Jag har en bekant som jobbar på Anticimex och han berättade att de hade fått frågan innan nomor att vara med i det här programmet.De gick så långt som till casting och allt var i princip klart.Dock hade Anticimex invändningar på hur det skulle läggas upp och de gillade inte namnet "råttjägarna".För Anticimex ville att det skulle kännas mer seriöst och var nog rädda för en freakshow.Det slutade med att Anticimex hoppade av och då produktionsbolaget absolut ändå ville köra sin ide gick de till nomor.Anticimex är ganska vana att framträda i media och det kan man inte säga att nomor är.Jag tror att de gick i fällan och spelade över totalt.Jag frågade min bekant vad han tyckte om programmet och han tyckte det var pinsamt att se och då inte bara för att det råkade vara nomor som ska vara deras konkurrent.För en lekman så ser man inte de fel de gjorde så han menade att i den synpunkten var nog programmet ok.Det som var galet var nog mer hur de sanerade;ingen mask då de sanerade bin och sen kliva runt i strumpor??!!Vi kackerlacksaneringen så gick råttmannen loss rejält i köket och gjorde en helt galen sanering som ingen normalt gör.Sen att lägga sig på golvet för att bespruta under köksbordet var helt galet enligt min bekant.Han berättade att vid en kackerlackssanering så är det helt galet att använda spray som då bara sprider runt kackerlackor.De använder en gel och sen fällor.Det räcker.Han reagerade på att det var så unga och oerfarna tekniker,de har yngre på Anticimex också men det tar många år att bli en erfaren och duktig tekniker så kompetensen verkar vara sisådär.
Nomor är tydligen ett bolag som vill vara som Anticimex och de nappar på allt som är nytt utan att kritiskt granska det.Jag tror de såg sin chans att få glänsa lite i rampljuset.
Nomor är tydligen ett bolag som vill vara som Anticimex och de nappar på allt som är nytt utan att kritiskt granska det.Jag tror de såg sin chans att få glänsa lite i rampljuset.