2014-08-23, 21:02
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Jag har en Intel NUC med XBMC openelec som fungerat klockrent i drygt ett år nu! Jag har filmerna lagrad på en NAS men för ett tag sedan så fungerar uppdateringen av biblioteket väldigt sporadiskt. Den hittar alltså inte filmerna jag lägger till och jag får klicka mig fram i filhanteringen istället och starta filmerna därifrån. Det fungerar olika bra med olika skal men inget fungerar klockrent.

Någon som har varit med om samma eller kan ha en idé om vad som kan var fel?
Citera
2014-08-24, 02:50
Medlem
krautbrains avatar
För att XBMC ska hitta filmerna så söker den via scrapers filnamnet emot sidor som IMDB. Lägger du till filmer vars filnamn innehåller massa annan text än filnamnet vet inte XBMC vilken film det är och visar den inte i biblioteket. Jag kör mina filer via Ember Media Manager innan jag lägger till dom i min XBMC katalog. Programmet skapar då en fil men information om filmen och laddar även hem posters. Programmet kräver att ett katalogsystem med en film per mapp.
Citera
2014-08-24, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
För att XBMC ska hitta filmerna så söker den via scrapers filnamnet emot sidor som IMDB. Lägger du till filmer vars filnamn innehåller massa annan text än filnamnet vet inte XBMC vilken film det är och visar den inte i biblioteket. Jag kör mina filer via Ember Media Manager innan jag lägger till dom i min XBMC katalog. Programmet skapar då en fil men information om filmen och laddar även hem posters. Programmet kräver att ett katalogsystem med en film per mapp.

Jo det har jag tänkt kan vara felet men det är märkligt att det aldrig varit ett problem förut. Men jag ska testa media manager, kör samma nu med en film per mapp så det är lugnt. Tack för svar.
Citera
2014-08-24, 21:18
Medlem
Jag använder en Mac så mediamanager verkade inte vara ett alternativ för mig, så jag laddade hem mediaelch, nu hittar den filmerna men årtalet blir fel trots att det står rätt år på alla ställen. Så jag får inte upp dem på nyligen tillagda. Utan de senaste står nu som tillagda 2010, och jag får scrolla till botten för att hitta dem, aldrig får man vara nöjd
Citera
2014-08-25, 15:31
Medlem
krautbrains avatar
Haha Bättre än inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in