• 1
  • 2
2014-08-25, 20:25
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jotun
Nej, så gick det inte till.
Armen amputerades i stort sett av maskinen direkt. Det är så pass mycket tryck i låskraften att kött och ben inte hindrar maskinen från att stänga. Det doserades aldrig metall och kolven slog aldrig som tur var. Kollegor sprang dit och drog om det som var kvar av armen med buntband.

Tack för svaret. Är det ett del av arbetsmomentet att sträcka sig efter gjutdelen?
Citera
2014-08-25, 20:32
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Tack för svaret. Är det ett del av arbetsmomentet att sträcka sig efter gjutdelen?

Av hänsyn till de inblandade så vill jag inte riktigt gå in på hur det gick till i detalj. Vi kan kort konstatera bara att något inte gick till som det skulle och att han blev av med handen och halva underarmen pga detta. Han har blivit opererad men ska opereras ytterligare.
Citera
2014-08-25, 20:39
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Av hänsyn till de inblandade så vill jag inte riktigt gå in på hur det gick till i detalj. Vi kan kort konstatera bara att något inte gick till som det skulle och att han blev av med handen och halva underarmen pga detta. Han har blivit opererad men ska opereras ytterligare.

Ok

Så för oss andra, så blir det en historia om locket på och om två-tre år så kanske det blir utrett som en arbetsskadeolycka. Något som får mig att undra över vilka sorts personer arbetsmiljöåklagare är om dom jobbar kvar där.
Citera
2014-08-25, 20:47
Medlem
Jotuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugrekorder
Ok

Så för oss andra, så blir det en historia om locket på och om två-tre år så kanske det blir utrett som en arbetsskadeolycka. Något som får mig att undra över vilka sorts personer arbetsmiljöåklagare är om dom jobbar kvar där.

Du får tolka det som du vill, men jag har knappast några skyldigheter att sitta här och skriva ut ett detaljerat händelseförlopp för okända. Jag kom in och dementerade din spekulation, men lite respekt för mina arbetskamrater sen många år tillbaka har jag, och just nu mår ingen på företaget speciellt bra och vi har stängt ner verksamheten temporärt för att kunna bearbeta det här på ett bra sätt.
Citera
2014-08-25, 21:01
Medlem
flugrekorders avatar
Citat:
Du får tolka det som du vill, men jag har knappast några skyldigheter att sitta här och skriva ut ett detaljerat händelseförlopp för okända. Jag kom in och dementerade din spekulation, men lite respekt för mina arbetskamrater sen många år tillbaka har jag, och just nu mår ingen på företaget speciellt bra och vi har stängt ner verksamheten temporärt för att kunna bearbeta det här på ett bra sätt.

Nej nej nej. För det första vill jag tacka dig. Men jag vill gärna att du ser det från mitt perspektiv. -Jag arbetar inte som ni andra, jag har min gilla gång här i livet. Av det kan man härleda att andra inte anställer mig och vad som återstår är att försöka förstå mig på er andra. Det var från det perspektivet det var sagt.

Så med det sagt tack för ditt dementerande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in