Har läst mycket om detta fenomen. Det gäller alltså de plantagerna runtom i världen med antennliknande metallstolpar som sänder ut mikrovågor upp i atmosfären för att påverka bland annat vädret. Vill gärna höra era tankar kring detta.
Det jag vet, är att det från början var ett experiment samt forskning kring väder, som den officiella informationen också lyder, men detta plantage köptes upp av USA's militär när de såg potentialen till att använda detta i andra syften. Bland annat sägs det kunna orsaka jordbävningar, översvämningar, torka, påverka hur människan mår samt vara orsaken bakom jordbävningen i HAITI, KINA samt översvämningen i New Orleans möjligen. Orsaken till denna jordbävning säga vara utpressning mot Kina för att de vägrar låta Usa styra dem. Amerikansk politik ska ha hotat Kina, som inte böjde sig och därmed skedde jordbävningen.
Mycket ligger bakom detta "projekt" som startades 1983. Vi har väl alla märkt vid detta laget hur underligt vädret blivit sen i slutet av 80-talet?
Senast redigerad av Xana 2010-01-30 kl. 02:28.
Har läst mycket om detta fenomen. Det gäller alltså de plantagerna runtom i världen med antennliknande metallstolpar som sänder ut mikrovågor upp i atmosfären för att påverka bland annat vädret. Vill gärna höra era tankar kring detta.
Det jag vet, är att det från början var ett experiment samt forskning kring väder, som den officiella informationen också lyder, men detta plantage köptes upp av USA's militär när de såg potentialen till att använda detta i andra syften. Bland annat sägs det kunna orsaka jordbävningar, översvämningar, torka, påverka hur människan mår samt vara orsaken bakom jordbävningen i HAITI, KINA samt översvämningen i New Orleans möjligen. Orsaken till denna jordbävning säga vara utpressning mot Kina för att de vägrar låta Usa styra dem. Amerikansk politik ska ha hotat Kina, som inte böjde sig och därmed skedde jordbävningen.
Mycket ligger bakom detta "projekt" som startades 1983. Vi har väl alla märkt vid detta laget hur underligt vädret blivit sen i slutet av 80-talet?
Ledande fråga samt post hoc, ergo propter hoc i hela tråden... Liksom statistik på jordbävningar, bitte. Icke falsifierbart svammel imponerar ej.
Du vet vad alltså att den har en kapacitet på 1200MW men du vet inte vad syftet är med anläggningen?
Men snälla, gör du dig dum med flit eller?
Om du inte är helt bakom flötet så vet du att HAARP står för High Frequency Active Auroral Research Program.
Således så beskriver tillåmed förkortningen syftet.
edit: varsågod
Citat:
2 Antennas give a broad beam
4 Antennas give a narrower beam
with more power in the forward
direction and less power in all
other directions.
Effective Radiated Power = Radiated power ï‚´ Antenna gain
At Heating: 300 MW = 1.1 MW ï‚´ 270 for low gain antennas 1.2 GW = 1200 MW = 1.1 MW ï‚´ 1100 for high gain antenna
Beam forming
Just det här med att Norge har en anläggning har oroat mig då man sett eller SER nästan dagligen knepiga saker med vädret. Var kan man se bilder av vilken typ av anläggning de har däröver?
Läste nånstans att ryska forskare skyllde på USA och Norge för det kalla och extrema vädret vi haft dom senaste två månaderna. Dom menar att deras lilla "experiment" med HAARP-anläggningen i norge, i början på december, punkterade termosfären, alltså det yttersta skiktet av atmosfären.
Jag tror nog jag håller mig till raketuppskjutningsteorin, men det skulle inte förvåna mig om detta var sant.