Citat:
Ursprungligen postat av
Mafiosos
Hej, känner att jag måste skriva av mig. Det hela började smått efter jag slutade gymnasiet. Paniken kring "vad jag ska bli" vad man ska plugga, var, när hur.
Har gått två år sen jag slutade gymnasiet, har testat olika jobb, varit arbetslös en period och även pluggat högskola någon månad på annan ort. Fel utbildning, dock bra kompisar.
Har sedan mer än ett halvår gymmat hårt, jobbat hårt och till en början skltt kosten hårt. Slutade med kaffe, socker, godis, snacks efter att ha varit en trogen användare. Obs var tunnare när jag åt skit osv.
Iallafall har tappat aptit, vikt ca 10 kilo sedan 4 månader sen. Tappat ork, lust, motivation. Blivit mer rastlös, ångestfylld och stressad än mer över framtiden och jobb/studier eller om jag ska resa.
Bor hemma på samma plats där jag alltid bott och känner att jag måste göra något, sticka iväg, plugga eller jobba eller resa utomlands. Men kan inte bestämma mig, tar alla val för serilst och är rädd att förlora tid. 20 år gammal.
Kanske borde jag byta stad och jobba ett år till. Sen plugga när jag vet vad och var? Eller resa utomlands/jobba utomlands/flytta utomlands. Ja har tröttnat på min hemkommun och vill göra något. Känner rastlöshet och oro, ångest över allt detta.
Vet inte vad jag ska göra, har jag depression, ångest?
Kan denna ångest och rädsla uppkommit i och med att du har tränat så pass hårt och avstått ifrån alla dessa frestelser, men samtidigt inte åstadkommit något annat än kanske någorlunda mer muskulös kropp, vilket får dig att känna dig otillräcklig och förvirrad inför framtiden?
Det är så ofta nu för tiden att personer satsar JÄRNET på gymmet och kör och kör men hela poängen med gymmet ska vara en komplement till det riktiga livet för att hjälpa hålla ens kropp fysiskt aktiv, såvida du inte är en bodybuilder. Och därför får dem flesta ångest. Vad jag tror.
EDIT: Sen har jag också tänkt på att vi i Sverige, dem flesta iallafall, saknar religion i våra liv, det som funnits så länge och det som alltid varit som stöd till människan, i alla tider, och när saker varit som värst, men vi i Sverige tror mer på Atheism, så om man tar bort religion ur sitt liv, vad blir då kvar? Man måste förstå att när man inte längre tror på Gud (meningen med världen och vägledning) vad ersätter man det med? Big bang teori och att allting är en slump och saknar mening? Jo men så är det nog. Vad kan man mer ersätta det med, materialism, absolut. Pengar, karriär, familj, kärlek. Men man måste komma ihåg att detta är ingenting som kommer på en gång, inte samma sak som att ta upp en bibel, och känna att här, här är just vad som är meningen, allt står skrivet här.
Något att tänka på kanske..