2014-08-25, 16:27
Medlem
Har en gammal Desktop som jag tänkte nyttja för att kolla på film på platt TV:n. Har kopplat via VGA kabel och bilden dyker upp, dator startar som den skall, fläkten startar, pipet kommer, men när windows laddar/laddat så krashar allt och den startar om. Varför? Kan det ha med att jag kopplat in TVn istället? (brukade ha tillhörande skärm) Vad kan jag göra?
Citera
2014-08-25, 17:35
Medlem
Strychnos avatar
Det är omöjligt för någon att veta överhuvudtaget!
För att kunna felsöka problemet krävs information.
Citera
2014-08-25, 19:41
Medlem
Det underlättar också om vi visste vad du gjorde / hände tidigare när datorn fortfarande funkade hela vägen in i Windows.

Just nu låter det som att något i Windows har nog blivit korrupt, buggar osv. Det finns oändligt mycket där. Bäst är att installera om allt och det är enda sättet att utesluta att felet är där.
Citera
2014-08-25, 20:17
Medlem
Gammal desktop........en vild gissning är att den är full utav damm......som i sin tur gör att det kyls dåligt och att cpu:n kommer upp i max temp som i sin tur stänger ner allt. Har blåst ur ett 50:tal datorer med samma symptom och simsalabim så fungerar det som vanligt. Öppna och gör en riktig urblåsning utav allt. Var noga med flänsarna till cpu:n.

Använd tryckluft och inte dammsugaren.
Citera
2014-08-30, 08:31
Medlem
OK, förstår att det kan va svårt att säga var felet ligger, men det kan i alla fall inte ha med skärmen och göra eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in