Citat:
Obs ! ... Detta är, ett av flera kommande inlägg till skräckfilms-tråden ifrån mig @JokerMannen och, beträffande samtliga skräckfilmer, vilka alla är, konnekterade till "The Amityville Story"
Samtliga filmer, som nedan sett följer, har genren: skräck-(film) och, subgenrerna: paranormalitet samt demonitet.
Jag startar upp ifrån början och tar samtliga skräckfilmer i korrekt ordningsföljd.
1. ) Filmens titel: ___ For God's Sake, Get Out: "Thé Amityville Horror" ifrån året 1979.
Regissören: Stuart Rosenberg.
2. ) Filmens titel: ___ Amityville Part II : "The Possession" ifrån året 1982.
Regissören: Damiano Damiani.
3. ) [ Amityville 3-D ] Amityville Part III : "The Demon" ifrån året 1983.
Regissören: Richard Fleischer.
4. ) [ Part 4 ] Filmens titel: ___ Amityville Horror:
"The Evil Escapes" ifrån året 1989.
Regissören: Sandor Stern.
5. ) [ Part 5 ] Filmens titel: ___ "Thé Amityville Curse" ifrån året 1990.
Regissören: Tom Berry.
6. ) Filmens titel: ___ Curse of Amityville: "The Final Chapter" ifrån året 1992.
Obs ! ... Filmens DVD-titel: ___ Amityville: "It's About Time" ( 🕥 )
Regissören: Tony Randel.
7. ) Filmens titel: ___ Amityville: "A New Generation" ifrån året 1993.
Regissören: John Murlowski.
8. ) Filmens titel: ___ Amityville: "Dollhouse" ifrån året 1996.
Regissören: Steve White.
9. ) Filmens titel: ___ "Thé Amityville Horror" ifrån året 2005.
Regissören: Andrew Douglas.
Obs ! ... Filmen var en nyinspelning [Remake] baserad på den Amerikanska och paranormala skräckfilmen: ___ "Thé Amityville Horror" ifrån året 1979.
Jag avbryter skrivandet efter dessa nio ( 9 ) stycken ovan sett och uppställda skräckfilmer beträffande "Thé Amityville Horror" ... och återkommer till skräckfilms-tråden med många fler filmer som alla är konnekterade till "Thé Amityville Story"
Obs ! ... Skräckfilmernas årtal och där jag använt mig av ordet ( ifrån ) betyder det året som filmen släpptes, och inte❗när själva filmen eller filmerna gjordes.
Mvh/ JokerSpöket 👋👻