2005-09-04, 00:59
Medlem
Dreevuss avatar
Är det någon som har sett denna och kan berätta lite vad du tycker om den?

Den har inte fått vidare bra kritik men jag är ändå sugen på att gå och se den, men ändå inte lika sugen på att slösa tid och pengar på något värdelöst. Därför vore det roligt att höra vad fb folket tycker.
Citera
2005-09-04, 02:03
Medlem
Har inte sett den men jag har sett originalet från -79

Långtråkig som fan. Men remaken är ju bara 90 min så den lär inte vara lika plågsam att se.
Citera
2005-09-04, 02:13
Medlem
SpiderJerusalems avatar
Den är faktiskt urkass. Absolut inte värd att öda pengar på, då är originalet i så fall bättre.
Citera
2005-09-04, 05:34
Medlem
alcatrazs avatar
Orginalet tycker jag är hur bra som helst.Remaken är värdelös ,dom försöker göra en exakt kopia vilket jag inte förstår poängen med.

Är det sant att det är en sann historia?
Citera
2005-09-04, 07:21
Medlem
SpiderJerusalems avatar
Ja, det är baserat på DeFeomorden

och på den helt påhittade spökhistorien, ihopkokad av George & Jathy Lutz tillsammans med DeFeos advokat- för att hysta in pengar och annat. Det finns en uppsjö sidor om Amityville på nätet. Crimelibrary bistår bara med följande om själva spökerierna:

Citat:
In the end, this tale of horror and demonic possession was debunked by the Catholic Diocese of Rockville Center, the Amityville Police Department, William Weber (Butch DeFeo’s defense attorney), U.S. District Court Judge Jack Weinstein, and even George and Kathy Lutz, who ended up recanting certain parts of the tale. The new owners of 112 Ocean Avenue in Amityville were disturbed by no other visitors than the hordes of curious onlookers, and those convinced that theirs was a haunted house. This entire fabrication detracted from what was in fact the true horror of Amityville, the cold-blooded murder of six innocent people by one of their own family members.
Citera
2005-09-04, 23:30
Moderator
Sun Rulers avatar
Uselt och åter uselt, följer de flesta rysarklyschor till punkt och pricka...orkar inte slösa mer rader för att beskriva dess uselhet.
Citera
2006-01-25, 22:37
Medlem
Amityville horror

Någon som sett den nya versionen? En av de läskigaste filmerna jag sett, riktigt kuslig. Det sägs att den är baserad på en sann händelse, men man vet ju aldrig.

Ni som har sett den, vet ni vart man kan hitta bilder på Ketcham, han nere i tortyrkammaren med svart dressering och svart hatt.
Citera
2006-01-25, 23:05
Medlem
pentrys avatar
Jo, "based on a true story" som det heter ska den vara. Hur mycket man nu vill tro det. Det basunerades också ut när orginalet kom -79. Måste säga att jag har en förkärlek till denna och de två efterföljande; Amityville - The Possission och Amityville 3D. Några ytterligare efterföljare har kommit genom åren som aldrig hållit måttet. Skall dock bli kul att se hur man lyckats med senaste försöket. Mina förväntningar är dock inte höga.....
Citera
2007-11-03, 00:21
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Sanningen bakom Amityville Horror?

Jag försöker läsa på lite om filmen som jag nyss sett "Amityville Horror" remake från 2005.

För det första minns jag att jag för ett tag sedan såg en film som handlade om 2 personer som flyttade in i ett hemsökt hus, bara de två och en hund. Dörrarna var igenbommade från insidan när de flyttade in och sen blev gubben vansinnig (insane) och började ha ihjäl osv... Mycket i den filmen påminde om filmen jag nyss sett. Vad är sambandet?

För det andra, efter att ha läst lite FAQ på en sida om familjen DeFeo och deras hus
amityville http://www.amityvillefaq.com så verkar det ju onekligen som att lite faktiskt var baserat på en sann händelse. Vad jag tycker är konstigt är däremot att familjen mördades brutalt 1974 och redan 1979 gjorde man den första skräckfilmen om händelsen. Är inte det tidigt?

Vad anser ni andra? Har storyn gått igen i många filmer? (förutom de ca: 15st som nämns på engelska wikipedia?

Är filmen bra tycker ni? Blir det inte lite extra krydda när mycket hänt IRL?

EDIT: Hittade visst en befintlig tråd, sammanfoga gärna och låt diskussionen flöda.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=243567&highlight=amityville+horro r
Citera
2007-11-03, 00:54
Medlem
Domedagens avatar
Ja det du sager ska stamma ska finna film bevis vilket katolska kyrkan icke garna vill ge ut.

Storyn borjar ju med att en snubbe mordar sin familj eller ngt o sen blir huset hemsokt av dom.

Jag tror jag sett filmklipp av folk som varit tvungna o bli exorcism efter bott dar. ALLA i dokumentarerna vill vara anonyma.

fan jag e full.. e inte bra pa att fixa links o clips. jag har allt pa burken i sverige.

varfor inte flytta in dar sjalv? huset ska va till salu och det e bra lagt price. haha

tror detta ska flyttas till parapsykologi forumet dar kan du nog fa snabba svar av folk/
Citera
2007-11-03, 02:48
Medlem
-jOE!s avatar
Orkar inte googla igenom allt, men wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Amityville_Horror) säger iallafall så här:

"The story is said to be based on actual paranormal events, but has led to controversy and lawsuits over its truthfulness."

Verkliga händelser? Nja..
Citera
2007-11-03, 03:00
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domedagen
Ja det du sager ska stamma ska finna film bevis vilket katolska kyrkan icke garna vill ge ut.

Storyn borjar ju med att en snubbe mordar sin familj eller ngt o sen blir huset hemsokt av dom.

Jag tror jag sett filmklipp av folk som varit tvungna o bli exorcism efter bott dar. ALLA i dokumentarerna vill vara anonyma.

fan jag e full.. e inte bra pa att fixa links o clips. jag har allt pa burken i sverige.

varfor inte flytta in dar sjalv? huset ska va till salu och det e bra lagt price. haha

tror detta ska flyttas till parapsykologi forumet dar kan du nog fa snabba svar av folk/

Ja du är full. Det var ju i huvudsak morden jag menade och som jag skrev. Att filmen kom lite väl tätt inpå. Morden har ju förekommit, jag tror inte heller på spöken gosse!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in