2014-08-25, 16:27
Medlem
Har en gammal Desktop som jag tnkte nyttja fr att kolla p film p platt TV:n. Har kopplat via VGA kabel och bilden dyker upp, dator startar som den skall, flkten startar, pipet kommer, men nr windows laddar/laddat s krashar allt och den startar om. Varfr? Kan det ha med att jag kopplat in TVn istllet? (brukade ha tillhrande skrm) Vad kan jag gra?
Citera
2014-08-25, 17:35
Medlem
Strychnos avatar
Det r omjligt fr ngon att veta verhuvudtaget!
Fr att kunna felska problemet krvs information.
Citera
2014-08-25, 19:41
Medlem
Det underlttar ocks om vi visste vad du gjorde / hnde tidigare nr datorn fortfarande funkade hela vgen in i Windows.

Just nu lter det som att ngot i Windows har nog blivit korrupt, buggar osv. Det finns ondligt mycket dr. Bst r att installera om allt och det r enda sttet att utesluta att felet r dr.
Citera
2014-08-25, 20:17
Medlem
Gammal desktop........en vild gissning r att den r full utav damm......som i sin tur gr att det kyls dligt och att cpu:n kommer upp i max temp som i sin tur stnger ner allt. Har blst ur ett 50:tal datorer med samma symptom och simsalabim s fungerar det som vanligt. ppna och gr en riktig urblsning utav allt. Var noga med flnsarna till cpu:n.

Anvnd tryckluft och inte dammsugaren.
Citera
2014-08-30, 08:31
Medlem
OK, frstr att det kan va svrt att sga var felet ligger, men det kan i alla fall inte ha med skrmen och gra eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in