2014-08-24, 11:02
Medlem
Men kattunge har lyckats bita av magsafe-sladden till min nya MBP. Såg att en ny kostar 749kr vilket jag inte är helt sugen att betala. Dock hittade jag en snubbe som säljer kablar för under 300kr på tradera. Kan det vara piratkopior? Ska man köpa en eller är det som att kasta bort 300 kr?
Citera
2014-08-24, 11:25
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PRMLSCRM
Men kattunge har lyckats bita av magsafe-sladden till min nya MBP. Såg att en ny kostar 749kr vilket jag inte är helt sugen att betala. Dock hittade jag en snubbe som säljer kablar för under 300kr på tradera. Kan det vara piratkopior? Ska man köpa en eller är det som att kasta bort 300 kr?

Tullvärdet på en Magsafe2-laddare är (eller iallafall var för ett par år sedan) 119kr så det är ju så att säga viss marginal på dem.

Den för 300kr är sannolikt en kopia dock, men det finns ju oöppnade original för 400, så varför chansa?
Citera
2014-08-24, 13:34
Medlem
Kolla på Ebay vetja, skulle kunna länka men mods tycks vara kinkiga när det gäller att länka till auktioner.
Senast redigerad av MickelMan 2014-08-24 kl. 13:37.
Citera
2014-08-24, 18:06
Medlem
whoops021s avatar
Kopiorna är värdelösa.
Citera
2014-08-24, 19:04
Medlem
Svantbobs avatar
Köpte en på itsajten, fungerar prima. Visserligen en Magsafe och inte version 2. Piratkopia javisst, men säkert tillverkad på samma ställe, ser exakt likadan ut förutom att det inte är något äpple på trafoklumpen.

http://www.itsajten.se/search.php?se...ring=magsafe+2
Citera
2014-08-25, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svantbob
Köpte en på itsajten, fungerar prima. Visserligen en Magsafe och inte version 2. Piratkopia javisst, men säkert tillverkad på samma ställe, ser exakt likadan ut förutom att det inte är något äpple på trafoklumpen.

http://www.itsajten.se/search.php?se...ring=magsafe+2

Problemet är att det kan vara stor skillnad invärtes på originalladdare och "piratladdare" och det har vanligt folk svårt att både se och förstå.

Det finns exempel med både förklaringar mätningar och bilder på olika laddare till mobiltelefoner, där man kan se att piratladdarna ofta är mer eller mindre skräp, även om de för användaren kan tyckas fungera lika bra som original. Med piratladdare finns risken att man skadar batteriet eller ännu värre apparaten eller sig själv. Och för mig är det inte värt de slantar man ev. sparar vid köpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in