2014-08-30, 18:15
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majestics
Min avkastning hittills i år är 84%, mao. 8 månader. Kan jämföras med SIXRX sedan augusti 2009 på 85%. Slår nästan 5-årigt index inkl utdelningar på mindre än ett år med min "modell". Gör om gör rätt

Är det all in på NOMI eller?
Citera
2014-08-31, 09:58
Medlem
För att vi ska få något som helst "bevis" för din eminenta metod föreslår jag att TS här och nu rekommenderar låt säga ca 5 st aktier fr o m fredagens slutkurser så är det ju bara titta på utvecklingen från nu och framöver.

Så TS, nu har du något knappt dygn på att skriva ut lite aktier som ligger i topp på din ranking!
Citera
2014-08-31, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glemmy
Är det all in på NOMI eller?

Haha usch nej, men hämtade däremot en fin vinst där också. Mina största kap är nog Starbreeze och Heliospectra
Citera
2014-08-31, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
För att vi ska få något som helst "bevis" för din eminenta metod föreslår jag att TS här och nu rekommenderar låt säga ca 5 st aktier fr o m fredagens slutkurser så är det ju bara titta på utvecklingen från nu och framöver.

Så TS, nu har du något knappt dygn på att skriva ut lite aktier som ligger i topp på din ranking!

Och allra helst från large cap-listan och inga "extremaktier" som kan stiga/sjunka 50-70% eller mer på ett års sikt.

Skickar TS det så kommer jag kontra med att också föreslå 5 aktier från large cap från min egenutforskade tekniska analys-modell så ser vi hur det går på ett års sikt.
Senast redigerad av Sall2001 2014-08-31 kl. 17:11.
Citera
2014-08-31, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankBuck
Menar du inte tvärt om? För mig tar en fundamental analys mycket mer tid att göra än en teknisk.

Nej, menar vad jag skriver då jag anser att det är av större vikt hur det ser ut tekniskt än fundamentalt. Dock bra om båda ser bra ut....
Citera
2014-09-01, 07:26
Medlem
zorzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskaparen
Har samtliga fordförvaltare, banker, analytiker med mera avancerade modeller? Hur avancerade då - kan du ge någon känsla för detta?

Jag tror inte alls att det är meningslöst:
1. Enligt ekonomisk teori bör investerare med bättre information fatta bättre beslut.
2. Man kan se att väldigt mycket pengar investeras i modeller och att dessa investeringar fortsätter år efter år. Varför skulle detta fortsätta om det vore meningslöst?
3. Många fonder och enskilda investerare överavkastar bevisligen under långa perioder.

Jag har haft kurser och föreläsningar i aktiekunskap och en modell som kom upp såg på papperet "vass" ut och användes inom finansen.Då jag började räkna på den så upptäckte jag att den inte fungerade vid alla tänkta antaganden.(Från början var det en deltagare som räknat och jag var tvungen att kontrollera det).

Det visade sig att formeln var framtagen i slutet på 30-talet och användes då främst till att räkna på obligationer....

Jag tycker du ska testa din tes med dina riktiga pengar i 2-3år framåt.Sedan startar du en aktiefond och försöker dra in sparare.Efter några år skriver du en bok i ämnet.

Eller så skriver du en bok innan du öppnat fondfirma och håller sedan kurser och föredrag.
Citera
2014-09-06, 14:11
Medlem
Om den nu är så bra, varför skulle man sälja den? Låter ju otroligt dumt...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in