2014-08-26, 15:18
Medlem
Hej,

Jag är intresserad av att köpa bostad i Spanien och undrar om någon vet hur lånet brukar se ut om man skulle belåna bostaden i just Spanien, tänker främst på hur räntor, kontantinsatser, amortering osv ser ut där.
Min tanke var först att låna pengar från Sverige för att köpa utomlands men de flesta bankerna kräver att bostaden finns i Sverige.

Tacksam för hjälp
Citera
2014-08-29, 10:58
Medlem
knut_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villareal11
Hej,

Jag är intresserad av att köpa bostad i Spanien och undrar om någon vet hur lånet brukar se ut om man skulle belåna bostaden i just Spanien, tänker främst på hur räntor, kontantinsatser, amortering osv ser ut där.
Min tanke var först att låna pengar från Sverige för att köpa utomlands men de flesta bankerna kräver att bostaden finns i Sverige.

Tacksam för hjälp

Vet inte om man får länka till andra forum här, men googla spanienforum och registrera dig där. Fyllig information om det du undrar och mycket, mycket mer. Dessutom många hjälpsamma som brukar svara om man undrar något ytterliggare.
Och förresten, låna i svenska kronor för att köpa något som värderas i euro kan säkert vara sund spekulation idag, men spekulation är det. Säkrare och, som du märkt, lättare att låna i euro för att köpa något som värderas i euro.
Citera
2014-08-29, 16:13
Medlem
joeskos avatar
Om du har bostad i Sverige kan du kolla på alternativ kring att belåna din nuvarande bostad för att betala den i Spanien. Inga problem så vitt jag vet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in