2014-08-23, 19:38
Satte mig på balkongen förra veckan med en cigarill på balkongen o tittade på fyrverkerierna från ljusfesten, som anordnas en gång om året här i stan.

Är det nån här som röker cigarrer o cigariller regelbundet? Hade en förman ett tag, som trots att det var förbjudet att röka i produktionen, så kom han med sina Bellman. Så fort man kände en doft av Bellman, så jobbade man på lite extra.
Citera
2014-08-30, 13:54
Medlem
Jag röker cigarrer och cigariller ibland.

bland cigariller så tycker jag al capone med filter är godast.

Det finns en bra cigarr butik i Malmö som heter Brobergs
Citera
2014-08-30, 15:17
Medlem
MartinStLouiss avatar
Cigariller har jag bara testat nån enstaka gång, cigarrer röker jag vid lite finare tillfällen såsom nyår osv.
Citera
2014-08-30, 20:18
Medlem
Carl-Benzs avatar
Röker gärna en kubansk petite Corona efter en god måltid, tillsammans med god cognac, calvados eller en highland singlemalt.

Blir tyvärr alldeles för sällan, 10-12 gånger per år, oftast på sommaren när det går att sitta ute på balkongen.

En stor njutning är det under alla omständigheter.
Citera
2014-08-30, 20:50
Medlem
Gnomegirls avatar
Jag brukar tyvärr bara mysa med en fin cigarr en gång om året och det är nyårsafton.

Då brukar jag köpa en Corona i glasrör som jag puffar på mellan 23-01.
Skulle gärna röka garre till vardags också, men det är lite okvinnligt om man inte är Dansk.

MVH/Gnomegirl
Citera
2014-08-31, 09:11
Medlem
Carl-Benzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Jag brukar tyvärr bara mysa med en fin cigarr en gång om året och det är nyårsafton.

Då brukar jag köpa en Corona i glasrör som jag puffar på mellan 23-01.
Skulle gärna röka garre till vardags också, men det är lite okvinnligt om man inte är Dansk.

MVH/Gnomegirl
Finns väl inget sexigare än kvinnor som puffar på en cigarr...tänker kanske inte just på dom danska tanterna då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in