Citat:
Ursprungligen postat av
Yolololz
Med den höga hyra du har kan du lika gärna köpa lägenhet och efter det spara till en bil.
Priser på bostäder ser inte ut att falla speciellt inte om du bor i ett lite vitare område.
Det är just den biten man är livrädd för! Att ens bostadsrätt rasar i värde?.. D:
Kommer köpa förhållandevis centralt isf.
Den biten med att skaffa lägenhet och sedan därefter spara till bil är lockande!.
Citat:
Ursprungligen postat av
Servigin
Varför ska du binda upp dig så tidigt? Hur länge tänker du bo i staden du bor i nu? Om jag var i din situation skulle jag prioriterat en bil framför att köpa en lägenhet, dock hade jag inte lagt alla mina pengar på bilen utan kanske något i stil med 60 för själva bilen, 10 till reparationer och andra kostnader samt sparat 30 och börjat spara igen.
Känns så fruktansvärt meningslöst att betala hyra till hyresvärden, pengar man aldrig kommer se skymten av igen.. Känns lixom omotiverande! Att betala av ett bostadslån skulle funka som en motivation då man i praktiken "får tillbaka" pengarna i form av en bostadsrätt.
Men har ingen jättelust att rulla runt i min rostiga -92a någon längre period heller.. x). Dock så vet jag vilken bil jag vill ha och inget annat är öht intressant för stunden, priset på den bilen varierar mellan 80-90k. En förhållandevis "dyr" bil att äga, men inte dyrare än bilen jag just sålde (300hk , 1,3L/mil osv osv).
Så svårt! Köper jag dock bilen kommer det ta måmga år att spara ihop insasten. Minst 3år iallafall.
Ursäkta stavfel , på mobilen atm