2016-02-02, 19:23
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Han är ursprungligen från Norge, han är även med i Debatt 2009 och diskuterar "Islamofobi" han är redan där väldigt religiös.
Norsk och svensk är för mig samma sak Har du länk till debatten?

Edit: Hittade klippet själv
https://www.youtube.com/watch?v=9qhYFe0deTo&t=2m38s
Senast redigerad av DaddyD2 2016-02-02 kl. 19:28.
Citera
2016-02-02, 19:32
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
OK... Så vem var då "Lisa" innan hon blev "Lisa", kunde ju vara intressant om hon plötsligt skulle välja att komma "hem" igen ?
Jag känner en kompis som gick samma gymnasium som henne. Helt vanlig tjej på den tiden enligt min källa.
Citera
2016-02-02, 19:47
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Norsk och svensk är för mig samma sak Har du länk till debatten?

Edit: Hittade klippet själv
https://www.youtube.com/watch?v=9qhYFe0deTo&t=2m38s
Haha jo samma här men ville ba påpeka att han var norrman :P han är dock uppvuxen i Göteborg!
Citera
2016-02-02, 20:08
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Jag känner en kompis som gick samma gymnasium som henne. Helt vanlig tjej på den tiden enligt min källa.
Kan du kolla med din källa om denne Lisa har en bror som är ett par år äldre än henne?
Citera
2016-02-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Nej!
Han har 2 barn: Christoffer, 31, Elin, 23.

(Inlägg nummer 2000! En milstolpe i FB-livet)
Man kan ju vara släkt med någon och ha samma efternamn utan att vars barn till någon
Citera
2016-02-02, 20:41
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Kan du kolla med din källa om denne Lisa har en bror som är ett par år äldre än henne?
Du menar en kille vars namn börjar på M?
Citera
2016-02-02, 20:45
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Du menar en kille vars namn börjar på M?
Nej, O***r heter den jag tänker på.
Citera
2016-02-02, 23:06
Medlem
valleros avatar
Fascinerande med denna Lisa Treutiger. Hur i helvete kan man hjärntvättas så? Förmodligen är hon totalt blåst i skallen men det måste även ligga något mer bakom.
Och en familj som är knäpptyst. Något är skumt.
Citera
2016-02-02, 23:10
Medlem
Midnightcamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Fascinerande med denna Lisa Treutiger. Hur i helvete kan man hjärntvättas så? Förmodligen är hon totalt blåst i skallen men det måste även ligga något mer bakom.
Och en familj som är knäpptyst. Något är skumt.

Jag tänker att dom kanske är tysta för att dom skäms oerhört mycket, det är nog svårt att sätta sig in i situationen.

Jag förstår verkligen inte hur det kan bli som i Lisas fall, jag skulle så gärna vilja göra ett besök i deras huvuden och bara se vilka tankar det är som snurrar när dom tar dom här besluten, det är så ofattbart, speciellt eftersom hon inte hade några som helst connections till islam sedan innan.

What's in it? För något måste det vara, bekräftelse? Att känna sig speciell/annorlunda? Jag undrar verkligen.
Citera
2016-02-02, 23:25
Medlem
Kan vara så att hon har kontakt med sin familj. Och de vill inte uttala sig för att riskera hennes säkerhet där ner, möjligtvis vill hon hem. Vem vet. Men kan likväl vara skam som du säger.

Ibland vädjar familjemedlemmar i media i hopp om att deras nära där nere ska se det och kan ändra uppfattning, när de inte kan få kontakt med dem på något annat vis. Så det kan va så att hennes familj kanske har kontakt med henne.
Citera
2016-02-02, 23:37
Medlem
BaraBiffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Nej, O***r heter den jag tänker på.
Källan vet inte men jag ska söka lite mer, hon borde ju ha något syskon.
Citera
2016-02-03, 00:19
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midnightcami
Jag tänker att dom kanske är tysta för att dom skäms oerhört mycket, det är nog svårt att sätta sig in i situationen.

Jag förstår verkligen inte hur det kan bli som i Lisas fall, jag skulle så gärna vilja göra ett besök i deras huvuden och bara se vilka tankar det är som snurrar när dom tar dom här besluten, det är så ofattbart, speciellt eftersom hon inte hade några som helst connections till islam sedan innan.

What's in it? För något måste det vara, bekräftelse? Att känna sig speciell/annorlunda? Jag undrar verkligen.
Stod om jag inte är helt ute å cyklar att hon var väldigt duktig i religionskunskap och att hon var intresserad av islam men mer än så verkade det väl inte vara. Hennes pojkvän var ju inte speciellt religiös från början måste eskalerat något jävulskt. Tror det är något gravt fel i huvudet asså. En svensk tjej från en Svensson familj går och blir helt jävla besatt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in