

Ddar man otrogna eller ej i Koranen? Ja eller nej?

Anledningen till att jag hnvisar till en video med islamistiska terrorister r fr vrigt fr att jag tror att de har lst Koranen.
Citera
2014-08-29, 23:13
Medlem
Citat:
J

Anledningen till att jag hnvisar till en video med islamistiska terrorister r fr vrigt fr att jag tror att de har lst Koranen.

Oavsett vad man tycker om Muhammed och islam s r det ett fullkomligt uruselt argument. Om alla man utgr frn alla saker som begtts i namnet av religioner/nationer mm s finns det i princip inget som inte gr att sammankoppla med alla mjliga former av illdd. Man skulle d i princip kunna skylla tex Breiviks skjutningar p vilken text han ngonsin lst, oavsett vad som str i den.
Citera
2014-08-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frispel2
Oavsett vad man tycker om Muhammed och islam s r det ett fullkomligt uruselt argument. Om alla man utgr frn alla saker som begtts i namnet av religioner/nationer mm s finns det i princip inget som inte gr att sammankoppla med alla mjliga former av illdd. Man skulle d i princip kunna skylla tex Breiviks skjutningar p vilken text han ngonsin lst, oavsett vad som str i den.
Sant.

Vi gr vl shr d. Det hr r stycket jag kan tnka mig att IS hnvisar till i klippet jag visade.

Citat:
And when the sacred months have passed, then kill the polytheists wherever you find them and capture them and besiege them and sit in wait for them at every place of ambush. But if they should repent, establish prayer, and give zakah, let them [go] on their way. Indeed, Allah is Forgiving and Merciful.
http://quran.com/9/5

Eller:
Citat:
And fight them until there is no fitnah (disbelief) and [until] the religion, all of it, is for Allah . And if they cease - then indeed, Allah is Seeing of what they do.
http://quran.com/8/39

Citat:
Fight those who do not believe in Allah or in the Last Day and who do not consider unlawful what Allah and His Messenger have made unlawful and who do not adopt the religion of truth from those who were given the Scripture - [fight] until they give the jizyah (a special fee) willingly while they are humbled/humiliated.
http://quran.com/9/29

Citat:

Bukhari (8:387) - "Allah's Apostle said, 'I have been ordered to fight the people till they say: 'None has the right to be worshipped but Allah.' And if they say so, pray like our prayers, face our Qibla and slaughter as we slaughter, then their blood and property will be sacred to us and we will not interfere with them except legally and their reckoning will be with Allah.'"
http://www.quranexplorer.com/Hadith/...1.008.387.html

Finns ocks mycket mer att hmta. Vad sger TS om detta? Tydliga svar, tack.
Senast redigerad av Daudodidi 2014-08-29 kl. 23:31.
Citera
2014-08-29, 23:48
Medlem
-Muhammed-s avatar
Citat:
Jag vet inte vad "salam" betyder.

Det hr r ett problem varje gng jag pratar med en muslim. Kan du inte bara svara p min frga?

Ddar man otrogna eller ej i Koranen? Ja eller nej?

Salam betyder fred. En muslims sanna egenskap r att nr denne finns i omgivningen av andra mnniskor (oavsett tro eller livsskdning) s ska denna medmnniska uppleva skerhet, inte bli terroriserad som i filmen du visade.

Vem ddar vem? I Koranen klargrs historiska hndelser att Muslimerna under ledningen av Muhammed blivit attackerade av individer som beskrivs med egenskapen polyteister eller "de som knner till sanningen och vljer att tcka det" (Kuffar).

Gud uppmanade Muslimerna att frsvara sig och sl tillbaka mot det krig som polyteisterna frklarat mot Muslimerna. Detta redogr Koranen. Detta betyder inte att man ska sticka en kniv i magen p en individ som tror annorlunda n vad muslimen tror p.

S fr att svara p din frga, Gud uppmanar inte att muslimerna ska dda polyteister i obestmd tid. svaret r Nej. vidare, under Muhammeds tid s fr Muslimerna inte ta egna beslut p slagfltet. Beslutet kommer endast frn Muhammed. Det var han som gav order (efter Guds beordran) vad som skulle gras i slagfltet nr fienderna (polyteisterna) hade frklarat krig mot muslimerna.

fred,

-Muhammed-
Citera
2014-08-29, 23:56
Medlem
-Muhammed-s avatar
Citat:
Sant.

Vi gr vl shr d. Det hr r stycket jag kan tnka mig att IS hnvisar till i klippet jag visade.

http://quran.com/9/5

Eller:

http://quran.com/8/39

http://quran.com/9/29

http://www.quranexplorer.com/Hadith/...1.008.387.html

Finns ocks mycket mer att hmta. Vad sger TS om detta? Tydliga svar, tack.

Man har inte rtt att tillmpa verser ur dess kontext. Varje vers r bunden till en viss tid och hndelse, det finns inget bevis som klargr att man kan ta verser ur dess kontext och tillmpa det p andra situationer.

I en vers uppmanar Allah att muslimerna ska frbereda sig fr strid mot fienden (polyteisterna) i Badr. Gud uppmanar muslimerna att inte frukta, och strida mot fienden nr de nrmar sig. Gud uppmanar muslimerna att med mod, fr ven om de r i ett litet antal s kommer de att segra ver de som r mer i antal. Detta gde rum fr 1000 r sedan vid en bestmd tid och plats. Isis mste komma med ett bevis p att denna hndelse kan tillmpas i Iraq mot oskyldiga kvinnor och barn som inte br p vapen och som tvingas fly med terror.

Alla de verser som du redogr r bundna till en hndelser under en tid i det frflutna. Verserna har en tydlig kontext, om du inte r medveten om kontexten s vet du inte vad versen handlar om. Ls versernas orsak till deras uppenbarelse, d frsvinner tvetydigheterna.

Du besitter ett innerligt sanningsskande, kanske finner du den rtta stigen om du r rlig i ditt skande,

vi hjlps t s gott vi kan, fr jag har mycket att lra mig frn dig rade vn.

din vn p flashback,

-Muhammed-
Citera
2014-08-30, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Muhammed-

Salam aleikum och vlkomna till trden. Jag tycker att det r hrligt och se att ni r hr fr att ni besitter en innerlig och rlig styrka att ska efter en objektiv sanning om det som ni har ftt hra om Muhammed.

Hur vet du att det som du lst stmmer? vi har ftt lra oss i grundskolan att man ska vara kllkritisk nr man tar till sig information. Hur vet du att Muhammed gifte sig med en 6-ring? hur vet du att Muslimer ber till Muhammed? Vem ber Muslimerna till och vem var Muhammed? jo, Muslimerna ber till Allah/Gud, den herren ver alla ting, och Muhammed var Guds tjnare och sndebud.

Salam, ett videoklipp som visar illdd som genomfrs av terrorister r inget bevis p att Muhammed avrttade oliktnkande och ervrade mark. Kllkritik kan vara ett bra medel att anvnda om man vill bilda en objektiv uppfattning om hur och vem Muhammed var. Visste du att en kupp gde rum precis under profetens sista stunder p jorden? Det var denna kupp som var brjan p ett blodbad i Islams namn, hrskarna (de som representerade Muhammed efter hans bortgng) blev, ironiskt nog, Muhammeds rkefiender

Kllkritik?

Man ska inte bara vara njd och belten om man lser eller hr att Muhammeds personlighet var omoralisk, vga kritisera och ifrgastta.

M Gud ge er styrka att ifrgastta information s att ni kan veta vad som r sant och falskt.
Koraren r ju sjlva kllan till det som skrivs, eller finns det ngot annat stt att tolka det p? Isfall frklara grna hur, fr det finns ju ocks en vers som sger att det r lungt fr muslimer att ljuga fr icke-troende om det gynnar islams tillvxt, s om vi nu ska vara helt rliga, s sg hur man ska tolka d? Att Muhammad gifte sig med en 9 rig flicka sger din egna bok eller torterade kriminella genom att sticka ut deras gon och hugga av hnder och ftter, eller avrtta tusentals mnniskor (kvinnor och barn) som inte hll med eller kanske snackade skit om honom, det r inte ngon ''vinklad media'' som skriver det, och isfall hur kan det vara s otroligt mycket skillnad p han och vanliga profeter? Ingen vanlig profet skulle dda fr att folk var oliktnkande eller gra sna grejer, hrt att Jesus var mest hatade mannen i sin tid, anvnde han vld mot sina fiender? Nej utan diskuterade och bevisade dom fel, inte med svrdet utan ordet.. Om Muhammad hade funnits idag hade kony sett ut som ett helgon i jmfrelse
Citera
2014-08-30, 00:21
Medlem
r du fr eller emot sharia lagar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här