2014-08-30, 09:22
Medlem
Jag har en bekant som jobbar på Anticimex och han berättade att de hade fått frågan innan nomor att vara med i det här programmet.De gick så långt som till casting och allt var i princip klart.Dock hade Anticimex invändningar på hur det skulle läggas upp och de gillade inte namnet "råttjägarna".För Anticimex ville att det skulle kännas mer seriöst och var nog rädda för en freakshow.Det slutade med att Anticimex hoppade av och då produktionsbolaget absolut ändå ville köra sin ide gick de till nomor.Anticimex är ganska vana att framträda i media och det kan man inte säga att nomor är.Jag tror att de gick i fällan och spelade över totalt.Jag frågade min bekant vad han tyckte om programmet och han tyckte det var pinsamt att se och då inte bara för att det råkade vara nomor som ska vara deras konkurrent.För en lekman så ser man inte de fel de gjorde så han menade att i den synpunkten var nog programmet ok.Det som var galet var nog mer hur de sanerade;ingen mask då de sanerade bin och sen kliva runt i strumpor??!!Vi kackerlacksaneringen så gick råttmannen loss rejält i köket och gjorde en helt galen sanering som ingen normalt gör.Sen att lägga sig på golvet för att bespruta under köksbordet var helt galet enligt min bekant.Han berättade att vid en kackerlackssanering så är det helt galet att använda spray som då bara sprider runt kackerlackor.De använder en gel och sen fällor.Det räcker.Han reagerade på att det var så unga och oerfarna tekniker,de har yngre på Anticimex också men det tar många år att bli en erfaren och duktig tekniker så kompetensen verkar vara sisådär.
Nomor är tydligen ett bolag som vill vara som Anticimex och de nappar på allt som är nytt utan att kritiskt granska det.Jag tror de såg sin chans att få glänsa lite i rampljuset.
Citera
2014-08-31, 09:42
Medlem
Men hur kan blondinerna INTE ha skyddsmask av något slag när de sprutar bekämpningsmedel i slutna utrymmen? Kan omöjligen vara helt ofarligt, få se om 20 år hur många cancersvulster de har...
Citera
2014-08-31, 10:13
Medlem
Ja,det är lite märkligt och med tanke på att de medverkar i tv.Grejen är att det är inte bara att ut och spruta hur som helst.Du måste känna till de skyddsåtgärder som krävs.Sen stod ju kunden bakom ryggen på han som sprutade i lägenheten.Såg väldigt märkligt ut.
Citera
2014-08-31, 10:14
Medlem
Märkligt
Citera
2014-09-01, 09:49
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yea
Jag har en bekant som jobbar på Anticimex och han berättade att de hade fått frågan innan nomor att vara med i det här programmet.De gick så långt som till casting och allt var i princip klart.Dock hade Anticimex invändningar på hur det skulle läggas upp och de gillade inte namnet "råttjägarna".För Anticimex ville att det skulle kännas mer seriöst och var nog rädda för en freakshow.Det slutade med att Anticimex hoppade av och då produktionsbolaget absolut ändå ville köra sin ide gick de till nomor.Anticimex är ganska vana att framträda i media och det kan man inte säga att nomor är.Jag tror att de gick i fällan och spelade över totalt.Jag frågade min bekant vad han tyckte om programmet och han tyckte det var pinsamt att se och då inte bara för att det råkade vara nomor som ska vara deras konkurrent.För en lekman så ser man inte de fel de gjorde så han menade att i den synpunkten var nog programmet ok.Det som var galet var nog mer hur de sanerade;ingen mask då de sanerade bin och sen kliva runt i strumpor??!!Vi kackerlacksaneringen så gick råttmannen loss rejält i köket och gjorde en helt galen sanering som ingen normalt gör.Sen att lägga sig på golvet för att bespruta under köksbordet var helt galet enligt min bekant.Han berättade att vid en kackerlackssanering så är det helt galet att använda spray som då bara sprider runt kackerlackor.De använder en gel och sen fällor.Det räcker.Han reagerade på att det var så unga och oerfarna tekniker,de har yngre på Anticimex också men det tar många år att bli en erfaren och duktig tekniker så kompetensen verkar vara sisådär.
Nomor är tydligen ett bolag som vill vara som Anticimex och de nappar på allt som är nytt utan att kritiskt granska det.Jag tror de såg sin chans att få glänsa lite i rampljuset.

tja, Anticimex gör ju husbesikningar och där är det många stolpskott som jobbar, förhoppningsvis är det bättre inom skadedjur, men ovanstående ger jag inte mycket för...

nåt som är bra är att Anticimex har uppgifter om sina medel på hemsidan om man skulle få några symptom typ, det verkar nomor sakna?
Citera
2014-09-01, 16:08
Medlem
Den delen har jag ingen koll på.Jag vet bara hur min kompis jobbar och de är jäkligt duktiga.De har säker stolpskott där med men de från notor var lite lustiga.Det var lite kul för vi snackade om det här idag och det var en artikel i Södertälje tidning om en arg hyresgäst som inte blivit av med sina kackerlackor.Det är tydligen samma adress som de filmar på i programmet
Citera
2014-09-01, 20:43
Medlem
Enydrions avatar
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.25...a-ar-overallt-

har visst varit fyra saneringar hittills...
Citera
2014-09-01, 22:27
Medlem
Ja,du ser.Det är där de filmat och som du såg så gick de loss med spray ganska rejält.Det sprider kackerlackor.Nu har jag kollat med min kompis och han berättade att de hade avtal med den fastighetsägaren tidigare och nomor fick avtalet vid årsskiftet pga av upphandling.Täljebostäder ville ha kvar Anticimex och fick ha det genom nått slags kryphål men vid årsskiftet fick de ta över.
Citera
2014-09-02, 12:39
Medlem
Det ser inte särskilt hälsosamt ut, att göra på det viset i tv är ju helt absurt.
Senast redigerad av Rekat 2014-09-02 kl. 12:41.
Citera
2014-09-03, 20:11
Medlem
irrblosss avatar
Huh vilken lillgammal överklassunge. "Min mammas barndom faller samman" eller vad hon sa...
Citera
2014-09-03, 20:29
Medlem
Haveaorgys avatar
Kvällens avsnitt har man längtat efter!!! mohahah äckliga kryp, råttor!! bästa underhållningen fyfaaan
Citera
2014-09-03, 20:58
Medlem
irrblosss avatar
Haha, Mats är ju för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in