2012-07-01, 22:25
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summer2012
Hur drog du den slutsatsen? Jag berättade bara vem som är TPTB.

Deras planer är flera tusen år gamla. Det är dock en annan historia och är fullkomligt OT.

Så du menar att de för tusentals år sedan kom fram till att de skulle avvakta tills befolkningen nått flera miljarder, och sedan börja döda människor? Eller blev de helt tagna på sängen när befolkningen började öka?
Citera
2012-07-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
.

Citat:
Du tycks missa det viktiga. EM-strålning på längre våglängder än IR (dvs. radio) leder till inducerade strömmar i konduktiva material, elektronoscillationer (som i metaller). Att det överhuvudtaget går att sända den strålningen medelst antenner innebär att strålningen även inducerar strömmar i konduktiva föremål (som mottagarantenner...), dvs. det omvända.
Om HAARP-antennen gett upphov till strålningen så kommer en antenn kunna plocka upp den. Det är f.ö. precis vad dylika anläggningar gör, då man bl.a. har mottagare som mäter upp ekon och så.

Dessa vågor som orsakar bränder har inte denna effekt i metaller.

Citat:
Strålningen är allt annat än "osynlig". Att jämföra det med att vi inte kan se infrarött är helt uppåt väggarna, det är snarare som så att du föreslår att synligt ljus inte skulle synas (????).
Nej det föreslår jag inte. Men vi kan bara se en bråkdel av allt ljus, men bara för att vi inte kan se det betyder ju inte det att det inte finns.
Och att jämföra ljus med radiovågor är inte långsökt.

Citat:
Dessa satelliter du talar om skulle behöva vara mycket speciella för att kunna utföra det du tillskriver dem, jag tycker det låter oerhört mer eller mindre fysiskt orimligt. Hur skulle de palla den här magnifika dödsstrålen själva? Dessutom är satelliter oerhört lätta att spåra, uppskjutningar kan inte hållas hemliga och arrangemanget skulle bara funka om satelliten befann sig ovanför Alaska. Detta skulle utöka LOS ganska markant men fortfarande omöjliggöra sändning runt Jorden och det skulle begränsa sändningstillfällena rejält, förutom det då att signalen fortfarande inte skulle kunna hållas ens det minsta hemlig på de amplituder som föreslås.

Hemlig forskning är minst 20 år i framtiden. Jämfört med den forskning som är officiell. Självklart kan ingen "vanlig" människa förstå teknik som skulle kunna vara 20 år in i framtiden eller längre.
Mycket teknologi blir aldrig officiell så mkt har vi ingen aning om att det ens finns.

Citat:
Fast "elallergi" är ju en psykosomatisk sjukdom. Däremot kan man känna av kraftfull strålning på radiovåglängder, t.ex. via dielektrisk uppvärmning (tänk mikrovågsugn). Allt hänger på hur strålningen interagerar med materia.

Är det bevisat att det är en psykosomatisk sjukdom?

Citat:
Kommunikationsforskningen som utförs med HAARP och liknande anläggningar världen över och som har militära förtecken är ej offentlig utan snarare väldigt hysch-hysch (konstigt vore väl annars). Däremot används anläggningarna även till annat (t.ex. forskning kring jonosfären så klart) och där publicerar man mycket.

Citat:
OK, så satelliterna har med andra ord ohyggligt stora paraboler, eller?. Det förenklar saken, då syns de extra väl både på radar och rent visuellt. Vi har bärfarkoster att tänka på också, knappast anonymt att skjuta upp något maffigt. Vem blir först med att spåra dem? Det skulle ju onekligen underlätta för konspirationsteorierna om något som helst tangibelt fanns att gå på, istället för "tänk om" och "jag orkar inte sätta mig in i EM-fysik".

Inte ens den topphemliga X-37:an sköts upp obemärkt. Ingen utomstående vet (möjligen undantaget utländska underrättelsetjänster) vad den hållt på med där uppe men uppskjutningen var omöjlig att dölja och farkosten spårades dessutom mycket enkelt av amatörer världen över.

Dom har en hel del tricks upp i ärmen hur man sätter dessa satteliter i omlopp utan att dom märks.
Dels markerar man dom som tex en kommerciell sattelit, eller bara en helt vanlig "hemlig militärövning".
Det finns väldigt väldigt många satteliter och vem är det som sitter och undersöker varenda en och publicerar i media?
Ryssland? Nej knappast. TPTB är en multinationell entitet och det är ytterst svårt att sådant läcker ut till publiken.
Det som läcker ut är till 99% planerat.
Citera
2012-07-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Så du menar att de för tusentals år sedan kom fram till att de skulle avvakta tills befolkningen nått flera miljarder, och sedan börja döda människor? Eller blev de helt tagna på sängen när befolkningen började öka?

Detta är fullkomligt OT har inget med HAARP att göra.
Citera
2012-07-01, 23:08
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Detta är fullkomligt OT har inget med HAARP att göra.
Sluta slingra dig som alla foliehattar gör. Du kom med påståenden om "depopulation" och du klarar inte att svara på Parkers enkla och berättigade frågor. Patetiskt!
Citera
2012-07-01, 23:12
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Dessa vågor som orsakar bränder har inte denna effekt i metaller. [+en massa förvirrat standardsvammel]
Vad är det för vågor då? Vilken frekvens har de och hur kan de växelverka med materia för att starta bränder men inte inducera strömmar i metaller? Det är stor komik när paranoida dårar som du sitter och filosoferar om fysik som de inte begriper ett skvatt av. Det ska bli mycket roande att ta del av din (bort)förklaring
Citera
2012-07-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Sluta slingra dig som alla foliehattar gör. Du kom med påståenden om "depopulation" och du klarar inte att svara på Parkers enkla och berättigade frågor. Patetiskt!

Jag svarade honom i PM då jag inte vill gå OT. Det har inget med HAARP att göra.
Jag följer således forumets regler.
Och du ser hur tydligt som helst varför jag ens tog upp depopulation, att sedan diskutera själva ämnet kring depop är ju som sagt helt OT.

Patetiskt säger du? Nej.
Citera
2012-07-01, 23:26
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Jag svarade honom i PM då jag inte vill gå OT. Det har inget med HAARP att göra.
Jag följer således forumets regler.
Och du ser hur tydligt som helst varför jag ens tog upp depopulation, att sedan diskutera själva ämnet kring depop är ju som sagt helt OT.

Patetiskt säger du? Nej.
Depopulation är verkligen inte OT så posta du fritt vad du nu hade skrivit i PM. Det var du som sa att HAARP används för depopulation. Det duger inte att komma och påstå en massa galenskap och när man ombeds stödja sin tes skylla på att man liksom inte får lämna detta stöd.

Sluta slingra dig!
Citera
2012-07-01, 23:28
Medlem
Citat:
Vad är det för vågor då? Vilken frekvens har de och hur kan de växelverka med materia för att starta bränder men inte inducera strömmar i metaller? Det är stor komik när paranoida dårar som du sitter och filosoferar om fysik som de inte begriper ett skvatt av. Det ska bli mycket roande att ta del av din (bort)förklaring

Du har redan bestämt dig för vad du tror, och vad du tror att jag skall säga. Du är extremt nedlåtande och det första du sa till mig var att jag var patetisk.
Nu kallar du mig paranoid och en dåre.

Är det inbjudande till diskussion tycker du?

Vill du diskutera så kan du börja med att skippa din attityd och var artig åtminstone. Att göra påhopp som du gör helt utan anledning kommer du ingenvart med.

Däremot diskuterar jag gärna vidare med Ceph som oavsett vad han tycker om mig skippar hela trista attityden som såna som du har.

Du min vän, är den patetiska av oss. Inte jag.
Citera
2012-07-01, 23:29
Medlem
Citat:
Depopulation är verkligen inte OT så posta du fritt vad du nu hade skrivit i PM. Det var du som sa att HAARP används för depopulation. Det duger inte att komma och påstå en massa galenskap och när man ombeds stödja sin tes skylla på att man liksom inte får lämna detta stöd.

Sluta slingra dig!

Depopulation är i högsta grad OT i en tråd som handlar om HAARP.

Sen att HAARP används för bla just detta berättigar inte att diskutera ämnet Depopulation i en HAARP tråd. Eller du kan inte förstå detta?
Citera
2012-07-01, 23:34
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Depopulation är i högsta grad OT i en tråd som handlar om HAARP.

Sen att HAARP används för bla just detta berättigar inte att diskutera ämnet Depopulation i en HAARP tråd. Eller du kan inte förstå detta?
Det var då själva fan lustigt. Var det någon som kapade ditt konto och skrev det här inlägget alldeles nyligen då?:

Citat:
Äh, källor smällor... kan väl säga att det kom från Medvetandet? Eller nåt? Jag bara vet det helt enkelt. har inga källor ö.h.t.

Tja, om du vet något om HAARP så vet du att det teoretiskt är fullt möjligt att sätta eld på torr mark med hjälp av radiovågor i dom frekvenserna.
Bara det att man lyckades nu efter ett par år av experiement.

dock lyckades man med jordbävning/tsunami i Japan för några år sedan, och nu har man alltså lyckats sätta eld på saker. Som sagt, dom är uppfinningsrika när det gäller Depopulation!
Om du tycker att det var helt OT så kan du ju anmäla ditt eget inlägg och kanske få det bortplockat. Om du däremot vidhåller att HAARP används för detta ändamål så är du så god och belägger dina påståenden.
Citera
2012-07-01, 23:35
Medlem
Citat:
Det var då själva fan lustigt. Var det någon som kapade ditt konto och skrev det här inlägget alldeles nyligen då?:

Om du tycker att det var helt OT så kan du ju anmäla ditt eget inlägg och kanske få det bortplockat. Om du däremot vidhåller att HAARP används för detta ändamål så är du så god och belägger dina påståenden.

Mitt inlägg var inte OT. Det handlade om HAARP. Nu vill du diskutera Depopulation helt plötsligt. Bara för jag nämde det i ett helt relaterat inlägg om HAARP.

Du verkar vara trögfattad nu har jag sagt samma sak tre gånger.
Citera
2012-07-01, 23:39
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Du har redan bestämt dig för vad du tror, och vad du tror att jag skall säga. Du är extremt nedlåtande och det första du sa till mig var att jag var patetisk.
Nu kallar du mig paranoid och en dåre.

Är det inbjudande till diskussion tycker du?

Vill du diskutera så kan du börja med att skippa din attityd och var artig åtminstone. Att göra påhopp som du gör helt utan anledning kommer du ingenvart med.

Däremot diskuterar jag gärna vidare med Ceph som oavsett vad han tycker om mig skippar hela trista attityden som såna som du har.

Du min vän, är den patetiska av oss. Inte jag.
Det är helt enkelt paranoid dårskap att tro att HAARP används så som du beskriver det. Jag tycker man ska kalla företeelser för det de är, något annat är bara förvanskning av verkligheten.

Det är du som fantiserar ihop helt omöjliga mekanismer men du har ingenting att backa upp dina fantasier med. Och tro inte att du är unik. Det har kommit och gått otaliga som du i den här tråden. Ingen har haft något vettigare än du att komma med.

Kan du inte bara erkänna att du har fantiserat ihop allting och/eller låtit dig luras av skräckmånglande sajter? Du kan ju uppenbarligen inte reda ut hur något av det du sagt skulle fungera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in