2014-08-23, 21:12
Medlem
Det är inte första gången jag sätter hjärtat i halsen. Varje gång jag går förbi någon med hund (håller distans) så flyger den på mig men "husse" hinner alltid dra undan hunden innan det inträffar någon tragedi.

Varför? Jag är välklädd, kraftig, duschar varje dag. Varför går hundar på mig sådär? Det har hänt flera ggr.
Citera
2014-08-23, 21:14
Medlem
gato12s avatar
Den känner av att du är rädd.
Citera
2014-08-23, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Den känner av att du är rädd.

Jag är ju rädd nu eftersom det har inträffat et X antal gånger. Förut var jag inte rädd och ändå blev jag attackerad
Citera
2014-08-23, 21:23
Medlem
Skäller hundarna aggressivt, morrar och visar tänderna? Annars är det troligt att hundarna rycker i kopplet för att de vill hälsa eller lukta.
Citera
2014-08-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maneetti
Skäller hundarna aggressivt, morrar och visar tänderna? Annars är det troligt att hundarna rycker i kopplet för att de vill hälsa eller lukta.

De är aggressiva. Tror ej de vill lukta eller hälsa faktiskt, kan inte mycket om hundar å så men de känns jävligt aggressivt.
Citera
2014-08-23, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaj
De är aggressiva. Tror ej de vill lukta eller hälsa faktiskt, kan inte mycket om hundar å så men de känns jävligt aggressivt.
På vilket sätt är de aggressiva? Du säger själv att du inte är hundvan, du kanske inte kan läsa deras kroppspråk?
Citera
2014-08-23, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maneetti
På vilket sätt är de aggressiva? Du säger själv att du inte är hundvan, du kanske inte kan läsa deras kroppspråk?

Attackerar mig helt sonika. Jag är ingen hundvän men givetvis vet jag skillnad på om de försöker hälsa eller inte.

Hundarna har varit aggressiva. Jag stannar aldrig kvar men springer ej därifrån. Om jag stannar kvar så kommer hundarna säkert att morra och skälla osv.
Citera
2014-08-23, 21:50
Medlem
Det kan ju vara så att rena slumpen råkat göra så
att du träffar på många hundar med slapphänta ägare
också. Jag tycker dessutom att man ser det allt oftare, ägare
som daltar och gullar med sina hundar på tok för mycket, och
inte tar det där "dåliga beteendet" på fullt allvar!
Citera
2014-08-23, 21:51
Medlem
Låter ju ganska överdrivet va? Har haft två egna hundar och möter hundar varje dag, inte en enda hund har någonsin visat aggressivitet mot mig eller gjort utfall. Tror du ljuger, överdriver eller rent utav missuppfattar.
Citera
2014-08-23, 21:55
Medlem
Jo, men det beror ju också på var han bor
och hur många invånare på orten osv...

... Är det ett slumområde utanför stan med
inte allt för många invånare, och mycket
gäng, kriminalitet osv, så är det ju betydligt
högre risk att möta på många aggresiva
hundar än i stans finare områden..!
Citera
2014-08-23, 22:15
Medlem
herrcarlssons avatar
Hundar är grymma på att läsa av personer och kroppsspråk. Min tål inte vissa personer när är ute och går och gör "utfall" Som tur är har jag sådan pli på honom att han inte ens spänner kopplet, men jag märker direkt när vi möter någon han inte gillar. Sen är det inte säkert att hunden i fråga hugger dig när han väl kommit fram. Et utfall är inte alltid en attack.
Citera
2014-08-23, 22:46
Medlem
Svidmyras avatar
Förmodligen börjar du gå du på ett speciellt sätt och stirrar på hunden på ett visst sätt. Tyvärr gör man så när man är lite rädd och osäker - och det resulterar lätt i att hunden reagerar aggressivt.

En kompis drar till sig kor på det sättet. De kan komma rusande i full galopp med svansarna i vädret från bortre änden av hagen bara hon passerar utanför stängslet. Jag trodde inte alls på det när hon först berättade men nu har jag sett det med egna ögon. Helt otroligt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in