I Guds Den Nderikes Den Barmhrtiges Namn,
Salam aleikum och vlkomna till trden. Jag tycker att det r hrligt och se att ni r hr fr att ni besitter en innerlig och rlig styrka att ska efter en objektiv sanning om det som ni har ftt hra om Muhammed.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kebabsuger
han var ju en pedofil och det r nog det han r mest knd fr, att han gifte sig med 6 riga Aisha och knullade henne tills hon blev gravid och fdde nr hon var 9 r
vad mer behver man veta om en sdan person?
miljarder personer ber till en pedofil
Hur vet du att det som du lst stmmer? vi har ftt lra oss i grundskolan att man ska vara kllkritisk nr man tar till sig information. Hur vet du att Muhammed gifte sig med en 6-ring? hur vet du att Muslimer ber till Muhammed? Vem ber Muslimerna till och vem var Muhammed? jo, Muslimerna ber till Allah/Gud, den herren ver alla ting, och Muhammed var Guds tjnare och sndebud.
Citat:
Ursprungligen postat av
Daudodidi
Jag tror att han var en vldsam krigsherre som anvnde en religis propagandametod fr att f stridande p sin sida.
Jag baserar detta p att han, av hur jag har uppfattat det, avrttade oliktnkande och ervrade mark.
Typ shr:
http://www.liveleak.com/view?i=744_1377386471
Angende att han var pedofil s ser jag inte det som ngonting att ens ifrgastta. Det var vl relativt vanligt p den tiden ver hela vrlden
Salam, ett videoklipp som visar illdd som genomfrs av terrorister r inget bevis p att Muhammed avrttade oliktnkande och ervrade mark. Kllkritik kan vara ett bra medel att anvnda om man vill bilda en objektiv uppfattning om hur och vem Muhammed var. Visste du att en kupp gde rum precis under profetens sista stunder p jorden? Det var denna kupp som var brjan p ett blodbad i Islams namn, hrskarna (de som representerade Muhammed efter hans bortgng) blev, ironiskt nog, Muhammeds rkefiender
Citat:
Ursprungligen postat av
mr.chong
Ja det rcker s.. profeten var ett svin kan man sga...

Kllkritik?
Man ska inte bara vara njd och belten om man lser eller hr att Muhammeds personlighet var omoralisk, vga kritisera och ifrgastta.
M Gud ge er styrka att ifrgastta information s att ni kan veta vad som r sant och falskt.