2014-08-24, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Derper
Låter ju ganska överdrivet va? Har haft två egna hundar och möter hundar varje dag, inte en enda hund har någonsin visat aggressivitet mot mig eller gjort utfall. Tror du ljuger, överdriver eller rent utav missuppfattar.

Varför skulle jag hitta på eller överdriva? Är du seriös med din kommentar?

Citat:
Ursprungligen postat av martinax85
Jo, men det beror ju också på var han bor
och hur många invånare på orten osv...

... Är det ett slumområde utanför stan med
inte allt för många invånare, och mycket
gäng, kriminalitet osv, så är det ju betydligt
högre risk att möta på många aggresiva
hundar än i stans finare områden..!

Du är helt ute och cyklar lillen. Verkligen ute och cyklar. Handlar ej om såna områden. Stick härifrån nu.

Citat:
Ursprungligen postat av herrcarlsson
Hundar är grymma på att läsa av personer och kroppsspråk. Min tål inte vissa personer när är ute och går och gör "utfall" Som tur är har jag sådan pli på honom att han inte ens spänner kopplet, men jag märker direkt när vi möter någon han inte gillar. Sen är det inte säkert att hunden i fråga hugger dig när han väl kommit fram. Et utfall är inte alltid en attack.

Läsa av, exakt, vad? Jag bryr mig inte om de hundar som har attackerat mig gillar mig eller inte, men jag blir skräckslagen varje gång. Nästa gång slutar det i tragedi.

Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Förmodligen börjar du gå du på ett speciellt sätt och stirrar på hunden på ett visst sätt. Tyvärr gör man så när man är lite rädd och osäker - och det resulterar lätt i att hunden reagerar aggressivt.

Nej.
Citera
2014-08-24, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaj
Du är helt ute och cyklar lillen. Verkligen
ute och cyklar. Handlar ej om såna områden. Stick härifrån nu.

Jag menade bara på att flera aspekter kan spela roll, men jag
får då anta att det faktiskt är dig det är fel på, att hundarna
helt enkelt känner sig intimiderade av dig och känner för
att göra utfall mot dig!
Citera
2014-08-24, 09:08
Medlem
provocative77s avatar
Stämmer in i kören som misstänker att hundarna vill hälsa. Det baserar jag på ägarnas beteende då de inte gör en stor sak av hundarnas agerande.
Mina två gör mindre utfall mot andra hundar när de är i koppel. Utan koppel skiter de i andra hundar. Jag vet att de bara vill fram o hälsa men någon som är utan hundvana skulle antagligen tolka deras beteende som agression.

Tyvärr verkar det som om TS håller på att bygga upp en hundrädsla vilket måste vara en skitjobbig fobi att ha i ett av de hundtätaste länderna i världen.
Vore jag dig skulle jag ta tag i det problemet. Enklast är nog att gå till en hindklubb o se om inte de kan ställa upp att möta hundar samt få lite förklaringar på varför hundar agerar som de gör. De flesta aktiva hundägare skulle gladerligen ställa upp.
Citera
2014-08-30, 20:09
Avstängd
Knivur-273s avatar
Lär dig att vara med hundar, det är det bästa.

Jag älskar hundar och de ser det på långt håll.

Jag har aldrig blivit attackerad av hundar någon gång

Jo en gång, när en hund attackerade min hund. Det var en liten stövare som attackerade min Schäfer lol. Fick lite bitmärken i skanken av misstag
Senast redigerad av Knivur-273 2014-08-30 kl. 20:27.
Citera
2014-08-30, 20:37
Avstängd
Knivur-273s avatar
Katter är tråkiga jämfört med hundar, De slår gärna klorna i handen så att det gör ont. Hundar är helt annorlunda, de kan ha samma lojalitet som skyddsvakten i Konstantinopel
Citera
2014-08-30, 21:24
Medlem
Svenne-Freuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Den känner av att du är rädd.

+1. Hunden känner av att du är rädd och markerar sin dominans mot dig. Att hundarna gör så betyder också att deras husse inte är den naturliga ledaren han borde och därmed gör hunden lite som den vill och tar över. Indikerar även brist på uppfostran.
Citera
2014-08-30, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Lär dig att vara med hundar, det är det bästa.

Jag älskar hundar och de ser det på långt håll.

Jag har aldrig blivit attackerad av hundar någon gång

Jo en gång, när en hund attackerade min hund. Det var en liten stövare som attackerade min Schäfer lol. Fick lite bitmärken i skanken av misstag

Kek?

Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Katter är tråkiga jämfört med hundar, De slår gärna klorna i handen så att det gör ont. Hundar är helt annorlunda, de kan ha samma lojalitet som skyddsvakten i Konstantinopel
Kattar brukar också attackera mig. Skumt

Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-Freud
+1. Hunden känner av att du är rädd och markerar sin dominans mot dig. Att hundarna gör så betyder också att deras husse inte är den naturliga ledaren han borde och därmed gör hunden lite som den vill och tar över. Indikerar även brist på uppfostran.

Kanske har att göra med att jag dominerar hunden och den försöker attackera?
Citera
2014-09-03, 03:38
Medlem
Tryck upp en nyckel eller ett finger i analen så släpper hunden direkt sägs det. Bra att veta ifall kamphund attackerar.
Citera
2014-09-03, 09:41
Medlem
Jag var okoncentrerad när jag skulle gå över tjock snö (knähöjd snömarken) Jag stirrade nere och jag blev ordentligt överraskade när schäfer "högg" mot mig.
Jag blev sur och hoppade på denna hund med bestämd nej!!
Jag väntade tills ägare till hunden kom och vrålskrik på ägare samma sak!
Ägare blev lika överraskande samma sätt!!
Citera
2014-09-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgan.dahl
Tryck upp en nyckel eller ett finger i analen så släpper hunden direkt sägs det. Bra att veta ifall kamphund attackerar.

Det rådet har jag fått förut men problemet är att jag hinner ju aldrig få av mig byxor och kalsonger innan hundfan är över mig.
Citera
2014-09-05, 07:47
Avstängd
Knivur-273s avatar
Jag har haft hund, Schäfer, dock tik. Hon attackerade aldrig, hon skyddade oss väldigt. Det måste vara något fel på din hund.
Citera
2014-09-05, 23:38
Medlem
DrJohnBWatsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
En kompis drar till sig kor på det sättet. De kan komma rusande i full galopp med svansarna i vädret från bortre änden av hagen bara hon passerar utanför stängslet. Jag trodde inte alls på det när hon först berättade men nu har jag sett det med egna ögon. Helt otroligt!

Hände mig med. Jag fick springa och gömma mig bakom ett träd för att inte hamna under en flock biffko.

Har även blivit nafsad i tårna och på fötterna av fisk när jag badar.

Hundar iglorerar mig för jag ignorerar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in