2014-08-23, 23:29
Medlem
humanhabits avatar
Har en fråga som är jag skulle reda ut om detta är bedrägeri eller förskingring som skett.
Har tillgång till bokföring i Visma SPCS, men kan inte kontrollera verifikaten i papperform.

Det är fråga om en kinaimport där verifikatet från det misstänkta bedrägeriet ser ut som nedan, ändringarna är som märkta * är överstrykta, men texten är synlig med överstrykning i bokföringsprogrammet Visma SPCS och ändringen är gjord 2011-03-14, dvs nästan 4 månader i efterhand med ändringssignatur LS.

Dessvärre minst 5 stycken verifikatnummer A20, A30, A36, A45, A82 ser ut som nedan med överstrykningar och ändringarna är belopp som sänkts överstigandes 500.000kr, där dessa ändringar samtliga är gjorda samma dag nästan 4 månader i efterhand.

Den stora frågan är, är inte konto 1481 en bankbetalning till Kina, den kan väl aldrig ändras i efterhand, detta är ett solklart bedrägeri eller förskingring som skett mot mig????

Tacksam för svar från en bokföringskunnig som kan reda ut dessa ändringar i Visma SPCS.
Om detta verifikat ens kan vara korrekt bokfört och vad kan ha i så fall hänt?

Beloppet på nedan verifikat A20 som ändras är från 441093,05 till 346000,00 kr.
Kan jag ha blivit blåst på nära 100 lakan här?

Det är den 2011-02-28 gjort en "Överslagsinventering", verifikat A82 där varulager 375000kr (debet) får ett saldo 700000kr (debet), dvs en värdeökning av varulager med 375000kr??
Kan jag ha blivit blåst på ytterligare 375 lakan här?

Inkråmsöverlåtelseavtalet har en köpeskilling som är en lånerevers på varulager, ett varulager som säljaren dessvärre aldrig fick inventera själv där Lyson AB självständigt inventerat varulager och dessutom ensidigt konstruerat detta inkråmsöverlåtelseavtal och den som konstruerat själva avtalet har signaturen LS (Leif S). Därför frågeställningen blir mångsidig då en stämningsansökan om grovt ocker i samband med avtalsskrivning inte ligger långt borta och bedrägerierna med ändringar i verifikat skett efter inkråmsöverlåtelseavtalets datum.

Om jag fattat brottsbalk riktigt är det grovt brott då man använder bokföring i syfte att begå bedrägerier eller förskingring.

Kan inte Lyson AB revisor Kent Iveling som godkänt detta årsbokslut åka dit så det skriker om det då han godkänner bankbetalningar till Kinesisk leverantör där beloppen på verifikaten ändras i efterhand??

VISMA SPCS Lyson AB Verifikat A20 -----------------------------------------------------
Bokföringsdatum 2010-11-23

Konto Benämning (nedan text märkt * är överstryket text, dock syns texten)
* 4010 Inköp av material och varor - 441093,05 - Debet (Ändringssignatur LS 2011-03-14)
* 4081 Förskott till Kina - 441093,05 - Kredit (Ändringssignatur LS 2011-03-14)

Konto Benämning
8331 Valutakursvinster 767,65
1481 Förskott till Kina 767,65

Konto Benämning
4010 Inköp material och varor 346000,00 - Debet (Ändringssignatur LS 2011-03-14)
1481 Förskott till Kina 346000,00 - Kredit (Ändringsignatur LS 2011-03-14)
Senast redigerad av humanhabit 2014-08-24 kl. 00:26. Anledning: uppdaterad text
Citera
2014-08-24, 00:34
Medlem
humanhabits avatar
En länk till den berörda huvudboken från Lyson AB med överstrykningar av verifikat och överslagsinventering enligt nedan länk, det är just fin bokföring där man sänker inköpsvärden med över 500.000kr och samtidigt skriver upp värdet på varulager med 375000kr med överslagsinventering

http://www.pcnytt.se/Huvudbok_20100701_20110331.pdf

Kontoanalys av konto 1481 enligt nedan, vad som hänt med fakturorna som ändras.
Ska inte en faktura ha en kreditfaktura om något gått fel i fakturan och sedan det utfärdas en ny faktura? Man kan väl inte bara själv ändra belopp på fakturorna och sen föra in ändringarna i bokföringsprogrammet??

http://www.pcnytt.se/Kontoanalys_konto1481.pdf
Senast redigerad av humanhabit 2014-08-24 kl. 00:52.
Citera
2014-08-24, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanhabit
Har en fråga som är jag skulle reda ut om detta är bedrägeri eller förskingring som skett.
Har tillgång till bokföring i Visma SPCS, men kan inte kontrollera verifikaten i papperform.

Det är fråga om en kinaimport där verifikatet från det misstänkta bedrägeriet ser ut som nedan, ändringarna är som märkta * är överstrykta, men texten är synlig med överstrykning i bokföringsprogrammet Visma SPCS och ändringen är gjord 2011-03-14, dvs nästan 4 månader i efterhand med ändringssignatur LS.

Dessvärre minst 5 stycken verifikatnummer A20, A30, A36, A45, A82 ser ut som nedan med överstrykningar och ändringarna är belopp som sänkts överstigandes 500.000kr, där dessa ändringar samtliga är gjorda samma dag nästan 4 månader i efterhand.

Den stora frågan är, är inte konto 1481 en bankbetalning till Kina, den kan väl aldrig ändras i efterhand, detta är ett solklart bedrägeri eller förskingring som skett mot mig????

Tacksam för svar från en bokföringskunnig som kan reda ut dessa ändringar i Visma SPCS.
Om detta verifikat ens kan vara korrekt bokfört och vad kan ha i så fall hänt?

Beloppet på nedan verifikat A20 som ändras är från 441093,05 till 346000,00 kr.
Kan jag ha blivit blåst på nära 100 lakan här?

Det är den 2011-02-28 gjort en "Överslagsinventering", verifikat A82 där varulager 375000kr (debet) får ett saldo 700000kr (debet), dvs en värdeökning av varulager med 375000kr??
Kan jag ha blivit blåst på ytterligare 375 lakan här?

Inkråmsöverlåtelseavtalet har en köpeskilling som är en lånerevers på varulager, ett varulager som säljaren dessvärre aldrig fick inventera själv där Lyson AB självständigt inventerat varulager och dessutom ensidigt konstruerat detta inkråmsöverlåtelseavtal och den som konstruerat själva avtalet har signaturen LS (Leif S). Därför frågeställningen blir mångsidig då en stämningsansökan om grovt ocker i samband med avtalsskrivning inte ligger långt borta och bedrägerierna med ändringar i verifikat skett efter inkråmsöverlåtelseavtalets datum.

Om jag fattat brottsbalk riktigt är det grovt brott då man använder bokföring i syfte att begå bedrägerier eller förskingring.

Kan inte Lyson AB revisor Kent Iveling som godkänt detta årsbokslut åka dit så det skriker om det då han godkänner bankbetalningar till Kinesisk leverantör där beloppen på verifikaten ändras i efterhand??

VISMA SPCS Lyson AB Verifikat A20 -----------------------------------------------------
Bokföringsdatum 2010-11-23

Konto Benämning (nedan text märkt * är överstryket text, dock syns texten)
* 4010 Inköp av material och varor - 441093,05 - Debet (Ändringssignatur LS 2011-03-14)
* 4081 Förskott till Kina - 441093,05 - Kredit (Ändringssignatur LS 2011-03-14)

Konto Benämning
8331 Valutakursvinster 767,65
1481 Förskott till Kina 767,65

Konto Benämning
4010 Inköp material och varor 346000,00 - Debet (Ändringssignatur LS 2011-03-14)
1481 Förskott till Kina 346000,00 - Kredit (Ändringsignatur LS 2011-03-14)

A) utan pappersverifikaten/underlagen går det inte att säga vad som är rätt eller fel. Utan kontoutdrag från banken där man ser faktiskt utbetalade belopp går det inte att säga vad som är rätt eller fel.

B) vad är din "roll"? På vilket sätt är du bedragen och utsatt för förskingring?

Utan att ha sett underlagen och kontoutdrag går det som sagt inte att säga vad som är rätt eller fel. Vem har skött bokföringen, hur kunnig är vederbörande inom redovisning. Jag kan spekulera i att den som bokfört gjort fel på t ex valutaomräkning, och att detta ändrats när det upptäckts. T ex trott och räknat med US $ när det varit Hongkong $. Det finns säkert andra möjligheter också. Det verkar som att det utbetalda förskotten är "rätt", då banken inte är rättad, utan endast "kostnaden". Alla ändringar är gjorda 14/3 -11, troligen i samband med att man bokfört januari -11, eftersom momsen ska vara inne kring den 12 i mars. Efter det har man tydligen "lärt" sig och bokfört rätt (inga fler ändringar).
Citera
2014-08-24, 08:24
Medlem
humanhabits avatar
Det är 2 företag i samma lokaler där Lyson AB tar in importgodset och varuparti.
Bägge företagen betalar pengar till samma leverantör i Kina.
Lyson AB tar in varupartierna i sin import leverans åt bägge företagen, dvs importleveransen som kommer innehåller gods till bägge företagen.
Jag begär redovisning av den kinesiska leverantören och får mycket detaljerade redovisningar på vad allt exakt kostar inklusive fraktkostnader, dvs. leverantören i Kina separerar bägge företagets betalningar och sammanställer varupartier som tillhör respektive företag.

När jag sedan ska göra upp detaljerna med Lyson AB, och har frågor på Lyson AB bokföring pga. kinesens sammanställningar, blir det en hel del frågor då det saknas stora summor i mitt företag samtidigt som den kinesiska leverantören skickar varor till Lyson AB med pengar som betalas från mitt företag.

Lyson AB är inte intresserad att diskutera affärerna och villkorar med uppvisandet av ett avtal om det överhuvud taget ska diskuteras något.

Jag nekas tillträde till Lyson AB affärslokal där jag förvarar mitt företags varulager samt annat privatägt gods och erbjuds av Lyson AB att skriva på ett kontrakt - och erbjuds betalningen 50000kr - där avtalet innebär att jag ska förbinda mig att aldrig kontakta eller ställa frågor till den som bokfört ändringarna i Lyson AB bokföringsverifikat, dvs samma person som gjort ändringarna i Lyson AB bokföring?!!!!

Så här ser det kontraktet ut som presenterades av Lyson AB när redovisning begärdes, vilket jag naturligtvis inte har signerat. Lyson AB var heller inte intresserad att alls gå igenom räkenskaperna om kontraktet inte skulle signeras, då jag hade frågor till Leif som bokfört affärsverifikaten samt Lyson AB revisor Kent Iveling och skulle aldrig komma på tanken att skriva på nedan kontrakt.
Lyson AB revisor Kent Iveling är närvarande på mötet när nedan avtal redovisas.

http://www.pcnytt.se/avtal_2011-08-14_hotell_plaza.pdf

Här är kinesiska leverantörens sammaställning av godsleveranserna, vad sakerna ska kosta.

http://www.pcnytt.se/Proforma_Invoic...2011-03-23.pdf

Tullklareringsfakturorna för Lyson AB importleveranser har helt andra belopp än dom riktiga fakturorna så jag fick be den kinesiska leverantören om klargörande och sammanställningar, vilket jag även fick.

http://www.pcnytt.se/LysonAB_tullkla...gsunderlag.pdf

Här är sammanställningen som den Kinesiska leverantören redovisat.
Den riktiga fakturan och tullfakturan är olika belopp och differensen mellan den riktiga fakturan och tullfakturan är redovisad.
Varor som tillhör mitt köpta varulager är märkta "auktion merchandise value", dvs kostnader för varor som tillhör mig och därför ska betalas av mig som levereras i Lyson AB importleveranser.

http://www.pcnytt.se/redovisning__Ly...abit_varor.pdf

Jag frågade en revisor som förklarade att affärerna med Lyson AB inte alls är korrekta, då betalningar förefaller hamnat i "fel" företag och revisorn pratade om att detta inte kan vara korrekt.
Revisorn som granskat Lyson AB räkenskaper e-mailade nedan skrivelse.
Under perioden 2010-11-02 - 2011-04-29 har mitt företag gjort förskottsbetalning till den kinesiska leverantören med totalt 1328850 kronor, men som sagt inte alls fått några importvaror för denna summa.

http://www.pcnytt.se/Intyg_revisor_A...o_20111031.pdf
Senast redigerad av humanhabit 2014-08-24 kl. 09:22. Anledning: uppdatering
Citera
2014-08-24, 10:49
Medlem
1) Den här Anneli Koivio är inte revisor och hennes värdelösa "intyg" kan du slänga. Hade du haft en seriös revisor så hade detta upptäckts och du fått bättre hjälp för länge sedan.
2) Att boka upp lagervärdet vid ett månadsskifte baserat på en "överslagsinventering" är inget konstigt. Varor som köpts in men inte sålts ska hanteras på detta sätt för att man ska få en korrekt bild av resultat och balanser.
3) Vill du få ordning på detta så rekommenderar jag dig att gå igenom dina förskottsbetalningar till leverantören i Kina och se vad du fått levererat och vad som saknas. För de fakturor som du inte fått leverans kan du fråga leverantören om de skickat godset och till vem. Har de skickat godset till Lyson bör du kunna ställa krav på att få detta eller ekonomisk ersättning.
4) Har du ingen ordning på din verksamhet så kommer det bli svårt för dig att efter tre år komma och ställa krav, i så fall är mitt råd att glömma detta och gå vidare.
Citera
2014-08-24, 13:36
Medlem
humanhabits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxi-Dragan
1) Den här Anneli Koivio är inte revisor och hennes värdelösa "intyg" kan du slänga. Hade du haft en seriös revisor så hade detta upptäckts och du fått bättre hjälp för länge sedan.
2) Att boka upp lagervärdet vid ett månadsskifte baserat på en "överslagsinventering" är inget konstigt. Varor som köpts in men inte sålts ska hanteras på detta sätt för att man ska få en korrekt bild av resultat och balanser.
3) Vill du få ordning på detta så rekommenderar jag dig att gå igenom dina förskottsbetalningar till leverantören i Kina och se vad du fått levererat och vad som saknas. För de fakturor som du inte fått leverans kan du fråga leverantören om de skickat godset och till vem. Har de skickat godset till Lyson bör du kunna ställa krav på att få detta eller ekonomisk ersättning.
4) Har du ingen ordning på din verksamhet så kommer det bli svårt för dig att efter tre år komma och ställa krav, i så fall är mitt råd att glömma detta och gå vidare.

Enligt den kinesiska leverantören har alla pengar som betalats skickats till Lyson AB leveranser under den aktuella perioden. Det är betalat över 1,3 miljoner enligt mina egna verifikat på betalningar, men några varor har jag inte sett röken av för dom summorna.

Sen finns det ju vissa skäl att ställa krav i detta, då köpeavtalet mellan Lyson AB och företaget Humanhabit LTD, UK filial har en köpeskilling som är en lånerevers, där säljaren samtidigt ska överlåta företagets varulager till Lyson AB.
Avtalet har Lyson AB ensidigt konstruerat när motpartens bägge delägare i Humanhabit LTD befunnit sig i en utpressningssituation. Lyson AB samtidigt inventerat varulager inför inkråmsöverlåtelseavtal - utan att presentera någon inventeringslista, den inventeringen presenterades ett halvår senare av Lyson AB.

Här är ínkråmsöverlåtelseavtalet , där köpeskillingen är ett varulager och lånerevers som ska motsvara varulager.

http://www.pcnytt.se/inkråmsöverlåte...lånerevers.pdf

Här är utpressningssituationen som är dokumenterad, den är videofilmad, det är fordon placerade på Bandidos MC och så vidare.

https://www.youtube.com/watch?v=BFnLczvrdvg

Här blir den andra ursprungliga delägaren utpressad och vapenhotad, det är ett förhör hos skatteverket

http://www.pcnytt.se/Förhör_Henrik_T...1_20110525.pdf

Här är ett förhör med Lyson AB företrädare daterat 2011-09-02, och i denna förundersökning som involverar utpressaren som videofilmats råder förundersökningssekretess fram till 2012-06-08 då förundersökningen slutdelges och sedermera får ett domslut i Borås Tingsrätt Mål Nr B857-11.

http://www.pcnytt.se/Förhör_EB164-11...B_20110902.pdf

Det som är ytterst intressant är dels Lyson AB mycket detaljerade kännedom om utpressningssituationen som är rådande. Speciellt intressant är hur Steinsson har kännedom om att Ekblad hotat Henrik med kula i knä, speciellt när det råder förundersökningssekretess.
Det är ju inte så troligt eller sannolikt att en kriminell utpressare skulle legitimera sig med både förnamn och efternamn inför en utpressning som sker med vapenhot.
Det är detaljer som endast den som är med på utpressningen kan ha kännedom om pga. att det råder förundersökningssekretess fram till 2012-06-08.

Här är utdrag från förhöret med Lyson AB Steinsson från förundersökning:

S tillfrågas om han känner till Kjell Ekblad och S säger att det är olika historier. Bl a att Rivinojas sambo hade en firma som heter Nordgren Sales, i mitten på 2000-talet. Rivinoja har genom detta bolag importerat från Kina. Vid ett tillfålle ska några personer ha rånat lagret, "Lillen", "Daniel". Nordgren har inte vågat säga att hon blivit rånad. I detta sammanhang ska även en Mats ha förekommit.
Vidare ska Rivinoja ha skickat uppgifter till Skatteverket att Ekblad har tagit ut lön men inte redovisat för detta. Ekblad hade förtidspension. Ekblad ska då ha blivit arg på Rivinoja.
Under förra våren skulle Rivinojas bil fixas av Kjells bror. På nåt sätt har Kjell skickat den till Bandidos.
S berättar att den första ägaren till bolaget, Henrik Tegelström, har blivit hotad av Kjell Ekblad. Tegelström har sagt att Ekblad skjuta en kula i knät. Rivinoja har vidare visat en film där Mats och Kjell ska göra upp om pengar och bilen. S har inte träffat Ekblad.
S säger att det verkar som om Ekblad antingen sålt åt Rivinoja eller hjälpt dom. Ekblad ska ha sagt att han inte visste att han var målvakt i sitt egna bolag på filmen. S tror nog att Mats lurar Kjell.

På grund av mycket allvarsam hotbild och annat har jag inte haft tid att vara drivande i process mot Lyson AB, men har tid att nu hålla på med detta ärende då avtal skrivits i en utpressningssituation som varit rådande och avtalets villkor är något som Lyson AB ensidigt konstruerat samtidigt som mitt företag blivit utsatt för rån, utpressning och sedan bolagsplundring på företagets tillgångar.
Senast redigerad av humanhabit 2014-08-24 kl. 13:49. Anledning: korrigering
Citera
2014-08-24, 14:32
Medlem
Det verkar ju som att du drivit din business mer eller mindre svart genom utlandsreggat bolag och utan bokföring om nu Skatteverket och ekobrott är intresserade.

Tror du seriöst att samhället är intresserat av att lägga skattefinansierade resurser på att reda ut din svarta fulbusiness?
Citera
2014-08-24, 15:15
Medlem
humanhabits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxi-Dragan
Det verkar ju som att du drivit din business mer eller mindre svart genom utlandsreggat bolag och utan bokföring om nu Skatteverket och ekobrott är intresserade.

Tror du seriöst att samhället är intresserat av att lägga skattefinansierade resurser på att reda ut din svarta fulbusiness?

Det är knappast så att affärerna är bedriva svart och utan bokföring.
Christina som blev rånad i sitt hem anlitade Ernst & Young för sina bokföringsuppdrag.
Henrik har tidigare bakgrund som bankchef på Lindorff och skött bokföring med revisor.
Utpressaren Kjell därefter besöker Henrik och hotar honom med vapen, och efter dessa händelser saknas bokföring. Kanske inte så konstigt alls, då utpressarnas arbetsmetoder är just att under vapenhot med tvång ta brottsoffers bokföring i syfte att begå utpressning.

Den stora frågan är nu hur Lyson AB har detaljerad kännedom om alla dessa händelser med utpressning där utpressare namnges av Johannes på Lyson AB då förundersökningssekretess pågått. Under dessa omständigheter ingår Lyson AB affärsavtal med personer som blivit utsatta för rån och utpressning där Lyson AB självständigt konstruerar avtalen inför ett stort antal vittnen och där motparten i avtalet är utsatt för mycket allvarlig kriminalitet med rån och utpressning.

Jag har själv anlitat revisor som återskapat den bokföring som saknats då Henrik blivit utsatt för hotelser. Det är tvärtom så att utpressare använder bokföringsmaterial som tagits av brottsoffer i syfte att begå utpressning mot sina brottsoffer.

Sen är det så att rånare tagit bokföring under vapenhot som är polisanmält. Jag fick dessvärre själv uppleva dessa traumatiska händelser när det spelades rysk roulett med skarpladdad revolver och jag blev vapenhotad och bokföringen togs med under dessa omständigheter.

Här är polisanmälan och förundersökning som avser rånet och utpressningssituationen, notera att gärningsmannen förhörs ca 2,5 år efter polisanmälans upprättande. Denna polisanmälan upprättas alltså från ett förhör från 1400-K51869-10 ca 6 månader senare pga. åklagarens initiativ i enlighet med DUR-2 som har referens till Dnr 1400-K51869-10. Dessa åklagardirektiv finns i förundersökningen tillhörande Dnr 1400-K125103-10.

Nedan förundersökning relaterat till rån och utpressning som är polisanmält

http://www.pcnytt.se/1400-K170183-10.pdf

Nedan förundersökning relaterat till fordon som placerats av utpressare på Bandidos MC lokaler i utpressningssyfte såsom polisanmält

http://www.pcnytt.se/1400-K51869-10.pdf

Nedan förundersökning relaterat videofilmen och utpressaren

http://www.pcnytt.se/1400-K125103-10.pdf

Stämningsansökan mot staten är utfärdad i både Borås Tingsrätt samt Göteborgs Tingsrätt i ärende som har en relation till utpressning och där rättsväsendet skyddat rånare och utpressare.
I denna härvan kommer affärerna med Lyson AB in.

Återigen till Lyson AB bokföring då ärendet svävar iväg - då Lyson AB verifikat är ändrade och manipulerade, kan någon som är insatt i bokföring granska Lyson AB bokföring och dom Kinesiska fakturorna där emottagen betalning bekräftats och hur detta hänger ihop med Lyson AB verifikatlistor.
Ifall Anneli Koivio som granskat materialet har en korrekt bild, har Lyson AB gjort förskingringsbrott och försökt dölja denna brottslighet med att ändra på värdet på inköpsverifikat, dvs värdet på Kinesiska leverantörens Proforma Invoice har ändrats.
Värdet på varulager kan ju heller inte öka dramatiskt i kombination med att inköpsvärden minskas. Speciellt inte om mitt företag ska betala dessa kostnader som är i storleksordningen miljonbelopp.

Till saken hör att en förskingring blir ett grovt brott enligt brottsbalken om man använder bokföring som manipulerats i syfte att begå förskingringsbrott.

Om jag fattat detta korrekt, ska en felaktig leverantörsfaktura krediteras med kreditfaktura och därefter den ordinarie fakturan makuleras och därefter en ny korrekt faktura utställas om det är korrekt bokfört?

Något sådan bokföringsprocess finns inte i Lyson AB bokföring, då leverantörsfakturorna helt enkelt har ändras på belopp och beloppen är ändrade långt efter kalendermånadens avslut så Visma SPCS redovisar samtliga ändringar som skett. Jag antar att bokföringsprogrammet Visma SPCS inte tillåter att ändringar sker i efterskott genom att addera extra verifikat, men då ska ju dessa verifikat kunna redovisas av Lyson AB som har alla andringarna bokfört i sina bokförinspärmar.
Senast redigerad av humanhabit 2014-08-24 kl. 16:12. Anledning: uppdaterad text
Citera
2014-10-26, 00:34
Medlem
humanhabits avatar
Stämningsansökan kommer behandla denna företagskapning och dess grova bedrägeri alternativt förskingring och statlig korruption via en pågående stämningsansökan i Borås Tingsrätt då kopplingar på dessa brottsvinster är direkt förknippat till Lyson AB affärsverksamhet.

Stämningsansökan i Borås Tingsrätt kommer behandla Lyson AB affärer och kopplingar till den kriminella världen. Kriminalvården kommer bli nästa anstalt för ett stort antal personer.

Det är begärt muntlig förhandling. Intresserade journalister är välkomna.
Rån och utpressning som anstiftas och främjas i statlig myndighetsutövning är temat på den muntliga förhandlingar. Hur åklagarmyndigheten och polismyndigheten har tänkt till här är en stor gåta
Det här är typiska "kapten klänning" grejor hos den "rediga" polisen, fast denna gången handlar det om företagskapning som sker via rån och utpressning och därtill mordförsök och mord på livvaktsskydd. Som har direkt koppling till Svensk polis och åklagare och dess myndighetsutövning och inblandning med hela Svenska rättsväsende och dess tillsynsmyndigheter.
Fy fan vilken härva - får skicka allt material till Corruptio så får han lite stoll att skriva om.

Nedan ett svaromål i pågående processhantering i Borås Tingsrätt.
Processhanteringen i sambandsmålen pågår i Solna Tingsrätt, Göteborgs Tingsrätt och Borås Tingsrätt. Vad ska det här skiten i rättshaveri och kriminella åklagare och poliser kosta Svenska skattebetalare?

Nedan länk ger svar på Justitiekanslers svaromål i Mål Nr T1951-14 i Borås Tingsrätt hur man kan låsa fast kriminella åklagare och poliser och tvinga fram domstolsprocessen, annars kommer processhanteringen ändå tagas i Europa domtolen där Svenska staten är part i mål i skadeståndsprocess.

http://www.pcnytt.se/SVAROMÅL_NR_T1951-14.pdf
Citera
2015-03-24, 23:34
Medlem
humanhabits avatar
Det händer en hel del i Lyson AB härvan som berör grov ekonomisk brottslighet.
Lyson AB kommer få mottaga vissa otrevliga stämningsansökningar där editionsförelägganden kommer innebära mycket tråkigheter för dessa Lyson AB företags representanter.

Tingsrätten är nog ganska så beslutsam om felaktigheter redovisas i Lyson AB räkenskaper eller att räkenskaper manipuleras eller saknas helt

Jag fått styra upp ett utkast till stämningsansökan som ska redovisas till advokat där Lyson AB får emottaga en stämningsansökan där editionsföreläggade blir aktuellt.

Nedan länk är ett utkast till stämningsansökan, dock lite slarvigt skriven då det är ett "rå utkast" där en tydlig förändring i strategin mot dessa ekonomiska brott som Lyson AB utfört kommer på tapeten.

Det är inte så smart att stjäla av mig och sen försöka sätta dig mig. Det är riktig dålig karma på sån skit! Steinsson kommer inte ha så kul i fängelsehålan och omstättningen på kriminella affärer blir ju fet skadestånd på när det gäller statlig inblandning i korruptionshärva hos rättsväsendet!

Min absoluta favorit är Ulf Palm och skattebrottsenheten som haft kontakter med poliser som påverkat utredningen, det är bra att dom eldar på så vi kommer till skott och avslut i Lyson härvan!!
Gissa om rättsväsendet får en knäck här, halva tillsynsmyndigheten är inblandad i hemlighetsmakeriet där allting i slutändan baseras på Lyson AB bokföring och kriminella aktiviteter!

www.pcnytt.se/stämning.pdf

Lyson AB skrivelser och genmälen via advokat Peter Gustafsson AB att förankra grov ekonomisk brottslighet, kommer bli intressant att uppspela dessa konsekvenser i domstolen.

Vilken dåre Lyson AB företrädare som ger "facit" med omfattande skrivelser i syfte att begå grov ekonomisk brottslighet, vid avräkningslistor ska beloppen vara så stora som möjligt, men vid kinesiska leverantörsfakturor dit jag skickat pengar och även Lyson AB skickat pengar, ska beloppen vara så små som möjligt med konsekvens att jag drabbas av grov ekonomisk brottslighet genom att Lyson AB manipulerat med bokföringsmaterialet så att 100000tals kronor "försvunnit".

Det är stor komik i rättshaveri då Lyson AB utför grov ekonomisk brottslighet och därefter gör bevisskador på mina bokföringsverifikat då Henrik Tegelström av Kjell Ekblad hotas med vapen så att domänen humanhabit.se överförs till Lyson AB efter att Lyson AB kontaktat Henrik Tegelström efter Kjell Ekblad mjukat upp denna genom att hota skjuta en kula i knä vid minst 2 dokumenterade tillfällen! Syftet med att Henrik Tegelström hotas är att försvåra utredning av grov ekonomisk brottslighet då kineserna skickar e-mail med alla verifikat och fakturor. Aja Baja!

När jag är klar med Lyson AB kommer advokaterna göra kort sorti med korrumperade poliser och åklagare som är inblandade i denna korruptionshärva hos rättsväsendet i Borås!

April månad är en mycket intressant månad och jag kommer posta mål nummer till domstolarna för intresserad allmänhet här i forumet då detta ärende är extremt intressant!

Livvakten Claes B utsattes för mordförsök för att sedan avlida under tjänstgöring som livvakt i Borås.
Vad ska Vagos MC säga när deras prospekt råkat så illa ut tack vare polisinspektör Marianne Hallabro och Boråspolisens korruption i rån och utpressningshärvan innebär Boråspolisens inblandning så livvakten först blir misshandlad av Boråspolis och sedan utsätts för mordförsök av Boråspolis.

Det är så att säga att jag skiter i deras välbefinnande när det gäller korrumperade poliser, jag fick under hot lämna ut all information till förbannade personer! När akterna och utredning granskas av personer som är skitförbannade får dom flytta utomlands om dom vill ha fred i sitt sinne, för man vet ju hur tand för tand och öga för öga går hand i hand
Senast redigerad av humanhabit 2015-03-25 kl. 00:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in