• 1
  • 2
2005-09-03, 16:12
Medlem
volvo 240s avatar
Denna underbara uppfinning, finns inget som slår en god baugett

Till frågan, vad vill ni helst ha i eran "statoilbaugett" Hitta inte på en massa nu utan av dom som faktiskt finns att köpa

Tråkig som jag är är räkor och ägg en av mina stora favoriter. Gärna med nån god sås eller vad man ska kalla det i

Generellt gillar jag alla som har nån god röra i.
Citera
2005-09-03, 16:18
Medlem
FetFulElaks avatar
Vadå? Måste det vara Statoilmodellen? Här i stan finns massa "Baguetterior" och där finns ju LITE större utbud s.a.s. Mina favoriter är:

*kebabkött och sås
*kyckling och currysås
*pannbiff med ägg

Dessa tre varvas efter tycke och humör. Och gott är det..
Citera
2005-09-03, 16:26
Medlem
volvo 240s avatar
Haha nej måste inte va från statoil
Men det ska inte va nåt gjort av nån kock eller så.
Och det kan ju va lite svårt för oss andra att gå till dina baugetterior. Statoil och liknande baugetter finns ju överallt typ
Citera
2005-09-03, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Haha nej måste inte va från statoil
Men det ska inte va nåt gjort av nån kock eller så.
Och det kan ju va lite svårt för oss andra att gå till dina baugetterior. Statoil och liknande baugetter finns ju överallt typ

vadå e inte dom på staotil gjorda av kockar ? vem har gjort dom då haha nedå men jag gillar med kötbullar i =)
Citera
2005-09-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lauren
vadå e inte dom på staotil gjorda av kockar ? vem har gjort dom då haha nedå men jag gillar med kötbullar i =)

Du lauren, jag tror ärligt talat inte att Statoil någonsin har haft en utbildad kock i sin personal och med den policyn dom för närvarande har så kommer det inte att finnas nån kock de närmsta åren.

Jag tror eller nästan vet att varje Statoilmack köper sina baguetter, dubbelmackor, frukostfrallor från nån lokal säljare som inte lägger så stor vikt vid hur det smakar mer än att det för den korta stunden kunden köper baggen skall smaka gott! Jovisst smakar det gott när man har tankat färdigt och skall vidare och så ser man den där lockande dubbelmackan (smörgås) och så klipper man en sån i farten. Gott gott gott, men farligt farligt farligt, men Statoil skiter väl i det eller?
Citera
2005-09-03, 20:03
Medlem
bjäbb bjäbbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
dubbelmackan (smörgås)

Vilken TUR att du förtydligade vad för slags dubbelmacka du menade.
Citera
2005-09-03, 20:07
Medlem
Queen Ls avatar
Gör oftast egen röra att fylla med:Strimlad rostbiff,rödlök,paprika,svartpeppar och binder ihop det med smarrig creme fraish(inget jävla light).
Citera
2005-09-03, 20:07
Medlem
Hurkels avatar
Köttbullsmacka
Citera
2005-09-03, 20:30
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken2
Du lauren, jag tror ärligt talat inte att Statoil någonsin har haft en utbildad kock i sin personal och med den policyn dom för närvarande har så kommer det inte att finnas nån kock de närmsta åren.

Jag tror eller nästan vet att varje Statoilmack köper sina baguetter, dubbelmackor, frukostfrallor från nån lokal säljare som inte lägger så stor vikt vid hur det smakar mer än att det för den korta stunden kunden köper baggen skall smaka gott! Jovisst smakar det gott när man har tankat färdigt och skall vidare och så ser man den där lockande dubbelmackan (smörgås) och så klipper man en sån i farten. Gott gott gott, men farligt farligt farligt, men Statoil skiter väl i det eller?
Haha pojken vilken tur att du inte förstår ironi.
Personligen så vill jag ha min baguette med min egna tonfiskröra.
Citera
2005-09-03, 21:52
Medlem
Bråkmakarns avatar
Smör, ost, skina och röd paprika. Gott.

Men även räkröra, ägg och röd paprika funkar.

Kuriosa: Jag har jobbat på ett ställe där vi bland annat tillverkade baguetter till ica-affärer o.dyl. Jag arbetade på lagret. Jävlar vilka mackor vi tillverkade till oss själva när chefen inte var där
Citera
2005-09-03, 21:58
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurkel
Köttbullsmacka
...och rödbetssallad. En riktigt dunka-plåt-i-amazon klassiker!

/perris
Citera
2005-09-04, 00:24
Medlem
Truxas avatar
Västkustsallad!!! Eller vad som helt som inte bara är skinka och ost.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in